Pagenews.gr Opinion Leader. Παραγωγή pagenews.gr Opinion Leader. Παραγωγή pagenews.gr
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
Γιώργος Καββαθάς
Πρόεδρος ΓΣΕΒΕΕ

Γιώργος Καββαθάς στο pagenews.gr: 4 στις 10 Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν μηδενικά ταμειακά διαθέσιμα

Γιώργος Καββαθάς στο pagenews.gr: Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ αναφέρθηκε στη δύσκολη περίοδο που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματικός κόσμος τονίζοντας ότι πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν ταμειακά διαθέσιμα.

Τα νέα μέτρα περιορισμού πλήττουν ακόμα περισσότερο το λιανεμπόριο. Την ίδια στιγμή υπάρχει πάντα στο τραπέζι το ενδεχόμενο ενός καθολικού Lockdown. Ο Γιώργος Καββαθάς μιλώντας στο pagenews.gr και την εκπομπή Opinion Leader με τον Δημήτρη Τάκη, τόνισε ότι δεν θα μπορούσε η αγορά να αντέξει εύκολα ένα καθολικό lockdown.

Παράλληλα ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ αναφέρθηκε στο Click Away. Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι αυτό το μέτρο βοηθάει μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν e shop που μπορούν να αντέξουν τη ζήτηση. Επίσης οι εταιρίες αυτού του μεγέθους μπορούν να δώσουν χρήματα σε προωθητικές ενέργειες σε αντίθεση με τις μικρές επιχειρήσεις.

Για τις αντοχές του λιανεμπορίου μετά και τα νέα μέτρα περιορισμού και αν το Click away μπορεί να σώσει την κατάσταση τους επόμενους μήνες

«Η εξέλιξη της πανδημίας και η ανάγκη και περεταίρω περιοριστικά μέτρα δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στο λιανεμπόριο το οποίο είναι ήδη ταλαιπωρημένο γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχασε και την εορταστική περίοδο του Πάσχα, των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς. Το click away είναι μια διαδικασία που ευνοεί τη συγκεντροποίηση της αγοράς στους μεγάλους εμπορικούς ομίλους. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μεγάλοι όμιλοι έχουν οργανωμένα e shop.

Αυτό που παρατηρήσαμε με το click away στις γιορτές ήταν ότι το 80% πήγε στις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις. Ακόμα και αν οι μικρές επιχειρήσεις είχαν ικανό e shop δεν θα μπορούσαν να κάνουν μεγάλες προωθητικές ενέργειες. Στην προσέλευση των πελατών οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν το πλεονέκτημα από τις διαφημίσεις σε MME και Social Media».

Για το αν μπορεί το λιανεμπόριο να αντέξει ένα σκληρό lockdown μερικών εβδομάδων

«Τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας λένε ότι 4 στις 10 επιχειρήσεις έχουν μηδενικά ταμειακά διαθέσιμα. Με λίγα λόγια οι υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει για το άμεσο μέλλον δεν θα μπορέσουν να καλυφθούν. Το μέτρο ενός αυστηρού lockdown θα έπρεπε να το πάρουμε στις αρχές Νοεμβρίου. Έχουμε περάσει σχεδόν τέσσερις μήνες με ένα χαλαρό lockdown το οποίο δεν μας έδωσε τα αποτελέσματα που θέλαμε από υγειονομικής πλευράς.  Αν είχαμε μπει σε σκληρό lockdown τον πρώτο μήνα θα είχαμε διαφορετικά αποτελέσματα. Ειδικότερα από τη στιγμή που δεν έχουμε τα απαραίτητα εμβόλια.

Εγώ προέρχομαι από τον χώρο της εστίασης. Όταν μας προτάθηκε από την κυβέρνηση να ανοίξουμε μόνο με ανοιχτούς χώρους απαντήσαμε αρνητικά. Τότε λέγαμε ότι για να ανοίξουμε θα πρέπει να έχουμε ασφάλεια και βιωσιμότητα. Έχουμε τη δυνατότητα να ανοίξουμε σε κλειστούς χώρους με κάποια μέτρα που μπορούμε να πάρουμε. Βέβαια σε λίγο θα μας βοηθάει ο καιρός για να έχουμε ικανό αερισμό».

Για το ποιο μέτρο θα μπορούσε να βοηθήσει το λιανεμπόριο

«Από την αρχή της πανδημίας μέχρι τις 31/12 η αγορά έχασε περίπου 40 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι ένα τεράστιο ποσό για να αναπληρωθεί. Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου έχασε περίπου 2.5 δισεκατομμύρια μέσα στις γιορτές», ήταν αρχικά η τοποθέτησή του Γιώργου Καββαθά που στη συνέχεια κλήθηκε να σχολιάσει το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι καταθέσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Από αυτά τα χρήματα τα δέκα δισεκατομμύρια είναι σε εταιρικούς λογαριασμούς. Πρόκειται για χρήματα που έχουν λιμνάσει με τη λογική ότι δεν είναι η ώρα για να γίνει επένδυση. Ανάμεσα σε αυτά τα λεφτά είναι ακόμα και χρήματα της επιστρεπτέας προκαταβολής, αλλά και δανειοδότησής μεγάλων επιχειρήσεων. Υπάρχει αύξηση των καταθέσεων, αλλά μείωση των καταθετών».

Για το αν υπάρχει πρόθεση για παράταση των εκπτώσεων

«Στον περσινό κύκλο των εκπτώσεων ο τζίρος ήταν περίπου 5.5 δις ευρώ. Δεν περιμέναμε κάτι τέτοιο για το 2021, αλλά πιστεύαμε ότι θα φτάσουμε τουλάχιστον στα μισά. Όπως φαίνεται δεν θα φτάσουμε ότι αυτό το νούμερο. Πρέπει να τονίσουμε ότι μπορούμε να επεκτείνουμε τις εκπτώσεις και είναι κάτι που το ζητάμε. Η ανανέωση του εμπορεύματος είναι μια δαπάνη και αυτή μπορεί να καλυφθεί με ξεστοκάρισμα. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το εμπόρευμα που θα μείνει θα πουληθεί σε χαμηλότερες τιμές».