ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
Ιωάννα Δρέττα
Διευθύνων Σύμβουλος της Marketing Greece

Ιωάννα Δρέττα στο pagenews.gr: Η Ελλάδα είναι το 5ο πιο δυνατό παγκόσμιο brand στον τουρισμό

Ιωάννα Δρέττα στο pagenews.gr: Η Διευθύνων Σύμβουλος της Marketing Greece μίλησε για την περσινή και τη φετινή τουριστική σεζόν. Τι εκτίμησε για τα έσοδα.

Η Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνων Σύμβουλος της Marketing Greece μίλησε στο pagenews.gr και στην εκπομπή Opinion Leader με τον Δημήτρη Τάκη. Αναφέρθηκε στην περσινή και τη φετινή τουριστική σεζόν, θύμισε πώς δημιουργήθηκαν τα σποτ που άνοιξαν μεγάλη συζήτηση, μετέφερε ότι βραβεύτηκαν διεθνώς, ενώ σημείωσε ποιες είναι οι εκτιμήσεις και οι στόχοι για τα έσοδα φέτος για τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι τοποθετήσεις της για τον όρο «Covid free» νησιά και για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού. Διαβάστε τι είπε η Ιωάννα Δρέττα στον Δημήτρη Τάκη για:

Για την καμπάνια που είχε αναλάβει η Marketing Greece την περσινή τουριστική περίοδο:

«Αναντίρρητα, πέρσι ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά. Ήρθαμε αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες συνθήκες και έπρεπε να αντιδράσουμε πάρα πολύ γρήγορα και αποτελεσματικά. Στο μέτωπο της επικοινωνίας θυμίζω και φέρνω στο μυαλό όσων μας βλέπουνε ότι ουσιαστικά μιλάμε για τον Ιούνιο που μόλις βγαίναμε από μια πάρα πολύ πετυχημένη διαχείριση του πρώτου κύματος της πανδημίας. Η Ελλάδα είχε πάρει δημοσιότητα παντού με τον τρόπο που διαχειρίστηκε το πρώτο κύμα και ουσιαστικά αυτό το οποίο επέλεξε ως τρόπο προσέγγισης στα τουριστικά κοινά είναι να δείξει την ενσυναίσθηση που απαιτούσαν εκείνες οι μέρες.

Και σήμερα απαιτούν, αλλά σίγουρα απαιτούσαν τότε γιατί ήταν μια πάρα πολύ καινούργια ιστορία η πανδημία τότε. Είχαμε ήδη 500 χιλιάδες νεκρούς. Βγήκε με ένα σποτ στο οποίο προσπαθήσαμε να χτίσουμε πάνω στο brand της χώρας αντί να βγούμε εμπορικά και να πούμε ελάτε στην Ελλάδα να περάσετε το καλοκαίρι. Θεωρήσαμε ότι αυτό θα λειτουργούσε αρνητικά».

Ιωάννα Δρέττα στο pagenews.gr: Τι είπε για τα σποτάκι που δημιουργήθηκαν πέρσι

Ιωάννα Δρέττα στο pagenews.gr: Τι είπε για τα σποτάκι που δημιουργήθηκαν πέρσι

Για το αν έμεινε το περσινό μήνυμα της καμπάνιας και αν μπορεί να λειτουργήσει και φέτος:

«Το μήνυμα αυτό ήταν εξαιρετικα επιτυχημένο. Φάνηκε με το πώς εξελίχθηκε η χρονιά, με την έννοια του ότι ως προσέγγιση την υιοθέτησαν και άλλες χώρες, μέσα σε αυτή και ο Καναδάς που είναι η μεγάλη δύναμη της επικοινωνίας του τουρισμού. Αγορές άνοιγαν και έκλειναν, δικοί μας πρρορισμοί περνούσαν σε καθεστώς πιο σκληρών μέτρων, μικρά lockdowns, οπότε το μήνυμα αυτό μπορούσε να τα “απορροφήσει” όλα αυτά και να σταθεί σε όλες τις συνθήκες.

Η μεγάλη του επιτυχία ήταν ότι ήταν πάρα πολύ αληθινό. Εξέφραζε μια κατάσταση για το ελληνικό καλοκαίρι την οποία τη γνωρίζουμε και εμείς ως Έλληνες, η αίσθηση της ελευθερίας, η αίσθηση της ανεμελιάς. Της συναισθηματικής ελευθερίας, τώρα ζούμε σε καιρούς που δεν έχουμε απόλυτη ελευθερία. Για αυτό ήταν γνήσιο και πάντα θα στέκεται. Δημιουργούσε αυτούς τους θετικούς συνειρμούς που συνέδεαν αυτόν που άκουγε το μήνυμα με τη χώρα μας που είναι και το ζητούμενο».

Για τα σποτ που είχαν «σηκώσει» πολύ μεγάλη συζήτηση:

«Η διαφημιστική και επικοινωνιακή αγορά της Ελλάδας ποτέ δεν αμφισβήτησε το σποτ. Πάντα αναγνώριζε την αξία του. Η συζήτηση όσον αφορά το συγκεκριμένο σποτ ήταν σε δύο επίπεδα. Σε επίπεδο τρολ που δεν αφορά κανένα και το δεύτερο ήταν γιατί δεν καλούσε στην Ελλάδα. Γιατί δεν έλεγε “ελάτε”. Εμάς η άποψή μας ήταν και να λέγαμε “ελάτε”, εκ των πραγμάτων δεν μπορούσαν να έρθουν.

Σε κάθε περίπτωση η επικοινωνία μιας χώρας γίνεται με διαφορετικό τρόπο. Από περσι το σποτ έχει αναγνωριστεί. Βραβεύτηκε διεθνώς σε τρία Φεστιβάλ στο εξωτερικό οπότε αυτό ήταν μια μικρή επιβεβαίωση αυτού που έτσι κι αλλιώς γνωρίζαμε».

Ιωάννα Δρέττα στο pagenews.gr: Η Ελλάδα είναι το 5ο πιο δυνατό παγκόσμιο brand στον τουρισμό

Ιωάννα Δρέττα στο pagenews.gr: Η Ελλάδα είναι το 5ο πιο δυνατό παγκόσμιο brand στον τουρισμό

Για το τι θα γίνει τη φετινή τουριστική σεζόν:

«Ο ΕΟΤ είχε φέτος τον χρόνο, προετοιμάστηκε και έκανε τα βήματα που πρέπει να κάνει το δημόσιο για να δημιουργήσει τέτοιο είδους περιεχόμενο. Πάντα έχουμε σχέση και με το υπουργείο και με τον τουρισμό και με όλους. Η εταιρεία μας είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία. Οι εταίροι μας είναι ο ΣΕΤΕ και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος. Πάντα ετοιμάζουμε πολλά γιατί πάντα επικοινωνούμε με το διεθνές κοινό. Συνεπώς, χρειαζόμαστε πράγματα και τα κάνουμε.

Η διαφορά στην περίπτωσή μας είναι ότι αυτά τα οποία ετοιμάζουμε τα δίνουμε ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων στο κοινό, συνεπώς οι επιχειρήσεις μπορούν να τα χρησιμοποιούν ελεύθερα.  Αυτό είναι και το ζητούμενο για την εταιρεία μας.

Για το αν έχει επιλεγεί ήδη το σύνθημα για φέτος:

«Πέρσι δεν είχε ακριβώς σύνθημα. Ήταν ένα μήνυμα της χώρας προς το εξωτερικό. Δεν είχε σύνθημα με την έννοια του moto. Αυτή είναι και μία προσέγγιση που δεν την υιοθετούμε και πάρα πολύ συχνά να έχει σύνθημα. Φέτος θα πάμε με κάτι εξίσου βιωματικό που ουσιαστικά προσκαλεί όσους δεχθούν αυτό το μήνυμα να ονειρευτούν την Ελλάδα και και το ελληνικό καλοκαίρι. Θα αποκαλυφθεί πολύ σύντομα».

Για το αν η Ελλάδα θα έχει μια καλή τουριστική σεζόν, όπως ελπίζουν επαγγελματίες και κυβέρνηση:

«Νομίζω ότι το 50% του 2019 είναι ένας εφικτός στόχος. Έτσι, άλλωστε έχει τεθεί και από τον ιδιωτικό τομέα. Η Ελλάδα είναι πράγματι για πάρα πολλές χώρες από τις πρώτες επιλογές για τις καλοκαιρινές διακοπές. Να μην ξεχνάμε το εξής εντυπωσιακό: Η Ελλάδα είναι το 5ο πιο δυνατό παγκόσμιο brand στον τουρισμό. Αυτό ανεξαρτήτως μεγέθους χώρας. Αυτό είναι εντυπωσιακό και για μας που εργαζόμαστε σε αυτή την κατεύθυνση με την έννοια ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε ως ανταγωνιστές πάρα πολύ μεγάλες χώρες με πολύ μεγάλες δυνατότητες.

Όλο αυτό το μεγάλο ενδιαφέρον για τη χώρα μας, πρέπει να γίνει κρατήσεις προκειμένου να έρθουν τα έσοδα. Να δούμε πώς θα ξεμπλέξουμε από αυτή τη φάση της πανδημίας όπου βρισκόμαστε και πώς θα αρχίσει να εκτονώνεται η κατάσταση σιγά σιγά».

Για τα «covid free» νησιά:

«Θα μου επιτρέψετε να μην υιοθετήσω την ορολογία του “covid free”. Θεωρώ ότι δεν είναι συγκεκριμένη και σαφής. Θεωρώ ότι είναι ένα overpromise, το οποίο είναι κανείς καλύτερα να το αποφεύγει. Θέλω να πω ότι μπορεί να μην καταφέρει να το υπηρετήσει και να του κάνει πάρα πολύ κακό στο brand του.

Το χειρότερο σε αυτή την προσέγγιση είναι ότι εκθέτει όλους τους υπόλοιπους προορισμούς, οι οποίοι πέρσι έκαναν την προσπάθειά τους και έδειξαν ότι με ασφάλεια μπορεί να παρέχουν διακοπές υψηλού επιπέδου στους επισκέπτες και δεν είναι “covid free”. Άλλωστε, τα “covid free” νησιά, και κακώς τον χρησιμοποιώ και εγώ τον όρο, είναι πάρα πολύ μικροί προορισμοί.