Ξηροφθαλμία: 8 συμβουλές για την αντιμετώπισή της | Pagenews.gr
Pagenews Team 6 Φεβρουαρίου 2018, 12:30 6 Φεβρουαρίου 2018, 12:30

Τα ερεθισμένα και ξηρά μάτια προκαλούν έντονο το πρόβλημα της δυσφορίας, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα. Συγκεκριμένα, η ξηρασία στα μάτια (ξηροφθαλμία) μπορεί να οφείλεται σε απλά πράγματα, όπως για παράδειγμα η συχνή χρήση του air-condition.


1. Χρησιμοποιήστε ελεύθερα τα τεχνητά δάκρυα

Σύμφωνα με μαρτυρίες γιατρών, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τα τεχνητά δάκρυα λιγότερο απ’ όσο χρειάζεται, από φόβο μήπως κάνουν κακό στα μάτια τους, οι ειδικοί, όμως, συστήνουν να τα χρησιμοποιούμε όσο συχνά θέλουμε, από 1-2 φορές την ημέρα μέχρι και κάθε 20 λεπτά. Οι σταγόνες αυτές βοηθούν το μάτι να καθαρίσει και διατηρούν την υγρασία του, χωρίς να μας επηρεάζουν πουθενά αλλού.

2. Αποφύγετε τα συντηρητικά

Αν φοράτε φακούς επαφής ή χρησιμοποιείτε τεχνητά δάκρυα περισσότερες από 1-2 φορές την ημέρα, επιλέξτε μια μάρκα χωρίς συντηρητικά, έτσι ώστε να αποφύγετε το τσούξιμο των ματιών και να μην αντιμετωπίσετε πρόβλημα με τους φακούς και τα συντηρητικά.

3. Προσέξτε τις σταγόνες που θα επιλέξετε

Πριν επιλέξετε τις σταγόνες που θα χρησιμοποιήσετε, συμβουλευτείτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας, καθώς υπάρχουν κάποιες οι οποίες είναι αποσυμφορητικές και συρρικνώνουν τα αιμοφόρα αγγεία του ματιού, καταπολεμώντας την ερυθρότητα, όχι την ξηρότητα.


4. Κρατήστε τα μάτια σας υγρά πριν στεγνώσετε τα μαλλιά σας
Τα μαλλιά μπορεί να χρειάζονται στέγνωμα με το πιστολάκι μετά το λούσιμο, τα μάτια μας, όμως, όχι – αλλά δυστυχώς «στεγνώνουν» κι αυτά ταυτόχρονα. Χρησιμοποιήστε τεχνητά δάκρυα πριν το στέγνωμα, αλλά και μετά και αν χρειαστεί και κατά τη διάρκεια.
5. Αυξήστε την υγρασία στο χώρο εργασίας σας

Αν υποψιάζεστε ότι το γραφείο συμβάλλει στο πρόβλημα και το 8ωρο που βρίσκεστε κλεισμένοι σε αυτό τα συμπτώματα γίνονται πιο έντονα, ανοίξτε το παράθυρο -αν είναι δυνατό- ή προτιμήστε να αγοράσετε έναν υγραντήρα και να τον τοποθετήσετε δίπλα στο γραφείο σας. Θα σας κοστίσει κάτι παραπάνω, αλλά θα σας απαλλάξει από τα ενοχλητικά συμπτώματα.
6. Αποφύγετε τον καπνό

Εδώ τα πράγματα είναι πιο εύκολα αν εσείς δεν καπνίζετε, καθώς μπορείτε έτσι να αποφεύγετε χώρους με έντονη κάπνα. Αν, όμως, καπνίζετε ή μένετε με κάποιον που καπνίζει, φροντίστε τουλάχιστον να μεταφέρετε το κάπνισμα στο μπαλκόνι διατηρώντας το σπίτι καθαρό ή να ανοίγετε τα παράθυρα και να χρησιμοποιείτε τεχνητά δάκρυα αν καπνίζετε εντός σπιτιού.

7. Περιορίστε το αλκοόλ

Φροντίστε να περιορίσετε το αλκοόλ σε φυσιολογικά και ανεκτά επίπεδα, χωρίς να ξεπερνάτε το 1 με 2 ποτήρια την ημέρα.

8. Αφαιρείτε τους φακούς επαφής όταν δεν τους χρειάζεστε

Μην περιμένετε να τελειώσει η μέρα και να πάτε για ύπνο για να βγάλετε τους φακούς επαφής σας. Τη στιγμή που θα γυρίσετε στο σπίτι μετά τη δουλειά, βγάλτε τους όπως βγάζετε και τα παπούτσια σας και φορέστε τους ξανά αργότερα, αν χρειαστεί να βγείτε. 

Σε περιπτώσεις ξηρότητας η τακτική αυτή βοηθάει, είτε χρησιμοποιείτε ημερήσιους ή ετήσιους φακούς επαφής.

TAGS: