Ελλάδα

Έρευνα ΟΑΣΘ: «Υγειονομική βόμβα» τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης

Έρευνα ΟΑΣΘ: «Υγειονομική βόμβα» τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης
Έρευνα ΟΑΣΘ: Οι Θεσσαλονικείς απαντούν σε ερωτήσεις για τη συγκοινωνία στην πόλη τους. Επικίνδυνη για την υγεία θεωρούν οι περισσότεροι την κατάσταση που επικρατεί στα λεωφορεία, ενώ ως βασικό πρόβλημα εντοπίζουν την έλλειψη οχημάτων.

Απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΣΕΘ ΑΕ), σχετικά με την άποψη των πολιτών στη Θεσσαλονίκη για την κατάσταση της δημόσιας συγκοινωνίας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το δεκαήμερο 20 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου, με στόχο μια ενδεικτική καταγραφή των επιπτώσεων της πανδημίας στο φάσμα των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών με τη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Οι ερωτώμενοι θεωρούν σε μεγάλο ποσοστό ότι τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αποτελούν «υγειονομική βόμβα».

Ένας στους τέσσερις μετακινούμενους στη Θεσσαλονίκη άλλαξε τρόπο μετακίνησης εξαιτίας της πανδημίας Covid-19 μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων αποκλεισμού, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΣΕΘ ΑΕ). Όπως αναφέρει το  ΑΠΕ, πτώση κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες παρουσίασε η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας, συγκριτικά με την περίοδο πριν από την πανδημία, ενώ η χρήση του ΙΧ αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (κυρίως από χρήστες που χρησιμοποιούσαν αστική συγκοινωνία στο παρελθόν).

Συνολικά έλαβαν μέρος σε αυτή περίπου 350 μετακινούμενοι, δείγμα που, σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ, είναι μικρό, αλλά ενδεικτικό για τη συμπεριφορά πριν – και μετά τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω κορονοϊού.

Το 79,24% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιούσε πριν από την πανδημία ως κύριο μέσο μεταφοράς τη δημόσια συγκοινωνία έναντι 58,19% που ανέφερε ότι τη χρησιμοποιεί καθημερινά μετά την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Το ποσοστό χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου ως κύριου μέσου μεταφοράς αυξήθηκε από 10,23% πριν από την πανδημία σε 20,47%, μετά την άρση του lockdown.

Η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας μειώθηκε σχεδόν κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες (από 52,63% πριν από την πανδημία σε 31,58% μετά την άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας). Μάλιστα, ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσε ότι «δεν θα χρησιμοποιούσε πλέον τη δημόσια συγκοινωνία».

Η μείωση του στόλου το βασικό πρόβλημα

Επιπλέον, οι μετακινούμενοι έθεσαν για μια ακόμη φορά ζητήματα όπως είναι: η αναγκαία τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας, απολύμανσης και αερισμού των οχημάτων. Όσον αφορά την τήρηση των μέτρων στη δημόσια συγκοινωνία, περίπου το 60% δεν είναι ικανοποιημένο. Τέλος, θεωρούν ότι η μείωση του στόλου των οχημάτων είναι βασικός λόγος για τη μη τήρησης των αποστάσεων εντός των λεωφορείων, ενώ σχεδόν ομόφωνα θεωρούν ότι η δημόσια συγκοινωνία αποτελεί «υγειονομική βόμβα» για τη νόσο του SARS-CoV-2.

«Αυτά μας δίνουν την πρόσθετη ευθύνη για προσοχή και διαρκή εφαρμογή των πλαισίων αποφυγής εξάπλωσης της νόσου με τα μέσα μεταφοράς (οδηγίες/ αποφάσεις ΕΟΔΥ και υπουργείων Υγείας και Υποδομών-Μεταφορών)», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments