Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους σε συνέντευξή του , στην εκπομπή «NewsRoom» με τους δημοσιογράφους Γιώργο Σιαδήμα και Στέλλα Παπαμιχαήλ στο ΕΡΤ NEWS, αναφέρθηκε σε ζητήματα του Υπουργείου Υγείας, με ιδιαίτερη έμφαση στις μεταρρυθμίσεις που έχουν δρομολογηθεί. Συγκεκριμένα, ανέφερε:
Σχετικά με την αξιολόγηση των νοσοκομείων μέσω sms:
Από μέσα Ιουνίου ξεκινά η αξιολόγηση στα νοσοκομεία. Και ποιοι θα αξιολογούν; Θα αξιολογούν οι ασθενείς που έχουν ζήσει το νοσοκομείο, που έχουν εμπειρία από το νοσοκομείο. Αυτό είναι μια τεράστια αλλαγή. Είναι μια τεράστια αλλαγή από την νοοτροπία «έτσι είναι αυτά ή αυτά τα πράγματα δεν αλλάζουν», στη νοοτροπία του «το έζησες, πες μας τι δεν πήγε καλά να το αλλάξουμε, πες μας τι δεν κάναμε σωστά να διορθωθούμε».
Αναφορικά με τον τρόπο εφαρμογής της αξιολόγησης:
{..) Ο ασθενής κρίνει τις υπηρεσίες, τις συμπεριφορές και το πόσο φιλικό ήταν το περιβάλλον στο οποίο νοσηλεύτηκε. Τα ευρήματα στο πρώτο στάδιο είναι στη διάθεση του διοικητή του νοσοκομείου. Ένας διοικητής νοσοκομείου βλέποντας ότι οι ασθενείς που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο δεν είναι ευχαριστημένοι θα πρέπει να λειτουργήσει άμεσα. Στο δεύτερο στάδιο, αν επαναλαμβανόμενα η διοίκηση δεν αντιδράει, η διοίκηση θα έχει ποινές. Όπως αυτό είναι συνδεδεμένο και με την αξιολόγηση των διοικητών, αν κάνουν καλά την δουλειά τους θα πάρουν το λεγόμενο μπόνους. Αν φυσικά, όμως, δεν κάνουν καλά την δουλειά τους θα υπάρχουν σημαντικές κυρώσεις οι οποίες μπορούν να φτάσουν μέχρι και την παύση ενός διοικητή. Δεν μπορεί να μας λένε επανειλημμένα οι ασθενείς ότι δεν είναι ευχαριστημένοι με την καθαριότητα ή κάτι άλλο και εμείς να το αφήνουμε. Και αυτό είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο γιατί παίρνουμε την πληροφορία εκεί που απαιτείται να την πάρουμε. Και ξέρουμε σίγουρα ότι η πληροφορία αυτή είναι αξιόπιστη. Ξεκινάμε μέσα Ιουνίου όπως είπαμε, θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα στο επόμενο διάστημα, κάποια στιγμή θα δημοσιοποιούνται και τα αποτελέσματα. Είναι πολύ σημαντικό οι πολίτες να ξέρουν ότι το νοσοκομείο έχει αυτά τα πολύ καλά αποτελέσματα, είναι για εμάς όχι μόνο ζήτημα ποιοτικής λειτουργίας, αλλά κυρίως εμπιστοσύνης.
Σχετικά με την εφαρμογή του νέου συστήματος ιχνηλάτησης στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών:
Είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση, που αντανακλά την πολιτική μας για καλύτερες υπηρεσίες. Αυτή τη στιγμή ξεκίνησε στον Ευαγγελισμό, στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της χώρας και στις επόμενες ημέρες και μέχρι μέσα Ιουνίου θα πάει σε αλλά δεκαπέντε νοσοκομεία για να φτάσει τα εκατό νοσοκομεία μέχρι το τέλος του έτους. Ένας ασθενής ο οποίος φτάνει στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, εκεί καταγράφεται στο γραφείο κίνησης και ακολούθως έχει την διαλογή, είτε από γιατρό είτε από νοσηλευτές. Υπάρχουν νοσοκομεία στην Αττική που έχουν μια παρά πολύ καλή ροή και δεν έχουν καθυστερήσεις στον ασθενή. Στα μεγάλα νοσοκομεία, πολλές φορές, υπάρχουν καθυστερήσεις. Αυτές θέλουμε να αντιμετωπίσουμε. Και αυτό κάνουμε.
Πηγή: pagenews.gr