Οικονομία

ΔΕΣΦΑ: Το ναυάγιο της αποκρατικοποίησης και η επόμενη μέρα

ΔΕΣΦΑ: Το ναυάγιο της αποκρατικοποίησης και η επόμενη μέρα
Οι συζητήσεις για το 66% του διαχειριστή του συστήματος αερίου ολοκληρώθηκαν δίχως αποτέλεσμα.

 Η τελευταία πράξη του δράματος της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ παίχτηκε χθες. 

Οι Αζέροι έκαναν πίσω, καθώς οι συζητήσεις για το 66% του διαχειριστή του συστήματος αερίου ολοκληρώθηκαν δίχως αποτέλεσμα.

Μεγάλο “αγκάθι” ήταν το ύψος των τιμολογίων χρήσης του συστήματος φυσικού αερίου. Η ελληνική πλευρά προχώρησε σε βελτιώσεις, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα του μετόχου του ΔΕΣΦΑ, αλλά όπως φάνηκε οι αγοραστές δεν ικανοποιήθηκαν. 

Και αυτό το δυσμενές αποτέλεσμα, πέρα από το προφανές- το ναυάγιο μιας σχεδόν έτοιμης αποκρατικοποίησης που θα έφερνε υπολογισμένα έσοδα- κρύβει κι άλλα προβλήματα. Το deal αυτό ήταν μέσα στη λίστα με τα ενεργειακά προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, υπολειπόμενο μάλιστα από την πρώτη αξιολόγηση. Πέρα λοιπόν από τα υπόλοιπα φλέγοντα ζητήματα που παραμένουν ανοιχτά, όπως τα εργασιακά, τώρα προστίθεται και το θέμα του ΔΕΣΦΑ στη “μαύρη λίστα”. 

Ακολούθως, η Αθήνα για μια ακόμη φορά κρίνεται στα μάτια των επενδυτών ακατάλληλη για μπίζνες, ενώ παράλληλα, κλονίζονται και οι σχέσεις που είχαν αναπτυχθεί με το Αζερμπαϊτζάν, επηρεάζοντας ενδεχομένως και τον αγωγό ΤΑΡ. 

Νέος διαγωνισμός(;)

Στο Μαξίμου, πάντως, φαίνονται ήδη να απεργάζονται σχέδιο Β, που περιλαμβάνει άμεση επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση ποσοστού του ΔΕΣΦΑ. Και για την περίπτωση αυτή υπάρχει δεδηλωμένο ενδιαφέρον, πριν μάλιστα προλάβουν να μπουν τα.. καρφιά στο φέρετρο του deal με τη Socar.

Ο διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου του Βελγίου Fluxys μαζί με τη ρουμάνικη εταιρεία Transgas, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, όπως άλλωστε και η SNAM, η οποία κατά το πρόσφατο παρελθόν δήλωσε πως θα εξέταζε αγορά ποσοστού του ΔΕΣΦΑ ακόμα και αυτόνομα.

Ωστόσο, δεν αποκλείεται στον νέο διαγωνισμό οι όροι να αλλάξουν, να κρατήσει δηλαδή το δημόσιο το 51% του ΔΕΣΦΑ και να πάει προς πώληση το 49%. 

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία πώλησης του 66% του ΔΕΣΦΑ στη Socar, υπεγράφη το 2013. Ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε εξαιτίας των ενστάσεων της Κομισιόν στην απόκτηση του ποσοστού του ΔΕΣΦΑ από τη Socar. Τότε, προέκυψε η συμφωνία με την ιταλική Snam για το 16%, από το 66% που θα έπαιρναν οι Αζέροι, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της Κομισιόν.

Οι διαπραγματεύσεις πήραν την κάτω βόλτα το καλοκαίρι με την τροπολογία Σκουρλέτη, η οποία προέβλεπε μείωση της “ανακτήσιμης διαφοράς” των 829 εκατ. ευρώ που περιμένει ο ΔΕΣΦΑ από προηγούμενα χρόνια.

Α.Α.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments