Παππάς: Σπάει το τρίγωνο διαπλοκής στα ΜΜΕ η ηλεκτρονική πλατφόρμα | Pagenews.gr
Pagenews Team 29 Ιουλίου 2017, 19:07

«Με την ηλεκτρονική πλατφόρμα δημοσιοποίησης της τηλεοπτικής διαφήμισης και της δυνητικής της δημοπράτησης, σπάει το τρίγωνο της διαπλοκής ανάμεσα στα κανάλια, το τραπεζικό σύστημα και τις πολιτικές ηγεσίες».

Αυτό τόνισε στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ.

Ταυτόχρονα, ο αρμόδιος υπουργός κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να πάρουν σαφή θέση αν ψηφίζουν τελικά τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που υπέδειξε το ΕΣΡ και έκανε δεκτές η κυβέρνηση.

«Θα παρακαλούσα πολύ τα κόμματα της αντιπολίτευσης να μην μονιμοποιήσουν μια τακτική η οποία συνίσταται στο βρίζω και ψηφίζω , γιατί δεν μπορεί να ερχόμαστε εδώ και να λέμε καλή αυτή η ρύθμιση , εκεί κάνατε κωλοτούμπα και μας ακούσατε, βεβαίως θέλουμε το barcode , εννοείται θέλουμε κίνητρα για οπτικοακουστικά και μετά να ακολουθεί ένα υβρεολόγιο το οποίο είναι αναντίστοιχο με τις επί της ουσίας τοποθετήσεις και εκθέτει όσους το χρησιμοποιούν» είπε ο κ. Παππάς.

Αναφερόμενος στον σκοπό της πλατφόρμας ηλεκτρονικής διάθεσης του τηλεοπτικού χρόνου, ο αρμόδιος υπουργός επισήμανε ότι «θα διορθώσει» μια εκκωφαντική αποτυχία της αγοράς.

«Πώς λειτουργεί η διαφημιστική αγορά των καναλιών και γιατί προκύπτουν προβλήματα; Διότι υπάρχει ένας δυσμενής συσχετισμός δύναμης μεταξύ διαφημιστικών εταιριών – media shop και καναλιών. Ανατρέξτε στο Διαδίκτυο, υπάρχουν δεκάδες βίντεο από ανθρώπους που δουλεύουν στα κανάλια που διαμαρτύρονται ότι οι διαφημιστικές εταιρίες προπωλούν το χρόνο τους χωρίς καν να τους έχουν μιλήσει και στο τέλος διεκδικούν να πληρωθούν από κανάλια και όχι από διαφημιζόμενο για τις υπηρεσίες που παρέχουν», εξήγησε ο Παππάς.

Κανάλια συμπιέζουν ποιότητα προγράμματος, δικαιώματα εργαζομένων και μισθούς και τραπεζικούς κανόνες και δανείζονται με ‘αέρα’ και βρίσκονται με 1,5 δις χρέη που έτειναν να αυξάνονται πριν γίνει η προσπάθεια ρύθμισης. Αυτή είναι η τομή που φέρνει η πλατφόρμα», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός.

«Δεν θα υπάρχει συναλλαγή κάτω από το τραπέζι, για την οποία δεν γνωρίζουμε για το διαφημιστικό χρόνο, δεν θα μπορεί δηλαδή να υπάρχει ασύμμετρη πληροφόρηση»συμπλήρωσε.

«Θέλουμε βιώσιμα κανάλια, γιατί στον τηλεοπτικό χώρο οι μονάδες παραγωγής εντός ή εκτός εισαγωγικών που λέγονται κανάλια είναι αυτά που δημιουργούν απασχόληση και θέλουμε να δημιουργήσουμε όρους βιωσιμότητας», είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός, χαιρέτισε την ευρύτατη συναίνεση της ρύθμισης για τον γραμμικό κώδικα στις εφημερίδες και προανήγγειλε ρύθμιση για τον προσδιορισμό του χρόνου εφαρμογής του μέτρου με απώτατο όριο τον Μάιο του 2018 ώστε να γίνει διαγωνισμός και να αναπτυχθεί το σύστημα. Διευκρίνισε ότι μέχρι τότε όμως τα πρακτορεία Τύπου, υποχρεούνται να φέρουν τις εκκαθαρισμένες κυκλοφορίες.

Για το ΕΣΡ, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής τόνισε ότι βρισκόμαστε πια σε μία νέα εποχή, μετά την απόφαση που ορίζει τον αριθμό των αδειών σε επτά και καθιστά ελάχιστο το μέγιστο τίμημα που πετύχαμε με τον περσινό διαγωνισμό.