Οικονομία
pagenews.gr / Οικονομία / ΣΤΑΣΥ: Σε πείσμα των καιρών παραδίδει μαθήματα μάνατζμεντ
ΣΤΑΣΥ: Σε πείσμα των καιρών παραδίδει μαθήματα μάνατζμεντ | Pagenews.gr
Pagenews Team

Η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) υλοποιεί μία σειρά από καινοτόμες δράσεις, οι οποίες της επιτρέπουν να αναβαθμίζει τις υπηρεσίες που παρέχει στο κοινό. Η ΣΤΑΣΥ προωθεί μία σειρά από μέτρα βασιζόμενη στα περιουσιακά της στοιχεία, αξιοποιώντας τα με τέτοιο τρόπο ώστε τα μέτρα αυτά να μην επιβαρύνουν το επιβατικό κοινό που χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς, δηλαδή το Μετρό, το Τραμ και τον ΗΣΑΠ.

Οι πολλαπλές δυνατότητες της εταιρείας αξιοποιούνται για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΣΤΑΣΥ, χωρίς το κόστος των δράσεων που υλοποιεί να επιβαρύνουν τους πολίτες. Άλλωστε, το 2016 με την ανάληψη των καθηκόντων του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Θωμόπουλος, είχε καταστήσει σαφές ότι η ΣΤΑΣΥ θα συνεχίσει να έχει θετικό πρόσημο σε ότι αφορά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά θα πρέπει και μπορεί να αποκτήσει θετικό πρόσημο και σε ότι αφορά τα οικονομικά της. Η πολιτική Θωμόπουλου, την οποία ακολούθησε η ΣΤΑΣΥ, έχει αποδώσει καρπούς και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, καθώς κατά τα έτη 2017 και 2018, η εταιρία έχει να επιδείξει θετικά λειτουργικά αποτελέσματα (έσοδα – έξοδα), έναντι των αρνητικών αποτελεσμάτων που εμφάνιζε, το 2016.

Πιο αναλυτικά, το 2016, τα λειτουργικά (προ φόρων, αποσβέσεων, προβλέψεων έκτακτων και ανόργανων εσόδων – εξόδων) αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ ήταν ελλειμματικά κατά 25.446.837 ευρώ και έναν χρόνο αργότερα (το 2017) απέκτησαν θετικό πρόσημο και ανήλθαν σε 12.688.937 ευρώ και σε 12.721.999 ευρώ, το 2018.

Η εταιρεία, υλοποιόντας όλες τις προτάσεις του κ. Θωμόπουλου, ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα και προκρίθηκε ως maintenance experience provider, για την «πράσινη και μωβ γραμμή LRT» στο Τελ Αβίβ, ως μέλος διεθνούς κοινοπρακτικού σχήματος, ενώ μέσω ενός δεύτερου σχήματος επιχειρεί σε έναν ακόμη διεθνή διαγωνισμό. Η εταιρεία επιβεβαιώνει την αλματώδη πορεία της και αποδεικνύει ότι διαθέτει την τεχνογνωσία που μπορεί να την οδηγήσει εκτός συνόρων, δίνοντας της έτσι την ευκαιρία να αυξήσει τα έσοδά της. Εάν καταφέρει να πάρει τα έργα, η ΣΤΑΣΥ αναμένει έσοδα της τάξης των 70.000.000 ευρώ/χρόνο.

Η ΣΤΑΣΥ σημειώνει σημαντικές επιτυχίες όμως και στο εσωτερικό, ακολουθώντας την πολιτική του διευθύνοντος συμβούλου, Γιώργου Θωμόπουλου. Εναρμονισμένη με την πολιτική του, η εταιρεία υλοποίησε και υλοποιεί σειρά μέτρων, δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων (ενοίκια, πάρκινγκ και διαφημιστικοί χώροι), ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα είχαν και η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και οι συστηματικοί έλεγχοι για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής (μη καταβολής εισιτηρίου).

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Γιώργος Θωμόπουλος.

Τα νούμερα είναι ενδεικτικά της θετικής πορείας, καθώς στο διάστημα 2016 – 2018, η ΣΤΑΣΥ συγκεντρωτικά πέτυχε:
  • Από «Πωλήσεις Υπηρεσιών» (εισιτήρια, παρκινγκ, κλπ), αύξηση εσόδων κατά 7,86% και συγκεκριμένα: το 2016, 94.781.000 ευρώ, το 2017, 90.363.473 ευρώ και το 2018, 102.226.569 ευρώ.
  • Στο ίδιο διάστημα, τα Λοιπά Έσοδα της εταιρίας (διαφημίσεις, ενοίκια, έσοδα κεφαλαίων) σημείωσαν αύξηση 13,37% και συγκεκριμένα: το 2016, 8.277.079 ευρώ, το 2017, 8.686.678 ευρώ και το 2018, 9.384.118 ευρώ.
  • Παράλληλα, μειώθηκαν σημαντικά οι επιβάτες των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) που τα χρησιμοποιούσαν χωρίς την καταβολή (επικύρωση) του προβλεπόμενου εισιτηρίου. Πρόκειται για αποτέλεσμα στο οποίο για να επιτευχθεί συνετέλεσαν τόσο οι έλεγχοι από επιφορτισμένους με αυτό το αντικείμενο υπαλλήλους της εταιρίας, αλλά και οι μπάρες που τοποθετήθηκαν στις εισόδους / εξόδους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι μόνον από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η εταιρία, σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ, έχει αύξηση εσόδων από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών της τάξεως του 14,17% για το πρώτο πεντάμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Παράλληλα και έπειτα από μακρά διαπραγμάτευση, ΣΤΑΣΥ και SIEMENS, κατέληξαν σε οριστική διευθέτηση των μεταξύ τους διαφορών και της μακρόχρονης δικαστικής τους αντιδικίας, που αφορούσε στην υλοποίηση της σύμβασης για τον εκσυγχρονισμό της σηματοδότησης στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.

Έτσι, με αυτή τη συμφωνία που επετεύχθη αναβαθμίζεται ουσιαστικά η Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ, με το σύστημα ασφαλείας FTGS-ATP/PTI που προσφέρει επιπλέον αυτοματισμούς για την προστασία των συρμών, ενώ βελτιστοποιεί και εξομαλύνει τις χρονοαποστάσεις και ταυτοχρόνως αποκλείει την υπέρβαση των μέγιστων καθορισμένων ταχυτήτων.

Οι προοπτικές για το μέλλον

Ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Θωμόπουλος, έχει επισημάνει ότι σημαντική θέση στην περαιτέρω ανάπτυξη της ΣΤΑΣΥ κατέχει η επέκταση της Γραμμής του Μετρό προς Πειραιά, με την οποία θα  εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται σε λιγότερο από μία ώρα.

Το ίδιο σημαντικό έργο είναι και η επέκταση, κατά 5,5 χιλιόμετρα, της Γραμμής του Τραμ στον αστικό ιστό της πόλης του Πειραιά, που αναμένεται να αυξήσει την επιβατική κίνηση, κατά 35.000 άτομα, ημερησίως.

Τέλος, άξια αναφοράς είναι και η ανανέωση του στόλου των συρμών της Γραμμής 1, με σκοπό την επιμήκυνση του κύκλου ζωής τους κατά 20 και πλέον έτη, ενώ αναμένεται να προμηθευτεί μέσω της Αττικό Μετρό, 6 νέους συρμούς προς αεροδρόμιο, με στόχο την κάλυψη των αναγκών που θα δημιουργηθούν με την λειτουργία της Γραμμής Πειραιάς – Αεροδρόμιο.

Ετικέτες: 
2019