Ελλάδα

ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ: Η πιο διάσημη παραλία της Ζακύνθου (pics&vids)

ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ: Η πιο διάσημη παραλία της Ζακύνθου (pics&vids)
Ατύχημα σήμερα στην ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ στη Ζάκυνθο. Αποκολλήθηκε βράχος και τρεις άνθρωποι τραυματίστηκαν.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ: Πρόκειται για μία από τις πιο γνωστές παραλίες που έχει η Ζάκυνθος.

Η ΠΑΡΑΛΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο.

Τι συνέβη όμως στο νησί και στη συγκεκριμένη παραλία

Το Ναυάγιο της Ζακύνθου ή ο “Παναγιώτης”, είναι ένα ναυάγιο πλοίου που προσάραξε στην απομονωμένη ακτή Άη Γιώργης της Ζακύνθου.

Πανοραμική άποψη της παραλίας με το διάσημο ναυάγιο.

Σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αξιοθέατα του νησιού.

Όπως διαβάζουμε στη Βικιπαίδεια, το ναυάγιο συνέβη την 1η Οκτωβρίου 1980, ενώ το πλοίο έκανε λαθρεμπόριο τσιγάρων

Το πλοίο λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών και χαλασμένης μηχανής, βρέθηκε εκτός πορείας.

Έτσι έπεσε στα βράχια της βορειοδυτικής πλευράς της Ζακύνθου, προσαράζοντας εν τέλει στο κέντρο της ακτής.

Μέχρι τότε, η ακτή ονομαζόταν Άη Γιώργης, ενώ πλέον είναι ευρέως γνωστή απλώς ως “Ναυάγιο”.

Το πλοίο που ναυάγησε

Η παραλία βρίσκεται σε δυσπρόσιτο μέρος και μπορεί να την προσεγγιστεί μόνο μέσω θαλάσσης ή αέρα.

Στην αρχή οι κάτοικοι είχαν θορυβηθεί εξαιτίας της περιβαλλοντολογικής καταστροφής που πίστευαν πως θα δημιουργούσε το συγκεκριμένο καράβι με το φορτίο του, και κατ’ επέκταση και στον τουρισμό του νησιού. Όμως λίγο καιρό μετά αποτέλεσε πόλο έλξης για τουρίστες εγχώριους και μη, ενώ κατατάσσεται στις ομορφότερες παραλίες της Ελλάδας και του κόσμου.

Το μηχανοκίνητο πλοίο “Παναγιώτης” έχει μια μακρόχρονη ιστορία, στην διάρκεια της οποίας άλλαξε ιδιοκτήτες και ονόματα.

Συγκεκριμένα:

  • 1937 – Ναυπήγηση του πλοίου στη Σκωτία με το όνομα “Saint Bedan” από την εταιρία Scott & Sons, στο Μπόουλινγκ Σκωτίας. Καθέλκυσή του στις 14 Ιανουαρίου 1937 με ιδιοκτήτρια την εταιρία J. & A. Gardner & Co. Ltd., με έδρα την Γλασκώβη Σκωτίας.
  • 1964 – Μεταπώληση του πλοίου στους Έλληνες Μ. Γκιγκιλίνη και Σ. Κακασσίνα στη Θεσσαλονίκη και μετονομασία του σε “Μερόπη”.
  • 1966 – Μεταπώληση του πλοίου στον Ν. Κάλφα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και μετονομασία του σε “Χάρις”.
  • 1975 – Μεταπώληση του πλοίου στην εταιρία Π. Λυσικάτος & Co. με έδρα τον Πειραιά και μετονομασία του σε “Παναγιώτης”.
  • 1980 – Ναυάγηση του πλοίου την 1η Οκτωβρίου στη Ζάκυνθο.

Το πλοίο “Παναγιώτης” ήταν τύπου motor vessel / MV, συνολικού μήκους 48 μέτρων, πλάτους 8 μέτρων και βάρους 450 τόνων.

Η σημερινή κατολίσθηση που προκάλεσε πανικό

Πανικός επικράτησε το πρωί της Πέμπτης όταν σημειώθηκε κατολίσθηση στην παραλία Ναυάγιο στη Ζάκυνθο.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από το Λιμενικό στην περιοχή βρίσκονταν τρεις βάρκες οι οποίες αναποδογύρισαν.

Από την κατολίσθηση τραυματίστηκαν τρεις άνθρωποι, ενώ ξεκίνησαν έρευνες για αγνοούμενους.

Ωστόσο μετά τη διασταύρωση των στοιχείων των τουριστών που είχαν μεταφερθεί με βάρκες στην παραλία διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει κάποιος αγνοούμενους.

Όλοι όσοι αναγράφονται στις λίστες έχουν μεταφερθεί από την παραλία του Ναυαγίου σε άλλα ασφαλέστερα μέρη.

Να σημειωθεί ότι η πρόσβαση στη συγκεκριμένη παραλία γίνεται μόνο δια θαλάσσης.

Συγκλονιστικό το βίντεο που αναρτήθηκε στο Instagram


Διαβάστε σχετικά:

Ζάκυνθος: Κατάρρευση βράχου στο Ναυάγιο (pics)


Οι τρεις τραυματίες που έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο Ζακύνθου είναι ελαφρά τραυματισμένοι και αναμένεται να πάρουν εξιτήριο εντός της ημέρας.

Στο σημείο μετέβη και κλιμάκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας Ζακύνθου.

Σύμφωνα με μαρτυρίες ιδιοκτητών σκαφών που ήταν στην περιοχή την ώρα που έπεσαν οι βράχοι, στο συγκεκριμένο κομμάτι της παραλίας είχαν αγκυροβολήσει τρία σκάφη αναψυχής με επιβάτες. «Ακούστηκε ένα θόρυβος και έπεσε ένα μικρό κομμάτι βράχου, στη συνέχεια ένα δεύτερο μεγαλύτερο και τέλος, τρίτο μεγάλο κομμάτι βράχου που κατά την πτώση δημιούργησε μια θαλάσσια δίνη η οποία αναποδογύρισε τις βάρκες», δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ μέλος πληρώματος που βρίσκονταν στο σημείο.

Στη παραλία την ώρα της πτώσης των βράχων βρίσκονταν εκατοντάδες τουρίστες με μικρά παιδιά, που επιβιβάστηκαν σε σκάφη και απομακρύνθηκαν από την παραλία.

Τραυματίες και αναποδογυρισμένες βάρκες μετά από κατολίσθηση στο Ναυάγιο

Ο Ευθύμιος Λέκκας εξηγεί γιατί έγινε η κατολίσθηση στο Ναυάγιο

Ως γεωδυναμικό φαινόμενο σε μια σεισμογενή περιοχή, χαρακτηρίζει ο καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας την κατολίσθηση στο Ναυάγιο της Ζακύνθου.

Μάλιστα, σημειώνει ότι ο ίδιος και η ομάδα του έχουν ήδη επισημάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης κατολισθήσεων – καταπτώσεων σε ανάλογες περιοχές των Ιονίων Νήσων και του ελληνικού χώρου.

«Η κατολίσθηση στην περιοχή Ναυάγιο της Ζακύνθου αποτελεί ένα ακόμα γεωδυναμικό φαινόμενο σε μία τεκτονικά ενεργή ζώνη.

Όπως και η έντονη σεισμικότητα που εκδηλώνεται τοπικά και στην ευρύτερη περιοχή των Ιονίων Νήσων.

Η στιγμή της κατολίσθησης στο Ναυάγιο – Φωτογραφία: imerazante.gr

Η κατολίσθηση έχει τη μορφή κατάρρευσης βραχομάζας και κατάπτωσης βράχων όγκου περίπου 5000 κυβικών μέτρων.

Εκδηλώθηκε στα απότομα πρανή της περιοχής, τα οποία δομούνται από λευκούς ασβεστόλιθους, έντονα κατακερματισμένους.

Έχουμε ήδη επισημάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης κατολισθήσεων – καταπτώσεων σε ανάλογες περιοχές των Ιονίων Νήσων και του ελληνικού χώρου.

Σχετικά με τη συγκεκριμένη περιοχή, μετά από πρόταση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την πρόσφατη ένταξή της στο ΕΣΠΑ Ιονίων Νήσων από τον Περιφερειάρχη κ. Θεόδωρο Γιαλιατσάτο, έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διερεύνηση όλων των παραμέτρων που συνθέτουν το φαινόμενο με στόχο την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων και την αποφυγή ανθρώπινων απωλειών».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments