Αθλητισμός

Όλοι ήταν σε λάθος θέσεις

Όλοι ήταν σε λάθος θέσεις
Στο χθεσινό ντέρμπι του ΠΑΟΚ με τον Παναθηναϊκό και στο 13-11 του τάι μπρέικ οι πράσινοι έχουν δίκιο να διαμαρτύρονται για λάθος θέσεις από τους γηπεδούχους, αλλά δεν δικαιούνται να ομιλούν...

​Κάθε άθλημα έχει τα στεγανά του, το άβατο για τους πολλούς, τις παγίδες για τους έμπειρους και τα παράθυρα για τους «πονηρούς». Το βόλεϊ σε σχέση με άλλα ομαδικά αθλήματα έχει κανονισμούς πιο δυσνόητους για τους πολλούς. Δε μπερδεύονται μόνο οι θεατές αλλά και οι παίκτες που αγωνίζονται. Οταν μάλιστα μπερδεύονται και οι διαιτητές τότε χάνεται η μπάλα. 

Η βασικότερη λειτουργία του αθλήματος είναι η λεγόμενη περιστροφή, το αποκαλούμενο και ρολόι και έχει να κάνει με την συνεχή κίνηση των παικτών μιας ομάδας μετά από κάθε πόντο. Είναι ας πούμε κάτι σαν το οφ σάιντ στο ποδόσφαιρο που δεν το καταλαβαίνουν με τίποτα οι γυναίκες.

Οι κινήσεις των έξι παικτών είναι συγκεκριμένες και υπάρχει ακολουθία σύμφωνα με την επιλογή που έχει κάνει ο κάθε προπονητής πριν από την έναρξη κάθε σετ και την έχει κοινοποιήσει γραπτώς ή ηλεκτρονικά στην γραμματεία. Συνήθως αυτό το κάνει ο β΄προπονητής και για αυτό ορισμένες φορές έχουν γίνει και μπερδέματα με την δήλωση των θέσεων. 

Πάμε λοιπόν στο χθεσινό ντέρμπι και στη φάση του 13-11 στο 5ο σετ. Οπως φαίνεται και από το βίντεο όλη η ομάδα του ΠΑΟΚ (και οι έξι παίκτες) είχαν τοποθετηθεί μία θέση μπροστά από τη θέση που έπρεπε να βρίσκονται. 

Σε αυτή την περίπτωση ακόμα και ένας έμπειρος ρέφερι όπως είναι ο Σωτήρης Δεληκωστίδης μπορεί να ξεγελαστεί καθώς εκείνη την ώρα κοιτάει τη θέση του διαγωνίου και του πασαδόρου, του αρχηγού και του διαγωνίου ή των κεντρικών και τα βλέπει όλα σωστά.

Για να αντιληφθεί το λάθος και πως όλη η ομάδα έχει πάει μία θέση μπροστά θα πρέπει να κάνει έλεγχο του φύλλου αγώνα με το που βρίσκεται ο παίκτης που έχει δηλωθεί στη θέση 1 (του σερβίς). Οταν όμως ο αγώνας έχει ροή και οδεύει στη λήξη του όλα πρέπει να γίνουν σε κλάσματα δευτερολέπτου αλλά κανείς δεν φαντάζεται πως και σε αυτό το επίπεδο μία ομάδα θα κάνει λάθος θέσεις με κίνδυνο να χάσει τον αγώνα.

Επίσης στις διεθνείς διοργανώσεις με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής παρακολούθησης ο δεύτερος διαιτητής μπορεί να το αντιληφθεί άμεσα τις λάθος θέσεις, όμως, στο ελληνικό πρωτάθλημα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

Κατ΄αρχήν ο ΠΑΟΚ δεν είχε κανένα όφελος από αυτή την κίνηση εάν υποθέσουμε πως υπήρχε δόλος. Ο πόντος έπρεπε να δοθεί στον Παναθηναϊκό, αλλά οι «πράσινοι» ήταν διπλά μοιραίοι καθώς ο Μελγκαρέχο που έκανε το σερβίς έστειλε τη μπάλα στο φιλέ. 

Εάν περνούσε το σερβίς του Παναθηναϊκού και ο ΠΑΟΚ κέρδιζε τον πόντο θα αποδεικνύονταν ξεκάθαρα πως οι παίκτες του θα ήταν σε λάθος θέσεις. Θα το διαπίστωνε η γραμματεία από το ποιος παίκτης του ΠΑΟΚ θα κάρφωνε και από ποια θέση και κυρίως ποιος θα έπρεπε να πάει στη θέση του σερβίς.

Τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε γιατί απλούστατα ήταν όλοι σε λάθος θέσεις. Από τις δύο ομάδες και τους διαιτητές.

Αλλα και αγωνιστικά αποδείχτηκε πως και οι δύο ομάδες έκαναν πολλά λάθη για αυτό το επίπεδο που βρίσκονται αλλά και για τον στόχο που διεκδικούν. 

Ο ΠΑΟΚ έκανε δύο καλά σετ χωρίς να έχει καλή απόδοση. Απλά κέρδισε γιατί κάποιος έπρεπε να νικήσει. Τόσο απλά. Δεν είχε πάλι δύναμη σε επίθεση και σερβίς. Οι ταχύτητες του από το κέντρο είναι απελπιστικά αργές και το παιχνίδι του προβλέψιμο. Συνολικά ο ΠΑΟΚ έκανε 45 λάθη εκ των οποίων 25 ήταν χαμένα σερβίς, δηλαδή, ένα ολόκληρο σετ. Παράσημο για τον Χόρχε Ελγκέτα ήταν πάντως η πρώτη νίκη του ΠΑΟΚ σε ντέρμπι και μάλιστα με διαγώνιο τον Σακόγλου και όχι τον τραυματία Στάροβιτς.

Ο Παναθηναϊκός αν και πήρε περισσότερους πόντους (112 έναντι 104 του ΠΑΟΚ) έχασε μόνος του τον αγώνα. 

Εχασε από τα λάθη του. Κάποιες φορές νόμιζες πως έβλεπες γυναικείο βόλεϊ με 3-4 διαδοχικά λάθη που επίσης είναι απαγορευτικά σε αυτό το επίπεδο. Ειδικά στο φινάλε του 2ου σετ αλλά και στο 7-7 του τάι μπρέικ είναι αδιανόητο να γίνονται τρία συνεχόμενα λάθη από ομάδα που διεκδικεί πρωτάθλημα. Ο Παναθηναϊκός έκανε 46 λάθη εκ των οποίων 21 χαμένα σερβίς. 

Σίγουρα υπάρχουν εξηγήσεις για όλα αλλά και για την αγωνιστική κατάσταση των ομάδων αλλά το σίγουρο είναι πως και ο ΠΑΟΚ και ο Παναθηναϊκός με τόσα λάθη, με τέτοιο ρυθμό, με αυτές τις ταχύτητες και αυτή την υποδοχή θα πρέπει να ελπίζουν σε ένα θαύμα για πάρουν πρωτάθλημα.

Στο άλλο ζευγάρι των ημιτελικών ο Ολυμπιακός άγγιξε το τέλειο με τον Παμβοχαϊκό. Πραγματικά η κορύφωση του ουσιαστικού και στοχευμένου βόλεϊ που θυμίζει το ιταλικό μοντέλο της προηγούμενης δεκαετίας με τα λίγα λάθη, έναν διαγώνιο που δεν έχει αντίπαλο ακόμα και σε μέτρια μέρα και έναν ακραίο (Τσούπκοβιτς) που κρύβεται στην υποδοχή και εκτοξεύεται από «άγνωστη» βάση στην επίθεση.

Η γυναικεία ομάδα του Ολυμπιακού από τη στιγμή που πέρασε την ρωσική Γενισέι τα πάντα είναι μέσα στο παιχνίδι. Ο Ολυμπιακός απόψε εάν πάρει ξεκούραστα δύο σετ (ανεξάρτητα από το εάν χάσει ή κερδίσει) θα είναι μέσα στο παιχνίδι. Για τις ελληνικές ομάδες είναι πιο δύσκολα να αντιμετωπίσουν μία ρωσική παρά μία τουρκική και οι παίκτριες του Ολυμπιακού έχουν και ικανότητες και κακή ψυχολογία. 

Στην τουρκική ομάδα συνήθως τα φώτα πέφτουν πάνω στην βραζιλιάνα Γκόμες Ντα Σίλβα αλλά την πολύ δουλειά και τη μεγάλη ζημιά στα δύσκολα την κάνει η ακραία Ντόρα Χόρβαθ από την Ουγγαρία και η πασαδόρος Οζγκντε Κιρντάρ. Όσοι παρακολουθήσετε τον αγώνα προσέξτε ακόμα τη δεύτερη διαγώνιο Νουράν Ιντσέ που μπαίνει μόνο για σερβίς και κερδίζει πόντους με περίεργο φλοτ. Ο Ολυμπιακός είχε νικήσει την Μπούρσα σε διεθνές φιλικό προετοιμασίας στην αρχή της σεζόν. Μπορεί να μην λέει τίποτα αυτή η νίκη αλλά μπορεί να λέει και πολλά ειδικά στο γυναικείο όπου η ψυχολογία και ο ρυθμός σχεδόν ταυτίζονται.

Πηγή: sdna.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments