Ελλάδα

Γαβρόγλου: Τα αλλάζει μετά τις αντιδράσεις – “Μπορεί να διδάσκονται στην Α’ και Β’ Λυκείου”

Γαβρόγλου: Τα αλλάζει μετά τις αντιδράσεις – “Μπορεί να διδάσκονται στην Α’ και Β’ Λυκείου”
Ο ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου φαίνεται να αλλάζει στάση για τα λατινικά.

Το ενδεχόμενο τα Λατινικά να διδάσκονται στην Α’ ή στη Β’ Λυκείου εξετάζει μετά την θύελλα αντιδράσεων ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στο «Epsilon», ανέφερε πως είναι ανοικτός στην πρόταση τα Λατινικά να διδαχθούν σε μια άλλη τάξη, πλην της Γ’ Λυκείου,

Να θυμίσουμε ότι τα Λατινικά θα αντικατασταθούν από την Κοινωνιολογία βάσει της πρότασης για το νέο εξεταστικό σύστημα του Κώστα Γαβρόγλου.

Να σημειωθεί ότι η παραπάνω πρόταση, έρχεται ύστερα απο την πίεση και τις οξύτατες αντιδράσεις για την κατάργηση της διδασκαλίας των Λατινικών στη Γ’ Λυκείου για τους υποψηφίους των σχολών ανθρωπιστικών σπουδών.

Παράλληλα έχει ξεκινήσει συλλογή υπογραφών με αίτημα της ανάκλησης της απόφασης για την κατάργηση των Λατινικών στην Γ Λυκείου.

Μάλιστα κείμενο που εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, έχει ήδη συγκεντρώσει 4.300 υπογραφές, συμπεριλαμβανομένων και ακαδημαϊκών του εξωτερικού.

Οργή φιλολόγων για την κατάργηση των Λατινικών

Οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας για κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών στα Λύκεια, και συνεπώς της εξέτασής του στις Πανελλήνιες, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.

Με κείμενό τους, 322 φιλόλογοι καταδικάζουν την επιχειρούμενη, όπως καταγγέλλουν, αποψίλωση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στο ελληνικό σχολείο.

Η κατάργηση των εξετάσεων των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, της Λογοτεχνίας στις Πανελλήνιες, η εκμηδένιση σχεδόν της διδασκαλίας του «Επιταφίου» και της «Αντιγόνης» και η σοβαρή υποβάθμιση των Λατινικών συμβάλλουν σε αυτή την επιδείνωση.

Τονίζουν επίσης, ότι «ως προς τις εργασιακές συνθήκες, οι φιλόλογοι βιώνουν την πλήρη ανασφάλεια και υποτίμηση του επαγγέλματός τους και τον ασφυκτικό ανταγωνισμό για τις λιγοστές υπάρχουσες θέσεις εργασίας».

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο διαμαρτυρίας

  • ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Εδώ και δεκαετίες οι φιλόλογοι γινόμαστε μάρτυρες της μεθοδευμένης, συστηματικής υποβάθμισης και αποψίλωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στα σχολεία.

Τομές της επιδείνωσης η κατάργηση των εξετάσεων των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, της Λογοτεχνίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η εκμηδένιση σχεδόν της διδασκαλίας του Επιταφίου και της Αντιγόνης και η σοβαρή υποβάθμιση των Λατινικών.

Τα επόμενα βήματα είναι ο πλήρης εξοβελισμός των Λατινικών από την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου και η περαιτέρω υποβάθμιση των Αρχαίων μέσω της κατάργησης της εξέτασης της μετάφρασης στο Γνωστό.

Ταυτόχρονα, ως προς τις εργασιακές συνθήκες, οι φιλόλογοι βιώνουν την πλήρη ανασφάλεια και υποτίμηση του επαγγέλματός τους και τον ασφυκτικό ανταγωνισμό για τις λιγοστές υπάρχουσες θέσεις εργασίας.

Η πρόσληψη στο Δημόσιο ακόμη και ως αναπληρωτή ή ωρομισθίου έχει καταστεί ανέφικτη εδώ και χρόνια για τους νέους πτυχιούχους, ενώ οι παλαιότεροι βλέπουν τον διορισμό συνεχώς να απομακρύνεται από τον ορίζοντα.

Οι πίνακες είναι γεμάτοι με ονόματα ανθρώπων που δεν θα μπουν να διδάξουν σε τάξη ποτέ, ενώ ακόμη και οι επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ δεν έχουν δει ακόμη τους κόπους τους να ανταμείβονται.

Λόγω της πλήρους εργασιακής εξαθλίωσης, του ευτελισμού των πτυχίων και του υπερκορεσμού του επαγγέλματος, η ζήτηση για τις Φιλοσοφικές Σχολές συνεχώς πέφτει, κατακρημνίζοντας εν συνεχεία τις βάσεις εισαγωγής στα εν λόγω τμήματα και υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τις σπουδές και τα πτυχία των φιλολόγων.

Κι ενώ οι αδιόριστοι και άνεργοι φιλόλογοι αριθμούν πολλές χιλιάδες, η εισαγωγή στις σχολές που οδηγούν στην ειδικότητα ΠΕ02 συνεχίζει ακάθεκτα αθρόα, με το φαινόμενο των 20 (!) πανεπιστημιακών τμημάτων να συνεχίζουν απτόητα τη λειτουργία τους, παράγοντας στρατιές ανέργων, που είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αποκλείεται να απορροφηθούν τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.

Κανένας άλλος επιστημονικός κλάδος δεν αριθμεί τόσα πολλά πανεπιστημιακά τμήματα με τόσο δυσανάλογα μικρή απορρόφηση στην αγορά.

Και κάπως έτσι έφτασαν η ανεργία και η ετεροαπασχόληση στα ύψη, ενώ η αμοιβή στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα στα τάρταρα.

Βλέποντας την οικτρή κατάσταση της ανθρωπιστικής παιδείας και τις ζοφερές επαγγελματικές μας προοπτικές (παθογένειες σύμφυτες και αλληλένδετες), αισθανόμαστε το χρέος να αρθρώσουμε λόγο. Να μη μένουμε άλλο βουβοί. Να εκφράσουμε την αγωνία μας και να καταθέσουμε συγκεκριμένες προτάσεις προς όλους τους ιθύνοντες και τους αρμόδιους φορείς.

Οι θέσεις μας είναι σαφείς και εύλογες:

  • Δραστική μείωση των εισακτέων στις Φιλοσοφικές Σχολές.
  • Συγχώνευση των διαφορετικών τμημάτων που οδηγούν στην ειδικότητα ΠΕ02 σε ένα και μοναδικό τμήμα Φιλοσοφικής ανά πόλη όπου τώρα υφίστανται, με κατευθύνσεις που θα οριστούν από το κάθε τμήμα.

Όχι στην πολυδιάσπαση της Φιλοσοφικής. Μία και ενιαία Φιλοσοφική-Φιλολογική Σχολή.

  • Ενσωματωμένη και αναπόσπαστη παιδαγωγική επάρκεια στα πτυχία των φιλολόγων.
  • Αποσύνδεση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη ζήτηση των σχολών.

Προκαθορισμός του βαθμού πρόσβασης και του αριθμού των εισακτέων σε κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα από τα μέλη ΔΕΠ αυτού, βάσει σαφούς σχεδιασμού.

  • Επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
  • Επαναφορά του συστήματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων με τα 6 μαθήματα, όπως ίσχυσε κατά τα έτη 2006-2015.

Επαναφορά της πανελλαδικής εξέτασης της Λογοτεχνίας. Όχι στην κατάργηση των Λατινικών.

  • Όχι στη μείωση ή κατάργηση των εξετάσεων στη Β’ Λυκείου.
  • Αμεσοι διορισμοί όλων των επιτυχόντων φιλολόγων στους μέχρι τώρα διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Προσμέτρηση της προϋπηρεσίας.
  • Όχι στην ανάθεση των φιλολογικών μαθημάτων σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.
  • Επετηρίδα ανοιχτή για όλους τους πτυχιούχους φιλολόγους, με επιπλέον μοριοδότηση των σχετικών προσόντων.
  • Αναμόρφωση-αναβάθμιση των φιλολογικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο, με έμφαση στην κλασική παιδεία και στις διαχρονικές, καθολικές ανθρωπιστικές αρχές της.

Μαθήματα προσανατολισμένα στη διεπιστημονική και διεθνιστική προοπτική, όπως Ιστορία Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, Θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Στοιχεία Παγκόσμιας Φιλοσοφίας, Παγκόσμια Λογοτεχνία, Αρχαιοελληνικός και Ρωμαϊκός Πολιτισμός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments