Kadjar 1.5 dCi 110 PS:  Το πρώτο μικρομεσαίων διαστάσεων SUV της Renault | Pagenews.gr
Pagenews Team 21 Σεπτεμβρίου 2016, 12:30

​Οι χορταστικές διαστάσεις και ο ευφάνταστος σχεδιασμός του αμαξώματος χαρίζουν στο Kadjar μια ξεχωριστή και αναμφίβολα ελκυστική σιλουέτα, καθώς και τις απαραίτητες αποστάσεις από τις προτάσεις του ανταγωνισμού. Τόσο τα χαρακτηριστικά του όσο και η τιμή των 22.340 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,5 λίτρων το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας των SUV.

Θυμίζει έντονα το μέχρι σήμερα γνωστό Capture, φροντίζοντας παρόλα αυτά με τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις του να ξεκαθαρίσει τη θέση του απέναντι στις υπόλοιπες προτάσεις της Renault.

Όπως τονίζουν με κάθε ευκαιρία και οι Γάλλοι, πρόκειται για το πρώτο μικρομεσαίων διαστάσεων SUV στην ιστορία της Renault, τοποθετώντας το Kadjar στην καρδιά μιας ιδιαίτερα δημοφιλούς κατηγορίας.

Μιλώντας, πάντως, για τη δικίνητη έκδοση του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα για εκείνη που εφοδιάζεται με τον κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 110 ίππων, ίσως ο τίτλος του crossover να είναι πιο ταιριαστός.

Στο τέλος της ημέρας, βέβαια, το πώς θα χαρακτηρίσεις το Kadjar λίγη σημασία έχει. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η γαλλική πρόταση κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων, προσελκύοντας τα βλέμματα των περαστικών.


Είτε σταθείς στις καλλίγραμμες επιφάνειες του αμαξώματος, είτε «καλύψεις» την απόσταση των 20 εκατοστών που τις χωρίζει από την άσφαλτο, περνώντας στον θάλαμο επιβατών, δύσκολα θα καταφέρεις να εντοπίσεις κάποιο στοιχείο που να αποκαλύπτει τη… στενή συγγένεια του Kadjar με το Nissan Qashqai.


Η γαλλική πρόταση δεν διαφοροποιείται μόνο σε επίπεδο σχεδιασμού, δείχνοντας πιο κοντά στα ευρωπαϊκά κατασκευαστικά πρότυπα. Ακόμα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη των 7 ιντσών δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μια πληρέστερα εξοπλισμένη πρόταση.

Μάλιστα, από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Expression) το Kadjar αποκτά το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας R-Link 2 με το ενσωματωμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και την έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους επτά ιντσών.

Αντιθέτως, για να αποκτήσει κανείς τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας, θα πρέπει να φτάσει στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Κλείνοντας με το εσωτερικό, οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες αντιστοιχούν σε ένα SUV μήκους 4,45 μέτρων, κάτι που δεν ισχύει με το διαμέρισμα των αποσκευών. Το διπλό «πάτωμα» κάνει σχεδόν αδύνατη την πλήρη αξιοποίηση των 409 λίτρων, στερώντας από το Kadjar ένα χωροταξικό πλεονέκτημα που απολαμβάνουν οι περισσότερες προτάσεις της κατηγορίας του.

Φυσικά, αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό για να θέσει υπό αμφισβήτηση το οικογενειακό προφίλ του Kadjar. Με τις επιδόσεις να περνούν -ελέω του χαμηλού κυβισμού και των 110 ίππων- σε δεύτερη μοίρα, η αποδοτικότητα που απλόχερα χαρίζει το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1.498 κ.εκ. είναι από μόνη της αρκετή για να αμβλύνει οποιαδήποτε ένσταση μπορεί να διατυπώσει κανείς για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του γαλλικού crossover.

Σε πραγματικές συνθήκες, η μέση τιμή της κατανάλωσης διατηρείται με σχετική ευκολία κάτω από τα 6,0 λίτρα, ενώ ακόμα και μέσα στην πόλη, το σύστημα start&stop και το πρόγραμμα οδήγησης «eco» κρατούν το Kadjar πολύ κοντά σε αυτήν την τιμή.

Σε αυτή τη διαμόρφωση και παρά την ισορροπημένη κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, η υστέρηση κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι αισθητή όχι όμως και ενοχλητική. Άλλωστε θέτοντας εκτός λειτουργίας το πρόγραμμα «eco», το συγκεκριμένο φαινόμενο περιορίζεται τόσο σε ένταση όσο και σε διάρκεια.

Όπως και να έχει, η μέγιστη ροπή των 260 Nm χαρίζει ανταγωνιστικές ρεπρίζ και αν μη τι άλλο τη δυνατότητα να κινείσαι με άνεση στο εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο. Σε ένα περιβάλλον που το Kadjar αισθάνεται δίχως αμφιβολία μεγαλύτερη οικειότητα, ξεδιπλώνοντας από την πρώτη στιγμή τις αρετές του. 

Την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια ξεκάθαρα ασφάλτινη πρόταση ενισχύουν οι τροχοί των 17 ιντσών και φυσικά οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Με δεδομένο ότι σε χωρίζουν 20 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος, οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα υπό ασφυκτική πίεση κινούνται στο πλαίσιο της λογικής.

Σε κάθε περίπτωση οι αντιδράσεις του πλαισίου δεν επιφυλάσσουν δυσάρεστες εκπλήξεις, δίνοντας τον χρόνο στον οδηγό να προβεί, αν αυτό χρειαστεί, σε μικροδιορθώσεις. 

Από τη στιγμή πάντως που θα προσαρμόσεις το οδηγικό σου στιλ στα δεδομένα ενός crossover και μάλιστα δικίνητου, περιορίζοντας τις γωνίες που σχηματίζουν οι κατευθυντήριοι-κινητήριοι τροχοί του, τίποτα δεν δείχνει ικανό να αμφισβητήσει την ισορροπία της μικρότερης σε ισχύ έκδοσης του Kadjar.

Για το τέλος αφήσαμε τη συμπεριφορά της γαλλικής πρότασης μακριά από την άσφαλτο. Για την ακρίβεια στο χώμα, καθώς απουσία του συστήματος υποβοήθησης πρόσφυσης Extended Grip και των ελαστικών mud & snow που το συνοδεύουν, η παρουσία του σε απαιτητικότερες επιφάνειες είναι μάλλον απαγορευτική.

Στο χώμα, λοιπόν, το Kadjar δεν θα μπορούσε από το να αξιοποιήσει την αυξημένη απόσταση που διατηρεί από το έδαφος, χωρίς παρόλα αυτά να μπορεί να συγκριθεί σε επίπεδο άνεσης και προφανώς ικανοτήτων με τα παραδοσιακά offroaders της ελληνικής αγοράς.