Τα 5 διατροφικά κλισέ που δεν ισχύουν και πρέπει να τα ξεχάσεις | Pagenews.gr
Pagenews Team 24 Σεπτεμβρίου 2016, 18:57 24 Σεπτεμβρίου 2016, 18:57

Όταν ακούς ένα σωρό διαφορετικές προσεγγίσεις σε ένα και μόνο ζήτημα, όπως πχ. οι υδατάνθρακες, τότε είναι πολύ δύσκολο να καταλήξεις στο τι είναι σωστό να προτιμάς όντας σε διατροφή και τι όχι.

Για να μην πονοκεφαλιάζεις για τους διάφορους μύθους που κυκλοφορούν κατά καιρούς, δες τι επισημαίνει για τους πιο γνωστούς από αυτούς η διάσημη Νεοϋορκέζα διατροφολόγος, Daniela Neman, και οργάνωσε το καθημερινό σου διαιτολόγιο ανάλογα.

1) Οι χυμοί «κρύας πίεσης» είναι ο καλύτερος τρόπος αποτοξίνωσης

Ή, οι γνωστοί και ως «cold-pressed» χυμοί. Στην πραγματικότητα, ο μόνος τρόπος για να αποτοξινωθεί ο οργανισμός σου είναι μέσω του ήπατος, των νεφρών, του εντερικού σωλήνα και του δέρματος. Δηλαδή, αν ιδρώνεις κάθε μέρα και έχεις καλή σχέση με την τουαλέτα, τότε συγχαρητήρια, αποτοξινώνεσαι, όντως. Για να καταφέρεις την αποτοξίνωση που γυρεύεις, προτίμησε ελάχιστα επεξεργασμένα και υψηλά σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα. Οι «detox» χυμοί από μόνοι τους μπορεί να είναι επικίνδυνα χαμηλοί σε θερμίδες και σίγουρα δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες του οργανισμού σε ένα 24ωρο.

2) Αν θες να χάσεις βάρος, κόψε εντελώς όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Η λέξη «επεξεργασμένος» από μόνη της μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα, αρκετά από τα οποία δεν είναι βλαβερά, όπως η ζύμωση, η πρόπλυση και η αφαίρεση των μη βρώσιμων μερών ενός φρούτου ή λαχανικού. Οπότε, αν αποκλείσεις άκριτα όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα από το διαιτολόγιό σου, αποκλείεις αυτομάτως προτεμαχισμένα φρούτα, βρώμη, καρπούς όπως τα αμύγδαλα, το γιαούρτι, τα φασόλια κ.ά., τα οποία στηρίζουν απόλυτα μια υγιεινή διατροφή.

3) Τα 6 μικρά γεύματα ημερησίως είναι καλύτερα από 3 μεγαλύτερα

Δεν υπάρχει μονόδρομος ως προς αυτό, καθώς εξαρτάται από τις ανάγκες αλλά και τη ρουτίνα του καθενός. Για πολλούς, τα 6 γεύματα την ημέρα δεν είναι καθόλου πρακτικά, ενώ τα 3 βασικά με ενδιάμεσα μικρά σνακ λειτουργούν πολύ καλύτερα. Συμβουλεύσου το γιατρό σου και βρες τη δική σου χρυσή τομή, ανάλογα με τις ανάγκες σου.

4) Τα επιδόρπια χωρίς γλουτένη είναι πιο υγιεινά

Όταν ένα τρόφιμο έχει το χαρακτηρισμό «χωρίς γλουτένη», σημαίνει ότι το αλεύρι που έχει χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή του είναι χωρίς γλουτένη. Δε σημαίνει ότι δεν έχει βούτυρο ή ζάχαρη όπως σε κάθε άλλη περίπτωση.

5) Το 100% πολύσπορο ψωμί είναι υγιεινό

Όλα τα ψωμιά, ακόμη και τα εντελώς πολύσπορα, έχουν και άλλα συστατικά όπως ζάχαρη και αλάτι. Σε περίπτωση που αγοράζεις συσκευασμένο ψωμί, διάβασε προσεκτικά την ετικέτα και απόφυγε όχι μόνο τα ψωμιά με συστατικά που δεν μπορείς καν να διαβάσεις (ουπς, συντηρητικά) αλλά και εκείνα που έχουν περισσότερο από 5g ζάχαρη και 100mg νάτριο.