Υγεία

Αϋπνίες: Να τι κάνεις λάθος αν δεν μπορείς να κοιμηθείς

Αϋπνίες: Να τι κάνεις λάθος αν δεν μπορείς να κοιμηθείς
Αϋπνίες: Οι αιτίες που μπορούν να απορυθμίσουν το βιολογικό σου ρολόι και να σου χαλάσουν τον ύπνο είναι πολλές. 

Αϋπνία είναι μια διαταραχή του ύπνου που χαρακτηρίζεται από τη δυσκολία χαλάρωσης ώστε να επέλθει ο ύπνος.

Τα άτομα που πάσχουν από αϋπνία συνήθως δεν αισθάνονται ξεκούραστα όταν ξυπνούν, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι αιτίες που μπορούν να απορυθμίσουν το βιολογικό σου ρολόι και να σου χαλάσουν τον ύπνο είναι πολλές.

Μπορεί να οφείλονται στον βραδινό καφέ, το βαρύ φαγητό πριν ξαπλώσεις, το φως από το κινητό σου. Βέβαια, εκτός από αυτά υπάρχουν και κάποια φαινομενικά αθώα αίτια, που μπορεί να σου προκαλέσουν τα ίδια, αλλά και χειρότερα.

Η μελέτη του κιρκαδικού ρυθμού ονομάζεται χρονοβιολογία και αποτελεί ένα κεφάλαιο το οποίο η σύγχρονη επιστήμη εξετάζει και αποκαλύπτει συστηματικά. Μεταξύ αυτών των νέων ανακαλύψεων είναι διάφορα ερεθίσματα και συνήθειες οι οποίες αν και φαινομενικά αθώες, επιδρούν αρνητικά.

Σχετικές μελέτες σχετίζουν την απορρύθμιση του κιρκαδικού ρυθμού με τον κίνδυνο εμφάνισης διαταραχών άγχους. Μία ακόμα, του 2018 αναφέρει πως ένα γονίδιο που ρυθμίζει τους κιρκαδικούς ρυθμούς των γυναικών μπορεί να έχει ισχυρή επίδραση σε ορισμένες μορφές καρκίνου του μαστού.

Αϋπνίες: Να τι κάνεις λάθος αν δεν μπορείς να κοιμηθείς

Οι παρακάτω τρεις συνήθειες έχουν τη δυναμική να μπερδέψουν το βιολογικό ρολόι του οργανισμού μας, γι’ αυτό και καλό είναι να αποφεύγονται:

Το σύστημα ύπνου 5:2

Το να κοιμάσαι νωρίς τις καθημερινές και το σαββατοκύριακο πιο αργά, δεν ευνοεί. Η απορρύθμιση συμβαίνει και σύμφωνα με Νορβηγούς και Σουηδούς μελετητές όλο αυτό που κάνουμε στον οργανισμό μας ισοδυναμεί με την επίδραση ενός jet- lag. Ένα μέτρο πάντα χρειάζεται κι η εξαίρεση να μην γίνεται κανόνας.

Η πολύ πρωινή ή πολύ βραδινή σωματική άσκηση

Η γυμναστική είναι παράγοντας καλού ύπνου και σωστού μεταβολισμού, αλλά υπό προϋποθέσεις.

Αν γυμνάζεσαι με το που ξυπνάς, θα νυστάξεις πολύ μέσα στη μέρα και σε περίπτωση που γυμναστής το βράδυ ο οργανισμός σου θα εκκρίνει ορμόνες που θα σε κρατήσουν ξύπνιο έως πολύ αργά- λέγεται υπερένταση. Η καλύτερη ώρα για να γυμναστείς είναι το απογευματάκι, σύμφωνα με έρευνα του 2012 που δημοσιεύτηκε από τους New York Times.

Το να τρως όποτε πεινάς

Δεν αρκούν μόνο τα 5 γεύματα καθημερινά, χρειάζεται να τηρείται και ένα σχετικό πρόγραμμα στις ώρες.

Όχι πρωινό τη μία μέρα στις 8μιση και την άλλη στις 11:15.

Όπως αναφέρει έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2017 σε ποντίκια, όσα υποβλήθηκαν σ’ ένα τακτικό και σταθερό πρόγραμμα διατροφής, κοιμούνταν πιο φυσιολογικά το βράδυ. Όσα τρέφονταν ακανόνιστα, όσο υγιεινά κι αν ήταν τα γεύματα, είχαν πιο ακανόνιστο ύπνο. Ακόμα και το Σαββατοκύριακο, λοιπόν, προσπάθησε να μην ξεφεύγεις στις ώρες των γευμάτων σου.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας