Οικονομία

Κέντρα Εξυπηρέτησης Υποστήριξης Δανειοληπτών: Πως θα βοηθούν τους πολίτες

Κέντρα Εξυπηρέτησης Υποστήριξης Δανειοληπτών: Πως θα βοηθούν τους πολίτες
Τα κέντρα αυτά θα βοηθήσουν τους δανειολήπτες , καθώς από 1/10 οι τράπεζες θα αρχίσουν να τους αποστέλλουν έντυπα προς συμπλήρωση, για να τους προτείνουν ρυθμίσεις.

  «Ενημέρωση» και «υποστήριξη» στους δανειολήπτες θα παρέχουν τα «Κέντρα Εξυπηρέτησης Υποστήριξης Δανειοληπτών», τα οποία πρόκειται να ιδρυθούν το προσεχές διάστημα, τόνισε, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 fm» ο ειδικός γραμματέας διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, Φώτης Κουρμούσης.

Ειδικότερα, ο κ. Κουρμούσης ανέφερε ότι τα κέντρα αυτά γίνονται ακριβώς για να βοηθήσουν τους δανειολήπτες και να τους κατευθύνουν στις καλύτερες δυνατές για αυτούς λύσεις, καθώς από την 1η Οκτωβρίου οι τράπεζες, σε εφαρμογή του νέου κώδικα δεοντολογίας, θα αρχίσουν να τους αποστέλλουν έντυπα προς συμπλήρωση, με βάση τα οποία θα μπορούν να τους προτείνουν ρυθμίσεις.

«Επειδή, έχουμε δει αυτά τα έντυπα, υπάρχουν πολίτες που έχουν απορίες, ενδεχομένως να μην έχουν άνεση, ή ασφάλεια να απευθυνθούν στην τράπεζα, όπως πρέπει», είπε ο κ. Κουρμούσης και προσέθεσε: «Θα παρέχουμε και αυτό. Θα μπορούν να έρχονται στο κέντρο, να τους εξηγήσουμε τι πρέπει να κάνουν, να τους πούμε ποια είναι τα δικαιώματα τους, να τους βοηθήσουμε στο τι πρέπει να συμπληρώσουν και πού, ώστε να πάρουν την καλύτερη δυνατή ρύθμιση».

Σε παρατήρηση, ότι μπορεί να υπάρξει αθρόα προσέλευση δανειοληπτών στα κέντρα αυτά, ο κ. Κουρμούσης απάντησε ότι εκείνοι που θα θελήσουν περισσότερο να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες τους και να βοηθηθούν από αυτά, είναι κυρίως όσοι δεν έχουν εξοικείωση με τη σχετική διαδικασία και δεν ξέρουν πού να απευθυνθούν, ή δεν έχουν άλλη επιλογή για παροχή συμβουλευτικής και υποστήριξης.

«Σίγουρα, πολλοί πολίτες, όταν λάβουν κάποια επιστολή, όπως γίνεται μέχρι σήμερα , απευθύνονται σε κάποιο δικό τους συνεργάτη, όπως είναι ένας λογιστής, ή ένας δικηγόρος, κι αυτό συμβαίνει ήδη τα τελευταία χρόνια. Εμείς το κοινό που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε είναι τους πιο ευάλωτους, σε προτεραιότητα βέβαια, αυτούς που δεν έχουν καν τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε κάποιο λογιστή, σε κάποιο δικηγόρο, και δεν ξέρω και κάποια δυσκολία που ίσως έχουν, δεν έχουν καν τις σχετικές γνώσεις και είναι σε απόγνωση, όπως είπατε πριν», είπε ο κ. Κουρμούσης.

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Υποστήριξης Δανειοληπτών, όπως είπε ο κ. Κουρμούσης, θα είναι «ξεχωριστή δομή» από τα ΚΕΠ, αλλά θα χρησιμοποιούν για τη στέγαση τους, «για λόγους εξοικονόμησης κόστους», δημόσια κτίρια των δήμων, όπως και τα ΚΕΠ.

Ο κ. Κουρμούσης σημείωσε ότι πέντε τέτοια κέντρα θα είναι στην Αττική, τρία στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα είκοσι δύο διάσπαρτα σε μεγάλες πόλεις, με κριτήριο την κατανομή, ανά νομό, σε σχέση με τον πληθυσμό, του όγκου των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Προσέθεσε ότι τα κέντρα θα στελεχωθούν με νομικούς και οικονομολόγους, οι οποίοι θα προσληφθούν μέσω ΑΣΕΠ.

Σε παρατήρηση ότι αυτό ίσως να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, ο κ. Κουρμούσης απάντησε ότι στο διάστημα που θα απαιτηθεί για να ολοκληρωθεί -το οποίο εκτίμησε σε δύο, τρεις μήνες μέχρι να έρθουν οι υπάλληλοι- και μέχρι και την 1η Οκτωβρίου που θα αρχίσει η αποστολή των εντύπων από τις τράπεζες, ήδη θα έχει γίνει προσπάθεια εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ιστοσελίδας και κάποιου τηλεφωνικού κέντρου, από όπου θα παρέχεται συμβουλευτική στήριξη και ενημέρωση για τις πιο απλές περιπτώσεις, όπως λεπτομέρειες για τη συμπλήρωση του εντύπου, επεξηγήσεις, κ.λπ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments