NASA: Ανακαλύφθηκε ολόκληρο ηλιακό σύστημα με πλανήτες σαν τη Γη (pics &vid)

Την σπουδαία ανακάλυψη ενός ολόκληρου ηλιακού συστήματος με πλανήτες όμοιους με τη Γη, ανακοίνωσε η ΝASA.

Η Αμερικανική Υπηρεσία Διαστήματος NASA, σε τηλεδιάσκεψη, ανέφερε πως η ανακάλυψη δύο νέων πλανητών γύρω από το αστέρι Kepler-90, που μοιάζει με τον δικό μας Ήλιο, σημαίνει ότι το μακρινό ηλιακό σύστημα έχει τόσους πλανήτες, όσους το δικό μας.

Ο Kepler και το ηλιακό του σύστημα ήταν ήδη γνωστά, ωστόσο η «επαναστατική» ανακάλυψη των αστρονόμων είναι οι δύο νέοι κόσμοι -και μάλιστα, για την ανακάλυψή τους χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης της Google!

Όλα τα παραπάνω υποδεικνύουν ότι μπορεί να υπάρχουν ολόκληροι κόσμοι και ηλιακά συστήματα «κρυμμένα» μέσα στα στοιχεία, που έχουν ήδη συλλέξει οι επιστήμονες, αλλά δεν μπορούσαν μέχρι τώρα να «παρατηρήσουν», ακριβώς γιατί τα «σημάδια» ήταν τόσα πολλά, που δεν ήξεραν από πού ν’ αρχίσουν!

Ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του Τμήματος Αστροφυσικής της NASA στην Ουάσινγκτον, παραδέχθηκε ότι οι επιστήμονες δεν είχαν μέχρι σήμερα τα κατάλληλα «εργαλεία» για μια τέτοια ανακάλυψη.

Την Δευτέρα η NASA ανακοίνωσε την σπουδαία ανακάλυψη προκαλώντας δέος σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Το τηλεσκόπιο Kepler

Το τηλεσκόπιο Κepler, το οποίο είναι επιφορτισμένο με τον εντοπισμό εξωπλανητών που είναι πιθανό να φιλοξενούν οποιαδήποτε μορφή ζωής, ενδεχομένως και ειδών εξελιγμένων εξίσου ή και περισσότερο από τον άνθρωπο. Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, η τελευταία ανακάλυψη της επιστημονικής ομάδας που χειρίζεται το Κέπλερ, ήταν αρκούντος μεγάλη, ώστε να οργανωθεί έκτακτη συνέντευξη Τύπου, ώστε να ενημερωθεί ολόκληρος ο πλανήτης.

Περισσότερες λεπτομέρειες δεν διέρρευσαν, ωστόσο ακριβώς λόγω του αντικειμένου με το οποίο είναι επιφορτισμένο το Κέπλερ, εικάζεται πως πρόκειται για μία σημαντική ανακάλυψη πλανήτη που μοιάζει με τη Γη και ενδέχεται να φιλοξενεί κάποια μορφή ζωής.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από τη διαστημική υπηρεσία, η μεγάλη ανακάλυψη επιτεύχθηκε με τη βοήθεια του προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης της Google, η οποία ανέλυσε τα δεδομένα που συνέλεξε το Κέπλερ και παρουσίασε τα απρόσμενα αποτελέσματα. Στο πρόγραμμα συνεργασίας μετέχουν τέσσερις κορυφαίοι επιστήμονες της NASA και ο στόχος είναι να επιτυγχάνεται η ανάλυση των «πληροφοριών» στο συντομότερο δυνατό χρόνο, ώστε να επισπευστεί η αποστολή.

Το Kepler ξεκίνησε την αναζήτηση πιθανών «κατοικήσιμων πλανητών» το 2009, όταν οι επιστήμονες δεν είχαν την παραμικρή ιδέα για το πλήθος των εξωπλανητών που μπορεί να μοιάζουν με τη Γη. Το πρώτο σκέλος της αποστολής του ολοκληρώθηκε το 2012.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν τόσο εντυπωσιακή, που το 2014 χρηματοδοτήθηκε νέα, πολύ μεγαλύτερη αποστολή, αναζητώντας ακόμη περισσότερους εξωπλανήτες και κοσμικά φαινόμενα.