Ελλάδα

Αλλάζουν όλα στα αεροπορικά ταξίδια – Έτσι θα πετάμε από εδώ και πέρα

Αλλάζουν όλα στα αεροπορικά ταξίδια – Έτσι θα πετάμε από εδώ και πέρα
Διαβάστε τις οδηγίες της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών.

Όπως ήταν αναμενόμενο η πανδημία του κορωνοϊου έχει αλλάξει δραματικά τη ζωή των ανθρώπων σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορές. Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών εναρμονισμένη πλέον στις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί εξέδωσε οδηγίες που θα πρέπει πλέον να τηρούνται από τους επιβάτες πριν από την πτήση, κατά την διαμονή τους στο αεροδρόμιο, κατά τη διάρκεια της πτήσης, αλλά και κατά την άφιξη.

Το κείμενο της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών έχει τίτλο «Βιοασφάλεια για τις Αεροματοφορές: Ένας οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση των πτήσεων» και καλεί, όλες τις  κυβερνήσεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την αναγνώριση υγειονομικών κινδύνων όπως έγινε μετά την 11η Σεπτεμβρίου, τις αεροπορικές εταιρείες να υιοθετήσουν διαδικασίες που θα ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο μετάδοσης στο αεροδρόμιο και στα αεροσκάφη και τους επιβάτες να αναλάβουν την προσωπική τους ευθύνη προκειμένου να αξιολογούν την κατάσταση της υγείας τους πριν από κάθε ταξίδι.

Να υπενθυμίσουμε ότι η χώρα μας έχει ανακοινώσει ότι παρατείνει το διάστημα αναστολής πτήσεων για συγκεκριμένες χώρες μέχρι τις 31 Μαΐου και πως -τουλάχιστον μέχρι τότε- όλες οι διεθνείς πτήσεις θα προσγειώνονται μόνο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΙΑΤΑ θα πρέπει: 

Πριν την πτήση

  • Να συλλέγονται όσο το δυνατόν πιο λεπτομερείς πληροφορίες επικοινωνίας με τους επιβάτες για τις ανάγκες της ιχνηλάτησης
  • Οι πληροφορίες θα πρέπει να συλλέγονται ηλεκτρονικά και πριν την άφιξη του επιβάτη στο αεροδρόμιο μέσω από πλατφόρμες
  • Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δημιουργήσουν ειδικές ιστοσελίδες προκειμένου να συλλέγονται δεδομένα

Στο Αεροδρόμιο

  • Η πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς θα πρέπει να είναι περιορισμένη μόνο για εργαζόμενους, ταξιδιώτες και συνοδούς τους π.χ. για άτομα με αναπηρία
  • Θα πρέπει να υπάρχει θερμομέτρηση στις εισόδους των κτηρίων. Τη θερμομέτρηση θα διεξάγει ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που θα αποφασίζει ποιος μπορεί και ποιος δεν μπορεί να ταξιδέψει
  • Θα πρέπει να εφαρμόζεται το μέτρο των αποστάσεων βάσει όσων ισχύουν σε κάθε κράτος και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να υπάρχουν προσαρμογές σε όλους τους χώρους για την ομαλή ροή των επιβατών
  • Όσον αφορά τις μάσκες θα πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες των κατά τόπους αρχών μολονότι η σύσταση της ΙΑΤΑ είναι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι μάσκες από τους επιβάτες και οι μάσκες ΡΡΕ για τους εργαζόμενους σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια
  • Οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός θα πρέπει να απολυμαίνεται ενώ θα πρέπει να υπάρχει πρόσβαση και σε αντισηπτικά. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ θα πρέπει να απολυμαίνονται τρέιλερ, καρότσια, χώροι self service, σκάνερ αποτυπωμάτων, αναπηρικά καρότσια, δίσκοι κτλ.
  • Η Ένωση τάσσεται υπέρ των τεστ κοροναϊού σε επιβάτες με την υποσημείωση ότι αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί όταν θα υπάρξει ένα αποτελεσματικό και ασφαλές τεστ
  • Στο ίδιο πλαίσιο σημαντικό χαρακτηρίζει η ΙΑΤΑ το ρόλο των «διαβατηρίων ανοσίας» εξηγώντας ότι επιβάτης που έχει τέτοιο έγγραφο δεν θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα προστασίας.

Στο check-in

Για να μειώνεται στο ελάχιστο δυνατό ο χρόνος παραμονής στο αεροδρόμιο θα πρέπει οι επιβάτες να ολοκληρώνουν σε σημαντικό βαθμό ηλεκτρονικά το check-in πριν να φτάσουν στους αερολιμένες. Στο πλαίσιο αυτό η ΙΑΤΑ καλεί τις κυβερνήσεις να αφαιρέσουν κάθε πιθανό εμπόδιο για την εξ αποστάσεως ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Για όλους όσοι, πάντως, φτάνουν στο αεροδρόμιο για να κάνουν check-in η ΙΑΤΑ συστήνει την εφαρμογή του μέτρου των αποστάσεων ενώ παράλληλα καλεί τους οργανισμούς των αεροδρομίων να προχωρήσουν σε τεχνολογίες που θα απαιτούν τη μικρότερη δυνατή επαφή.

Παράλληλα οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να κατευθύνουν τους επιβάτες στην ατομική εναπόθεση των αποσκευών προκειμένου να ελαχιστοποιείται η επαφή με τους υπαλλήλους.

Στην επιβίβαση

  • Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με τάξη προκειμένου να διασφαλίζονται οι αποστάσεις
  • Τα αεροδρόμια θα πρέπει να προχωρήσουν στον ανασχεδιασμό των πυλών
  • Στην πρώτη φάση της επανέναρξης των πτήσεων θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών εντός των αεροσκαφών

Στην πτήση

Η ΙΑΤΑ στον οδηγό της υποστηρίζει ότι «δεδομένων των πληροφοριών που έχουμε αναλύσει ο κίνδυνος μετάδοσης της νόσου Covid-19 από τον ένα επιβάτη στον άλλο είναι χαμηλός. Πιθανόν αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι οι πελάτες κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο και όχι ο ένας απένατι στον άλλο, στην ύπαρξη χερουλιών ανάμεσα στις θέσεις, στην ύπαρξη φίλτρων ΗΕΡΑ, στην διεύθυνση του αέρα από το ταβάνι στο πάτωμα και στον περιορισμό των κινήσεων των επιβατών μόλις κάτσουν στις θέσεις τους».

Παράλληλα η ΙΑΤΑ συστήνει την χρήση μάσκας όπου δεν μπορεί να υπάρχουν αποστάσεις. Στο παλίσιο αυτό, μάλιστα, η Ένωση ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι απαραίτητη η χρήση κλειστών καθισμάτων.

Παράλληλα συστήνονται τα προπαρασκευασμένα γεύματα και οι απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας αλλά και τα απολυμαντικά μαντηλάκια και η επιβολή περιορισμού στις κινήσεις εντός του αερπλάνου.

Στην άφιξη

  • Να υπάρχουν θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)
  • Όπου χρειάζεται η διαδικασία βίζας οι κυβέρνησεις θα πρέπει να εξετάσουν την παροχή ηλεκτρονικών εναλλακτικών με εφαρμογές κινητών και QR codes για να περιορίζονται οι επαφές
  • Θα πρέπει να υπάρχει επιτάχυνση της διαδικασίας παραλαβής αποσκευών ώστε να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής αλλά και να διασφαλίζονται οι αποστάσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments