Νέα ανακάλυψη: Βρέθηκε ο αρχαιότερος γαλαξίας

Νέα ανακάλυψη: Ιάπωνες επιστήμονες προχώρησαν σε μία νέα ανακάλυψη και βρήκαν τον αρχαιότερο και πιο μακρινό γαλαξία.

Ιάπωνες επιστήμονες προχώρησαν σε μία νέα ανακάλυψη και βρήκαν τον αρχαιότερο σπειροειδή γαλαξία. Πρόσφατα η Κίνα έστειλε ρομπότ στον Άρη, ενώ η NASA εξέδωσε μια προσωμοίωση του πως θα ήταν μία πρόσκρουση αστεροειδή στη Γη.

Πιο συγκεκριμένα, μία ομάδα Ιαπώνων αστρονόμων ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε τον αρχαιότερο και μακρινότερο γαλαξία με σπειροειδή μορφολογία, δηλαδή παρόμοια με του δικού μας γαλαξία. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 12,4 δις ετών φωτός, μόλις 1,4 δις χρόνια μετά την αρχική «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ) δημιουργίας του σύμπαντος.

Η σπειροειδής δομή

Ο BRI 1335-0417, όπως ονομάστηκε, ανακαλύφθηκε με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου ALMA στην έρημο Ατακάμα της Χιλής και η μάζα του εκτιμάται ότι είναι περίπου ίδια με εκείνη του δικού μας σπειροειδούς γαλαξία, καθώς ο γαλαξίας βρισκόταν σε φάση έντονης γέννησης άστρων.

Η σπειροειδής δομή του εκτείνεται σε απόσταση περίπου 15.000 ετών φωτός από το γαλαξιακό κέντρο του, κάτι που υποδηλώνει ότι έχει περίπου το ένα τρίτο του μεγέθους του δικού μας γαλαξία. Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή Τακαφούμι Τσουκούι του Πανεπιστημίου Sokendai, «για έναν γαλαξία του πρώιμου σύμπαντος, ο BRI 1335-0417 ήταν ένας γίγαντας».

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», ανακοίνωσαν ότι η ανακάλυψη ενός σπειροειδούς γαλαξία σε τόσο πρώιμη φάση του σύμπαντος εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με τη δημιουργία των γαλαξιών αυτής της μορφής. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι σπειροειδείς γαλαξίες αποτελούν έως το 70% των γαλαξιών στο σύμπαν. Όμως, όσο μακρύτερα στον χώρο και στον χρόνο πηγαίνει κανείς τόσο σπανίζει η παρουσία τους.

Η Κίνα έστειλε ρομπότ στον Άρη

Η προσεδάφιση στον κόκκινο πλανήτη αποτελεί εξαιρετικά περίπλοκο εγχείρημα. Πολλές ευρωπαϊκές, σοβιετικές και αμερικανικές αποστολές με αυτόν τον σκοπό απέτυχαν στο παρελθόν. Η Κίνα είχε ήδη αποπειραθεί να στείλει ερευνητικό ρομπότ στον Άρη, το 2011, αποστολή που διεξήχθη από κοινού με τη Ρωσία. Μετά την αποτυχία της, το Πεκίνο αποφάσισε να συνεχίσει την περιπέτεια μόνο. Η Διαστημική Υπηρεσία της Κίνας εκτόξευσε την 23η Ιουλίου 2020 από τη Γη τη μη επανδρωμένη αποστολή Tianwen-1, όπως ονομάζεται το διαστημόπλοιο που έστειλε στο διάστημα. Διάστημα

Αποτελείτο από τρία στοιχεία: το βασικό τμήμα του σκάφους που θα μείνει σε τροχιά γύρω από τον Άρη, το τμήμα που προσεδαφίστηκε και, μέσα σε αυτό, το τηλεκατευθυνόμενο ρομπότ Zhurong. «Το σκάφος Tianwen-1 προσεδαφίστηκε με επιτυχία στην προκαθορισμένη ζώνη» του Άρη με το ρομπότ Zhurong, μετέδωσε το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV, διευκρινίζοντας ότι ελήφθη σήμα στη Γη. Η προσεδάφιση έγινε σε έναν τομέα του κόκκινου πλανήτη που αποκαλείται Utopia Planitia, μια αχανή κοιλάδα στο βόρειο ημισφαίριο του Άρη.