Τεχνολογία

Οι ψυχολογικές κατηγορίες των … selfies !

Οι ψυχολογικές κατηγορίες των … selfies !
Η Ελισάβετ Σπανού παραθέτει στο www.pagenews.gr μια έρευνα με αντικείμενο την ανάλυση της προσωπικότητας των χρηστών με βάση την φωτογραφία που έχουν επιλέξει για το προφίλ τους.

Σήμερα τα social media έχουν αντικαταστήσει το τηλέφωνο και αποτελούν έναν από τους πιο δημοφιλής τρόπους για να επικοινωνήσει κανείς από τη μια πλευρά του κόσμου στην άλλη.

Το πρώτο πράγμα που έχεις σαν σημείο αναφοράς, στην περίπτωση που δεν γνωρίζεις τον άλλον, είναι η φωτογραφία που έχει επιλέξει ως “profile picture”.  Με μια “βόλτα” στις σελίδες του Facebook πραγματικά μπορείς να δεις τα πάντα!

Από κατοικίδια, μέχρι παπούτσια και αυτοκίνητα, φωτογραφίες χαρούμενες ή ακόμα και τρομακτικές. Φωτογραφίες “εξώφυλλα” του προσωπικού μας περιοδικού, στον χωρίς όρια κόσμο του διαδικτύου. Αλήθεια όμως έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι δείχνει η φωτογραφία που έχεις επιλέξει για την προσωπικότητα σου;

Επιστήμονες σε πανεπιστήμιο στην Pennsylvania ανέλυσαν τα προφίλ 66.000 χρηστών του twitter και κάνοντας ερωτήσεις σχετικές σε ακόμα 434 άτομα κατέληξαν σε ψυχολογικά “προφίλ” που αντιστοιχούν σε κατηγορίες φωτογραφιών που οι χρήστες των social media είχαν επιλέξει για να “συστήνονται” στον κόσμο.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν σε ένα έντυπο με τίτλο “Analyzing Personality through Social Media Profile Picture” όπου αν το ψάξετε εκεί μπορείτε να βρείτε ακόμα περισσότερες πληροφορίες. Εγώ επιγραμματικά θα σας πω πως οι ψυχολογικές κατηγορίες στις οποίες κατέληξαν είναι 5!

– Οι “ΝΕΥΡΩΤΙΚΟΙ” με την έννοια ότι οι άνθρωποι αυτοί φαίνεται να είναι περισσότερο κυκλοθυμικοί, ή επιρρεπείς σε στρες και θλίψη.

– Οι ” ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΤΙΚΟΙ” εκείνοι που θα φροντίσουν να τα πηγαίνουν καλά με όλους, να συνεργάζονται καλά και να “δείχνουν ” έστω, χαρούμενοι.

– Οι “ΣΥΝΕΠΗΣ” εκείνοι που το πρόγραμμα είναι πολύ βασικό στην ζωή τους όπως κι η έννοια της ευθύνης. Άνθρωποι που η συμπεριφορά τους είναι…”μετρημένη” και  “καθώς πρέπει”.

– Οι “ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ”… νομίζω ότι δεν χρειάζεται να πω πολλά πάνω σ αυτό… εκείνοι που… θα τους βρεις παντού πιθανότατα ενώ συχνά είναι η καρδιά του πάρτυ και τέλος… 

– Οι “ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ”. Εκείνοι δηλαδή που είναι πάντα διαθέσιμοι να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο. 

Με βάση λοιπόν την έρευνα

– ο “νευρωτικος” επειδή έχει δυσκολία να διαχειριστεί τα συναισθήματα του, που συνήθως είναι δυσάρεστα, επιλέγει περισσότερο φωτογραφίες όπου δεν φαίνεται το πρόσωπο του, μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο η το κατοικίδιο του πχ. Εάν επιλέξει παρ όλα αυτά να βάλει φωτογραφία το πρόσωπο του, σπάνια θα τον δεις να κοιτάει τον φακό, θα είναι πιθανότατα γυρισμένος προφίλ ή θα φοράει σκούρα γυαλιά Θα είναι μια μακρινή φωτο όπου δεν φαίνεται το πρόσωπο καθαρά. Συνήθως επίσης είναι “σοβαροί” στις φωτο ή ανέκφραστοι.

-Ο “συγκαταβατικός”  θα έχει  φωτογραφία προφίλ μαζί με φίλους. Χαρούμενος και γελαστός με την φωτογραφία συχνά να είναι χαμηλής ανάλυσης η με κακό “frame” αφού… η παρέα περνούσε τόσο καλά που δεν έκατσε να ασχοληθεί με την ποιότητα της φωτογραφίας.

-Ο “συνεπής” έχει συνήθως μια φωτογραφία ευχάριστη, όπως επιβάλει η καλή κοινωνική συμπεριφορά, θα είναι πολύ καλά τραβηγμένη, δεν θα πετάει ούτε τρίχα, και συχνά στη φωτογραφία μοιάζουν μεγαλύτεροι Απ ότι η πραγματική τους ηλικία. Συχνά Θα τους δεις με γυαλιά!

-Ο “εξωστρεφής-κοινωνικός“…. χρώματα χαρές, σελφι, φίλοι, συνήθως κακές σε ποιότητα φωτογραφίες και συνήθως με νεότερους ανθρώπους κάνοντας σχεδόν πάντα τους εαυτούς τους να μοιάζουν μικρότεροι από ότι είναι.

-Ο “ανοιχτός σε νέες εμπειρίες” είναι ο τύπος ανθρώπου που θα τον δεις να μην φοβάται να ποζάρει κάνοντας γκριμάτσες. Από τη φωτογραφία δεν λείπει, η σανίδα του ζζζζνοουμπορντ, η κιθάρα του, το μπονσάι που φροντίζει κτλ το πρόσωπο του είναι μεγάλο μέσα στο κάδρο συνήθως χωρίς πολύ έντονα χρώματα και φώτα και συχνά κι αυτός είναι “σοβαρός”.

Επιτρέψτε μου να προσθέσω κι εγώ μια κατηγορία που από ότι διαβάζω είναι η “ασθένεια” από τις  πολλές  selfie και τα”social media” (δυστυχώς οι γυναίκες έχουμε την πρωτοκαθεδρία)… το λένε “ναρκισσιστές” εγώ θα το πω “Παναγία μου σώσε τον κόσμο απ’ τη βλακεία” !

Duck faces, το κραγιόν της μόδας, φωτογραφία κοντινή όσο δεν πάει να φαίνεται η καινούργια τεράστια ψεύτικη βλεφαρίδα ή η ποσότητα υαλουρανικού που με κόπο-τρόπο…(;!) πληρώθηκε για να γίνει σαν το ψάρι πάντα σε συνδυασμό με το κολλάν η το μπλουζάκι που δείχνει ποσό καλό είναι το γυμναστήριο που πάμε κτλ κτλ κτλ .

Σαν απορία βέβαια, διαβάζοντας τις έρευνες, εμένα μου γεννήθηκε η εξής…

Η φωτογραφία του “νορμαλ” ποια είναι; Η δεν υπάρχει τελικά νορμαλ;…..

Σε κάθε περίπτωση, τσέκαρε λίγο την profile pic σου 😉

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments