pagenews.gr / Υγεία / Πώς αντιμετωπίζουμε τον πόνο στον αυχένα
Πώς αντιμετωπίζουμε τον πόνο στον αυχένα | Pagenews.gr
Pagenews Team 29 Δεκεμβρίου 2016, 11:14 29 Δεκεμβρίου 2016, 11:14

Μεγάλη μερίδα ατόμων ταλαιπωρούνται καθημερινά από αυχενικό πόνο, ο οποίος έχει προκληθεί είτε από κάποιο τραυματισμό, είτε από την κακή στάση του σώματός τους στην καθημερινότητά τους.

Ο πόνος που νιώθουμε στον αυχένα είναι αποτέλεσμα καταπόνησης των μαλακών μορίων της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. Ο πόνος αυτός είναι εξαιρετικά ισχυρός όταν υπάρχει υποκείμενο πρόβλημα στην περιοχή, όπως για παράδειγμα μια σπονδυλική στένωση ή κάποια αρθρίτιδα. Εκτός αυτού, ο πόνος στον αυχένα μπορεί να εμφανιστεί από κάποιον τραυματισμό.

Τι πρέπει να προσέχουμε για να αποφύγουμε τον αυχενικό πόνο ή τουλάχιστον να τον μειώσουμε:

Καθόμαστε σωστά μπροστά στον υπολογιστή
Ο τρόπος που καθόμαστε μπροστά στον υπολογιστή μας όταν εργαζόμαστε είναι από τα πιο σημαντικά σημεία, σύμφωνα με τον ειδικό. Για παράδειγμα το κέντρο της οθόνης του υπολογιστή πρέπει να βρίσκεται στο ύψος των ματιών μας. Ένας απλός τρόπος για να προσδιορίσουμε το κατάλληλο σημείο είναι να καθίσουμε στη σωστή θέση στην καρέκλα του υπολογιστή και να κλείσουμε τα μάτια. Όταν θα τα ανοίξουμε θα πρέπει να εστιάζουν στη μέση της οθόνης του υπολογιστή.

Αποφεύγουμε την συνεχή χρήση κινητού
Το σκύψιμο του κεφαλιού, για τη σύνταξη sms ή email – ακόμα και όταν πρόκειται για σύντομα μηνύματα που δεν απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα για την αποστολή τους – αλλά και γενικά για την ενασχόληση με οποιαδήποτε κινητή συσκευή, ασκεί υπερβολική πίεση στον αυχένα.
Η καταπόνηση που υφίσταται ο αυχένας από την καθημερινή χρήση κινητών και tablet λειτουργεί συσσωρευτικά και με την πάροδο του χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε εκφυλιστικές αλλοιώσεις.

Χρήση των handsfree
Μια ακόμα κακή συνήθεια είναι να μιλάμε στο κινητό και να σκύβουμε το κεφάλι εκτελώντας παράλληλα και άλλη εργασία, είτε να το γέρνουμε στο πλάι προκειμένου να συγκρατήσουμε το τηλέφωνο με τον ώμο. Σύμφωνα με τον ειδικό, οι κινήσεις αυτές ασκούν πιέσεις στον αυχένα, γι’ αυτό καλό θα είναι να τις αποφεύγουμε και να χρησιμοποιούμε τα handsfree.

Η άσκηση βοηθά
Όταν καθόμαστε πολλές ώρες ακίνητοι μπροστά στον υπολογιστή ή με σκυμμένο κεφάλι αποδυναμώνουμε του μύες του αυχένα γι’ αυτό πρέπει να ακολουθήσουμε μια σειρά ασκήσεων ενδυνάμωσης και διατάσεων σε καθημερινή βάση προκειμένου να γλιτώσουμε από τον αυχενικό πόνο.

Πίνουμε πολύ νερό
Η κατανάλωση νερού δεν βοηθά μόνο στην απώλεια βάρους, αλλά και στην ενυδάτωση τους μεσοσπονδύλιων δίσκων, καθώς η σύνθεσή τους αποτελείται, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό, από νερό. Η κατανάλωση λοιπόν 8 μεγάλων ποτηριών νερό την ημέρα είναι η καλύτερη λύση και για τα δύο.

Ισομερής κατανομή βάρους
Ειδικά οι γυναίκες έχουν τη συνήθεια να μεταφέρουν μόνο από τη μία μεριά του ώμου τους την τσάντα τους η οποία συνήθως είναι και πολύ βαριά. Αυτό τις αναγκάζει να κάνουν στροφή του σώματος προς τη μια πλευρά, τεντώνοντας τους μυες του αυχένα. Η σωστή στάση, η διατήρηση δηλαδή των ώμων στο ίδιο ύψος και της σπονδυλικής στήλης σε ευθεία γραμμή, μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση σακιδίου, καθώς προστατεύει από βλάβες ολόκληρης της σπονδυλικής στήλης.

Σωστή στάση σώματος
Οι ειδικοί συστήνουν τακτικά να μάθουμε να καθόμαστε σωστά όταν εργαζόμαστε ή όταν στεκόμαστε κάπου και φυσικά να καθόμαστε το ίδιο προκειμένου να μην καταπονούμε τη σπονδυλική μας στήλη. Όπως λένε, η κακή στάση του σώματος μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς στον αυχένα. Τέτοια στάση είναι η προβολή του κεφαλιού και των ώμων προς τα εμπρός. Ο σωστός τρόπος είναι να διατηρούμε το πηγούνι μας προς τα μέσα, γιατί αυτό προσφέρει σημαντική προστασία του αυχένα. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι για κάθε 2,5 εκ. μετατόπισης του κεφαλιού προς τα εμπρός, προστίθεται βάρος περίπου 4,5 κιλών στους μυες του αυχένα και του επάνω μέρους της πλάτης.

Κοιμόμαστε ανάσκελα
Σημαντικό ποσοστό ανθρώπων κοιμάται μπρούμυτα και γι’ αυτό δυστυχώς αντιμετωπίζει συχνότερα αυχενικά προβλήματα. Ο λόγος είναι, ότι στρίβουν το κεφάλι στο πλάι για να μπορούν να αναπνέουν, με αποτέλεσμα να έχουν απώλεια ευθυγράμμισης της σπονδυλικής στήλης και αυτό μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε κήλη των σπονδύλων.
Η ύπτια θέση είναι η καλύτερη προκειμένου να ξεκουράζεται επαρκώς η σπονδυλική στήλη. Αν πάλι όμως δεν μπορούμε να αποφύγουμε το μπρούμυτα τότε καλό θα είναι όταν κοιμάμαστε στο πλάι, να χρησιμοποιούμε χαμηλό μαξιλάρι.