Οικονομία

Misko: Τα ελληνικά μακαρόνια που λιγουρεύτηκαν και οι Ιταλοί

Misko: Τα ελληνικά μακαρόνια που λιγουρεύτηκαν και οι Ιταλοί
Misko: Για 93 ολόκληρα χρόνια η εταιρεία ζυμαρικών που έχει στο σήμα της τον περίφημο μοναχό Ακάκιο γράφει γαστρονομική, επιχειρηματική και διαφημιστική ιστορία στη χώρα μας.

Ήταν μια ημέρα του 1927, όταν δυο πρόσφυγες από τη Σμύρνη ο Φώτης Μιχαηλίδης και ο Μίνως Κωνσταντίνης, φθάνουν στον Πειραιά και ανοίγουν ένα μικρό εργαστήρι παρασκευής ζυμαρικών. Από τα αρχικά των επιθέτων τους βάπτισαν την εταιρεία τους. Μι και Κο με το Σ να παίζει τον ρόλο του «συν». Ήταν μια εταιρεία πρωτοποριακή για την Ελλάδα του Μεσοπολέμου και τα πήγαινε αρκετά καλά μέχρι που οι Γερμανοί μπήκαν στη χώρα και επέβαλαν την Κατοχή. Η επιχείρηση δεν άντεξε την τεράστια οικονομική ύφεση και λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αναγκάστηκε να χρεοκοπήσει. Ήταν, όμως, ένα όνομα που οι Έλληνες γνώριζαν ήδη αρκετά καλά.

Και φθάνουμε μια ημέρα εκεί στη δεκαετία του 1950, μια αποφασιστική δεκαετία του μεταπολέμου, ανασυγκρότησης  και διαμόρφωσης ενός νέου οικονομικού μοντέλου, όταν ο ηπειρώτης Ελευθέριος Μαντζίκας μαζί με τους Εμμανουήλ Παπαναστασίου και Εμμανουήλ Θεοδωράκη, εξαγοράζουν την MISKO. Η ιστορία των μετόχων ξεκίνησε τον  Μάρτιο του 1945 όταν ο Ελευθέριος Μαντζίκας γνωρίζεται και το 1946 συνεταιρίζεται με τον Εμμανουήλ Παπαναστασίου.

Οι δύο συνεταίροι, βάζοντας τα λίγα κεφάλαια που είχαν καταφέρει να συγκεντρώσουν, δημιουργούν τη βιοτεχνία ζυμαρικών Ρεκόρ στη Λεωφόρο Ηρακλείου 73, στην Αθήνα. Λίγα χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 1953, οι δύο φίλοι πραγματοποιούν την πρώτη τους συγχώνευση. Η Ρεκόρ συγχωνεύεται με τη βιοτεχνία ζυμαρικών Θρίαμβος της οικογενείας Θεοδωράκη και από κοινού οι τρεις επιχειρηματίες αποκτούν τη βιομηχανία Παπαχρυσάνθου ΑΕ στην Πάτρα. Έτσι προστίθεται και τέταρτος συνέταιρος, η οικογένεια Παπαχρυσάνθου. Αμέσως μετά, δαπανώντας 10.000 δρχ. της εποχής εκείνης, εξαγοράζουν τη βιομηχανία ζυμαρικών MISKO, οι εγκαταστάσεις της οποίας ήταν στον Πειραιά, η οποία είχε χρεοκοπήσει από το 1945.

Κάποια στιγμή, σύμφωνα με το μύθο ο ηπειρώτης νεότευκτος βιομήχανος κ. Μαντζίκας επισκέπτεται με έναν φίλο του τα Μετέωρα για να προσκυνήσουν. Και ενώ ανεβαίνουν προς τον ιερό βράχο, γίνονται θεατές μιας παράδοξης εικόνας. Ο ηγούμενος ενός μοναστηριού απευθυνόμενος σε έναν καλόγηρο που κατέβαινε προς την πόλη καβάλα στο γαϊδουράκι του, του υπενθυμίζει την παραγγελία και μεταξύ άλλων του φωνάζει “Ακάκιε τα μακαρόνια να είναι MISKO”. Κατά τον μύθο έτσι γεννήθηκε η ιδέα για την περίφημη διαφήμιση, η οποία έμεινε ως μια από τις πιο πετυχημένες στην διαφημιστική ιστορία της Ελλάδας.

Μέχρι και σήμερα ο Ακάκιος κοσμεί τις συσκευασίες των ζυμαρικών MISKO. Το 1991 αποτελεί μια χρονιά ορόσημο για τα ζυμαρικά που λάτρεψαν και λατρεύουν οι Έλληνες. Ο ιταλικός κολοσσός Barilla, η μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών στον πλανήτη, έρχεται με πρόταση εξαγοράς της ΜISKO, που δεν αρνούνται οι ιδιοκτήτες. Η Barilla κράτησε αναλλοίωτο τον ελληνικό της χαρακτήρα και η MISKO συνεχίζει να έχει γεύση Ελλάδας, όπως από την πρώτη στιγμή. Με την εξαγορά δίνεται η ευκαιρία να αναπτυχθεί παγκοσμίως στο πλαίσιο ενός ισχυρού ομίλου με διεθνή παρουσία.

Το 2000, ένα νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο μεγάλης παραγωγικής δυνατότητας ιδρύεται στον Ελαιώνα, στη Θήβα, που καθιστά την Ελλάδα παραγωγικό πόλο για τις διεθνείς αγορές. Μία επένδυση αξίας 30 εκατομμυρίων ευρώ, η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ στην Νοτιοανατολική Ευρώπη στην αγορά των ζυμαρικών. Έξι χρόνια αργότερα, η MISKO μπαίνει για πρώτη φορά στην κατηγορία των έτοιμων σαλτσών. Επίσης, δημιουργεί τις «Γεύσεις Ελλάδος», μια μοναδική σειρά ζυμαρικών που εμπνέεται από παραδοσιακά σχήματα ζυμαρικών διαφόρων περιοχών της Ελλάδας. Ενώ το 2009, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, η MISKO εμπλουτίζει τις υπάρχουσες σειρές της και λανσάρει τη νέα σειρά ζυμαρικών ολικής αλέσεως.

Το 2016, η MISKO παρουσιάζει τη νέα «Χρυσή Σειρά», το Μοναδικό Ελληνικό Ζυμαρικό από μονοποικιλιακό σιτάρι, με εξαιρετική γεύση, χρυσοκίτρινο χρώμα και το υψηλό ποσοστό πρωτεϊνών, που αποτελεί την ιδανική επιλογή για κλασικές και απαιτητικές συνταγές. Και το 2017, αρωγός της καινοτομίας και της εξέλιξης η MISKO εγκαινιάζει το Πρόγραμμα Ελληνικού Σίτου που στόχο έχει την εξέλιξη και τη δημιουργία μίας αειφορικής παραγωγής υψηλής ποιότητας σκληρού σίτου στην Ελλάδα, αλλά και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τον παραγωγό, το περιβάλλον, την κοινωνία.

Η γκάμα της έχει φτάσει πια να αποτελείται από 55 διαφορετικά είδη ζυμαρικών, όσα δεν έχει καμμία άλλη ελληνική εταιρεία. Και η ποιότητά της αναγνωρίστηκε από νωρίς και εκτός συνόρων. Ήδη το 1979 επιβραβεύτηκε για τις εξαγωγικές της προσπάθειες στις χώρες της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και της Αφρικής με το διεθνές βραβείο «Χρυσός Ερμής». Σήμερα, εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments