EDITOR'S PICK

Σοκολάτα από χρυσάφι: Άλμα στις τιμές του κακάο διεθνώς

Σοκολάτα από χρυσάφι: Άλμα στις τιμές του κακάο διεθνώς

Πηγή Φωτογραφίας: haxistomuitoestranho.blogspot.com

Οι καταναλωτές μπορεί να επιβαρυνθούν περισσότερο σε τέτοιες αυξήσεις τιμών μετά από όσα έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια.

Καθώς πλησιάζουν οι γιορτές του Πάσχα, οι υψηλότερες τιμές του κακάο σημαίνουν ότι οι αγοραστές πληρώνουν πολύ περισσότερα για τα σοκολατένια αυγά. Αλλά αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Οι υψηλότερες τιμές στα καταστήματα αντικατοπτρίζουν τώρα τις αυξήσεις στο κακάο το 2023, σημειώνει το Bloomberg. Έκτοτε, το ράλι συνεχίζεται ακάθεκτο και το κακάο έχει ήδη υπερδιπλασιάσει την τιμή του φέτος.

Ανοδος 47% σε 3 εβδομάδες για το κακάο Μόλις τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, η χονδρική πώληση των κόκκων στη Νέα Υόρκη έχει κάνει άλμα πάνω από 47%, ξεπερνώντας τα 8.900 δολάρια τον τόνο – ένα επίπεδο που κάποτε φαινόταν αδιανόητο.

Αυτό σημαίνει ακόμη υψηλότερες τιμές για τα νοικοκυριά, καθώς οι κινήσεις αυτές μεταφέρονται στους λιανοπωλητές. Αλλά ήδη, οι Βρετανοί αγοραστές πληρώνουν περισσότερα για τη σοκολάτα και μερικές φορές παίρνουν μικρότερη ποσότητα με τα ίδια χρήματα, φαινόμενο που είναι γνωστό ως «συρρίκνωση». Στη Βραζιλία, όπου το Πάσχα είναι μια σημαντική γιορτή, οι τιμές των σοκολατένιων αυγών έγιναν πρόσφατα διαδικτυακό meme όταν ορισμένα καταστήματα διαφήμισαν ότι οι άνθρωποι μπορούσαν να τα αγοράσουν με δάνεια και δόσεις πληρωμής.

«Το πραγματικό κόστος της σοκολάτας δεν έχει γίνει αντιληπτό από τους καταναλωτές εδώ και πολύ καιρό», δήλωσε η Emily Stone, ιδρύτρια του ειδικού εμπόρου κακάο Uncommon Cacao. «Οι συνεχείς χαμηλές τιμές για τους παραγωγούς και η κλιματική αλλαγή οδηγούν την αγορά σε αυτά τα ύψη. Τώρα, αυτό αποτελεί σοκ για κάποιους, αλλά αυτό ήταν προβλέψιμο», πρόσθεσε.

Αυξήσεις σε μεμονωμένα εμπορεύματα Η αύξηση των τιμών είναι επίσης μια υπενθύμιση ότι, ενώ τα γενικά ποσοστά πληθωρισμού μειώνονται σε όλο τον κόσμο, οι αυξήσεις σε μεμονωμένα εμπορεύματα μπορούν ακόμη να πιέσουν τους καταναλωτές. Η σοκολάτα μπορεί να θεωρείται περισσότερο πολυτέλεια παρά ανάγκη, αλλά μάρκες όπως η Kit Kat και η Snickers αποτελούν συχνά τακτικό μέρος του εβδομαδιαίου καλαθιού αγορών.

Οι καταναλωτές μπορεί να επιβαρυνθούν περισσότερο σε τέτοιες αυξήσεις τιμών μετά από όσα έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια. Οι αναμνήσεις από την έξαρση του πληθωρισμού μετά την πανδημία – και τη ζημιά που προκάλεσε στα οικονομικά των νοικοκυριών – είναι ακόμη πολύ νωπές.

«Είναι πολύ ακριβά», είπε η σχολική σύμβουλος Isabel Cristina Brandão καθώς έπαιρνε τρία μικρά αυγά ιδιωτικής ετικέτας από ένα ζαχαροπλαστείο στο Σάο Πάολο. Θυμάται ότι το καλάθι με τα ψώνια της ήταν γεμάτο πριν από μερικά χρόνια. «Τώρα πληρώνουμε περισσότερα, για πολύ λιγότερα», επεσήμανε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments