Αυτοκίνητο

Alfa Romeo Stelvio: Ένα SUV με… ιταλική φινέτσα

Alfa Romeo Stelvio: Ένα SUV με… ιταλική φινέτσα
Πρόκειται για το πρώτο SUV της μάρκας, το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles.

​Η νέα δημιουργία της Alfa Romeo ονομάζεται Stelvio, αυτές τις μέρες πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles, στην κορυφαία έκδοση Quadrifoglio και αποτελεί το πρώτο SUV της μάρκας, η οποία μετρά έναν αιώνα και πλέον, ιστορίας.

Στόχος του Stelvio είναι να αναδειχθεί ως το απόλυτο κυρίαρχο και το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του. Ακριβώς γι’ αυτούς τους λόγους, υιοθετεί πλήρως το σπορ πνεύμα της φίρμας, φέροντας αυτούσια τα πέντε συστατικά που την έχουν καταστήσει ως ένα από τα πιο επιθυμητά εμπορικά σήματα παγκοσμίως: Ιταλικό στυλ, δυνατούς κινητήρες, άψογη κατανομή βάρους, καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις και εξαιρετική αναλογία ισχύος-βάρους.

Η εξέλιξή του έγινε στο κέντρο εξέλιξης της AR στη Modena της Ιταλίας, ενώ θα συναρμολογείται στο πρόσφατα ανακαινισμένο εργοστάσιο του Cassino, σε μια γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για πρόσφατα μοντέλα της εταιρίας όπως, η Giulia. Το πρωτοποριακό Stelvio, προσφέρει στοιχεία (βλ. καθαρόαιμο σπορ στυλ, υψηλές επιδόσεις, κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά και πλούσιο εξοπλισμό) που ελάχιστα μπορούν να προσφέρουν στη μικρή κατηγορία των πολυτελών SUV.

Το όνομά του, προέρχεται από το περίφημο πέρασμα του Stelvio που αποτελεί το μεγαλύτερο ορεινό πέρασμα στην Ιταλία και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Τα 20 χιλιόμετρα ασφάλτου και οι περισσότερες από 75 στροφές που περιλαμβάνει, διαμορφώνουν μία άκρως απαιτητική ορεινή διαδρομή.

Στο τέρμα της το υψόμετρο αγγίζει τα 2.758 μέτρα, όμως η δοκιμασία αξίζει τον κόπο και με το παραπάνω, καθώς η εκπληκτική θέα κόβει κυριολεκτικά την ανάσα.

Στη συγκεκριμένη διαδρομή κατά το παρελθόν, πρωταθλητές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της ποδηλασίας έδωσαν σκληρές «μάχες» έκαστοι στον τομέα τους, αναδεικνύοντάς την σε μία διαδρομή θρύλο. Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποτέλεσε οδική αρτηρία κομβικής σημασίας.

Σήμερα αποτελεί πλέον τουριστικό αξιοθέατο και ταυτόχρονα, μία μοναδική εμπειρία που επιβάλλεται να την βιώσετε και να την απολαύσετε μέχρι τέλους, είτε αποφασίσετε να την πραγματοποιήσετε μόνοι σας, είτε με την οικογένεια ή τους φίλους σας.

Στιλ

Σχεδιαστικά, το Stelvio πληροί τις προδιαγραφές ενός Sports Utility Vehicle. Με τις μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,) αλλά και το προφίλ του αμαξώματος με το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας των επιβατών, με το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την αεροτομή στην οροφή, του δίνει μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.

Η έκδοση Quadrifoglio που παρουσιάζεται στο Los Angeles, διαθέτει πλευρικά μαρσπιέ με στοιχεία ανθρακονημάτων, λεπτομέρεια που αναβαθμίζει περαιτέρω τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ οι εμπρός – πίσω προφυλακτήρες και τα φουσκωμένα φτερά, συγκροτούν ένα παρουσιαστικό που παραπέμπει σε σπορ σεντάν παρά σε παραδοσιακό SUV.

Η σπορτίφ γραμμή διακατέχει το πολυτελές και άψογο από εργονομικής άποψης εσωτερικό, το οποίο διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η άνετη θέση οδήγησης και το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, περιβάλλουν τον οδηγό εξασφαλίζοντάς του ένα ιδανικό περιβάλλον «εργασίας».

Η εικόνα συμπληρώνεται από το ταμπλό και τον πίνακα οργάνων, τα οποία ομοίως «αγκαλιάζουν» τον οδηγό, αμφότερα σχεδιασμένα και υλοποιημένα με δεξιοτεχνία και υλικά υψηλής ποιότητας, καθώς η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων και ο συνδυασμός, ανθρακονημάτων, ξύλου και υφασμάτινων επενδύσεων αποπνέουν αίσθηση απτής ποιότητας κατασκευής.

Κινητήρες

Οι σύγχρονοι και εξελιγμένοι κινητήρες είναι ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του Stelvio, που προσφέρεται αποκλειστικά με έναν κινητήρα βενζίνης, 6κύλινδρο σε διάταξη V χωρητικότητας 2,9 λίτρων BiTurbo, που αποδίδει 510 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων.

Αντλώντας έμπνευση και τεχνογνωσία από τις τεχνολογίες της Ferrari, το συγκεκριμένο σύνολο είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, αποσκοπώντας στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα.

Την ίδια ώρα, η μεγάλη ροπή και η ιπποδύναμη των 510 ίππων, συνοδεύονται από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα που απενεργοποιεί τους κυλίνδρους στις χαμηλές στροφές, ενώ η λειτουργία του συνοδεύεται ιδανικά από τον ήχο που παράγουν οι κινητήρες AR.

Τέλος, το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, διαθέτει αλουμινένια paddles αλλαγών που είναι σταθερά τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού και είναι ρυθμισμένο για να εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές σχέσεων (ενδεικτικά στη λειτουργία Race οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου). Ένα επιπλέον στοιχείο που μεγιστοποιεί την αίσθηση της δύναμης και της επιτάχυνσης, είναι ότι το κιβώτιο στην χειροκίνητη λειτουργία του δεν ανεβάζει σχέση όταν φθάσει στο όριο περιστροφής του κινητήρα.

Αξιοσημείωτη ωστόσο είναι η παρουσία στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου που θα παρουσιαστούν στο εγγύς μέλλον και ενός 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και προσφέρεται ομοίως με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων. Πρόκειται για έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα “2 σε 1” άμεσου ψεκασμού, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ιπποδύναμη 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400Nm στις 2.250 σ.α.λ. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται, πέραν του συστήματος άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 200 bar (το οποίο εξασφαλίζει ακαριαία απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου), το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων Multi Air και το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας.

Τεχνολογίες

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Alfa Romeo, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας δεν πρέπει επ’ ουδενί να είναι παρεμβατικά. Πρέπει απλώς να διευκολύνουν την οδηγική εμπειρία η οποία επιβάλλεται να είναι συναρπαστική από μόνη της. Το Stelvio Quadrifoglio, επιβεβαιώνει απόλυτα αυτή τη φιλοσοφία παραθέτοντας ως απόδειξη, τη στιβαρή και εξαιρετικά μελετημένη δομή του αμαξώματός του. Ταυτόχρονα, η παρουσία στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας πληθώρας εξελιγμένων συστημάτων, συμπληρώνει την υψηλή απόδοση του, καθιστώντας ενδιαφέρουσα τη κάθε διαδρομή, ακόμα και μέσα στην πόλη.

Alfa TM DNA Pro

Το καινούριο πρόγραμμα Alfa™ DNA Pro, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονόμηση ενέργειας και Race για μέγιστη απόδοση), παραμετροποιεί ανάλογα την απόδοση επί μέρους συστημάτων του αυτοκινήτου. Η παρουσία του μεγιστοποιεί την άνεση και την ευκολία οδήγησης σε κάθε περιβάλλον κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της πόλης, περιορίζοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2.

Σύστημα τετρακίνησης Q4

Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσφέροντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Κοντολογίς, διαθέτει μεν αυτούσια τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης (βλ. πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνεια) με μεγάλη όμως οικονομία καυσίμου και την οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους πίσω τροχούς

Η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 περιλαμβάνει, ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό, ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη σωστή διαχείριση της μεγάλης ροπής και την άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα κατά τη διάρκεια κάθε διαδρομής ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο Alfa™ DNA Pro κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες.

Το εξελιγμένο τεχνολογικά προφίλ του, του επιτρέπει να ανιχνεύει και να προλαμβάνει τυχόν απώλεια της πρόσφυσης ή εκτροπής, συλλέγοντας και αξιολογώντας δεδομένα που σχετίζονται με τη γωνία περιστροφής του συστήματος διεύθυνσης και τους αισθητήρες που καταγράφουν την πλευρική και την κατά το διαμήκη άξονα επιτάχυνση.

Υπό κανονικές συνθήκες, το Stelvio Quadrifoglio κινείται σαν κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%.

Αποσκοπώντας στην όσο το δυνατό πιο σωστή κατανομή και γρήγορη μετάδοση της ροπής, το σύστημα είναι ρυθμισμένο να παρέμβει άμεσα όταν ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες, που φθάνουν μέχρι και 2.5%. Ως φυσικό επακόλουθο όλων αυτών, προκύπτουν οι υψηλές – για την κατηγορία και όχι μόνον- πλευρική και ελκτική πρόσφυση.

AlfaTM Torque Vectoring

Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Q4, η τεχνολογία Torque Vectoring της AR βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα. Η τοποθέτηση δύο συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό επιτρέπει τον συνεχή και ακριβή έλεγχο της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Έτσι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο πιο ομαλά και αποτελεσματικά, έστω κι αν το αυτοκίνητο κινείται σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Ανά πάσα στιγμή λοιπόν, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει την οδήγηση με υψηλά επίπεδα ασφαλείας χωρίς περιττές παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.

Σύστημα ανάρτησης AlfaLinkTM technology

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα “ημι-εικονικής διεύθυνσης” (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, ολόκληρη η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο, παραμένει πάντοτε σταθερή μέσα στις στροφές. Η συγκεκριμένη ρύθμιση, που λανσάρει αποκλειστικά η AR, εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης στην είσοδο της στροφής. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της Ιταλικής φίρμας.

Αμφότερες υποστηρίζονται στη λειτουργία τους από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ελέγχου απόσβεσης των αμορτισέρ, το οποίο προσαρμόζεται αναλόγως του ανάγλυφου του οδοστρώματος ή του στυλ οδήγησης, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση οδηγική ευχαρίστηση και άνεση.

Integrated Brake System (IBS) και Κεραμικά φρένα

Το σύστημα φρένων Integrated Brake System (IBS) της φίρμας που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, μόλις λίγους μήνες πριν, υπάρχει και στο Stelvio. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ, του συστήματος ευστάθειας και του παραδοσιακού σέρβο εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα. Παράλληλα όμως, συμβάλλει και στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, χάρη στη τοποθέτηση εξαρτημάτων κατασκευασμένων από αλουμίνιο και φυσικά, των κεραμικών δισκόφρένων.

AlfaTM Chassis Domain Control

Το Chassis Domain Control (CDC) ή με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος του Stelvio Quadrifoglio, ελέγχει και διαχειρίζεται όλα ανεξαιρέτως τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου: το Alfa™ DNA Pro, την τετρακίνηση Q4, το Alfa™ Torque Vectoring, την ενεργή ανάρτηση Alfalink, το σύστημα ευστάθειας (ESC) κ.α. Το CDC καταγράφει συνεχώς την κίνηση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο και με βάση τα δεδομένα της επιτάχυνσης και της περιστροφής του κινητήρα, προχωρά στις κατάλληλες ρυθμίσεις δια μέσω του συστήματος Alfa™ DNA Pro. Η συνεχής παρακολούθηση πραγματοποιείται μέσω αισθητήρων, ενώ η συλλογή δεδομένων αφορά στη κίνηση του αμαξώματος, στον κινητήρα, στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, στα συστήματα μετάδοσης-πέδησης-διεύθυνσης. Όλες αυτές οι πληροφορίες συλλέγονται και αξιολογούνται προκειμένου να προληφθούν κρίσιμες καταστάσεις κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής.

Με Magneti Marelli

Όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα μοντέλα παραγωγής της AR, έτσι και το Stelvio, εξοπλίζεται με τεχνολογίες και εξαρτήματα που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Μεταξύ άλλων, οι προβολείς, το σύστημα μετάδοσης, το σύστημα ελέγχου ανάρτησης, οι εξατμίσεις, αλλά και η νέα μονάδα Πολυμέσων Connect 3D Nav 8.8”, άπαντα τα προαναφερόμενα, επαληθεύουν στην πράξη την επιτυχημένη συνεργασία της AR και της Magneti Marelli.

Αναλογία ισχύος-βάρους

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους των μηχανικών κατά τον σχεδιασμό του Stelvio Quadrifoglio ήταν η επίτευξη της οδηγικής απόλαυσης. Τα σημεία κλειδιά που έφεραν τελικά το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι η τέλεια κατανομή των μαζών ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα του εντυπωσιακού αμαξώματος, αλλά και η βέλτιστη αναλογία ισχύος-βάρους.

Σε ότι αφορά στο πρώτο σκέλος, στην κατανομή των μαζών δηλαδή, αυτή επιτεύχθηκε με τη τοποθέτηση των βαρύτερων επιμέρους τμημάτων και υλικών κατασκευής όσο το δυνατό προς το κέντρο του αμαξώματος.

Η ιδανική αναλογία ισχύος-βάρους, στο μεταξύ, προέκυψε από την χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών στα μηχανικά μέρη και το αμάξωμα. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν, ανθρακονήματα (άξονας μετάδοσης) και βέβαια αλουμίνιο (κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα, πόρτες, εμπρός/πίσω φτερά, καπό και πόρτα χώρου αποσκευών).

Σημαντική λεπτομέρεια εδώ: Το μειωμένο βάρος δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την στρεπτική ακαμψία του Stelvio που εγγυάται αντοχή, άνεση και κορυφαία οδική συμπεριφορά, ακόμη και υπό οριακές συνθήκες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments