Πολιτική

Κυριάκος Πιερρακάκης: Γιατί δεν στάλθηκαν SMS του 112 για τη φωτιά στον Υμηττό

Κυριάκος Πιερρακάκης: Γιατί δεν στάλθηκαν SMS του 112 για τη φωτιά στον Υμηττό
Κυριάκος Πιερρακάκης: "H Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι η μόνη αρμόδια αρχή να χειριστεί το σύστημα" εξήγησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Κυριάκος Πιερρακάκης: «Υψηλής ακριβείας θα είναι το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης, που θα αντικαταστήσει το σημερινό ενδιάμεσο και θα τεθεί σε λειτουργία από την αρχή του νέου έτους», τόνισε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Όσον αφορά το γιατί δεν εστάλησαν SMS του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης 112 για τη μεγάλη πυρκαγιά στον Υμηττό, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

«Η ΓΓΠΣ είναι η μόνη αρμόδια αρχή να χειριστεί το σύστημα, εμείς το αναπτύξαμε σε συνεργασία με τους ειδικούς, αυτή αποφασίζει, κι αυτό είναι το σωστό, ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό, επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα» επισήμανε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν με την αποστολή του SMS σχολίασε ότι έχει να κάνει με συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που είναι μεγάλες, κι ακριβώς λόγω της φύσης του SMS κάποιοι έλαβαν περισσότερα μηνύματα.

«Στείλαμε πολλά SMS μαζί, εκατομμύρια, είχαμε πολλά ‘’πεντάρια’’ (σ.σ υψηλή κατάσταση έκτακτης ανάγκης) και το ίδιο μήνυμα το βλέπουν περισσότερες κεραίες, με αποτέλεσμα το ίδιο κινητό να λαμβάνει δυο φορές το ίδιο μήνυμα» αποσαφήνισε.

Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης (με το νέο σύστημα) από τις αρχές του νέου έτους θα επιτρέπονται παρεμβάσεις σε πολύ μικρή κλίμακα, ωστόσο ότι το νέο πλήρες σύστημα (CBS) δεν δουλεύει σε όλα τα κινητά. «Τα έξυπνα κινητά έχουν δυνατότητα να λάβουν CBS, και θα πρέπει να ενημερώνεις τον πολίτη με όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχεις τον σκοπό σου ως κράτος για να διαχειριστείς μια κρίση. Το 112 θα έχει τη δυνατότητα να χτυπά και το σταθερό τηλέφωνο» σημείωσε. «Τα μηνύματα είναι όλα δωρεάν» ξεκαθάρισε εκ νέου ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Κυβερνητικές πηγές για τα περί χρεώσεων των μηνυμάτων του συστήματος 112

«Σχετικά με την κακόβουλη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες ώρες από τους κήρυκες της μιζέριας», κυβερνητικές πηγές διευκρινίζουν ότι η αποστολή μηνυμάτων SMS από το 112 (ενδιάμεση λύση έως 31/12) γίνεται χωρίς δαπάνη για τον ελληνικό λαό και για το Κράτος, έπειτα από σχετική συνεννόηση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

Οι ίδιες πηγές προσθέτουν: «Σημειώνεται ότι δεν ετέθη ποτέ θέμα χρέωσης των μηνυμάτων αυτών, τα οποία είναι σχεδιασμένα για να σώζουν ζωές. Εξάλλου, για να υπάρχει χρέωση, θα έπρεπε να υπάρχει σχετική σύμβαση, η οποία δεν υφίσταται. Όσο για τα μηνύματα CB, δηλαδή την τελική λύση που θα τρέξει από την 1η Ιανουαρίου 2020, αυτά αποτελούν μη δομημένα δεδομένα (unstructured data) και στέλνονται απευθείας από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Με άλλα λόγια, είναι ειδικός τύπος μηνύματος, όχι SMS, και ως εκ τούτου, δεν χρεώνονται».

Διαβάστε Eπίσης

Περισσότερα
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Δείτε την πολιτική μας κάνοντας κλικ εδώ.
Αποδέχομαι