Σπουδαία ανακάλυψη: Σπρέι για επίστρωση σε υφάσματα θωρακίζει από SARS-CoV-2

Πηγή Φωτογραφίας: Φωτογραφία Αρχείου

Μία φθηνή, μη τοξική επίστρωση, η οποία είναι κατάλληλη σχεδόν για κάθε τύπο υφάσματος. Μειώνει τη μολυσματικότητα του ιού έως και κατά 90%. Στο μέλλον θα μπορεί ο καθένας να την ψεκάζει επάνω σε υφάσματα «θωρακίζοντάς» τα από τον κορωνοϊό.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Applied Materials & Interfaces» της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας  (ACS), στο μέλλον θα μπορεί ο καθένας μας να ψεκάζει την ειδική επίστρωση, η οποία θα διατίθεται σε χαμηλή τιμή, επάνω στα ρούχα και τα υφάσματα, τα οποία θέλει να «θωρακίσει» από τον κορωνοϊό.

Η «φωτεινή» μέθοδος

Οι επιστήμονες εμβάπτισαν ένα ύφασμα σε ένα διάλυμα που περιείχε ένα βακτηριοκτόνο πολυμερές βάση του οποίου αποτελεί ένα μόριο που εκλύει μορφές οξυγόνου με αποστειρωτικές ιδιότητες όταν εκτίθεται σε φως. Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν υπεριώδες φως ώστε να μετατρέψουν το διάλυμα σε μια στερεή επίστρωση επάνω στο ύφασμα. «Η επίστρωση έχει τόσο παθητικές όσο και ενεργητικές αντιμικροβιακές ιδιότητες. Σκοτώνει τα μικρόβια τη στιγμή που έρχονται σε επαφή μαζί της και η ιδιότητα αυτή ενισχύεται όταν το ύφασμα εκτεθεί στο φως» εξήγησε ο κύριος συγγραφέας της μελέτης δρ Μάικλ Γουλφ, καθηγητής Χημείας στο UBC. Ψ

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας (UBC) ανέπτυξαν μια φθηνή, μη τοξική επίστρωση, κατάλληλη για σχεδόν κάθε τύπο υφάσματος, η οποία μπορεί να μειώσει τη μολυσματικότητα του ιού SARS-CoV-2 ως και κατά 90%. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Applied Materials & Interfaces» της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας  (ACS), στο μέλλον θα μπορεί ο καθένας μας να ψεκάζει την ειδική επίστρωση επάνω στα υφάσματα που θα θέλει να «θωρακίσει» από τον κορωνοϊό.

Η «φωτεινή» μέθοδος

Υδρόφοβο ύφασμα

Όλα τα «συστατικά» της επίστρωσης είναι ασφαλή για ανθρώπινη χρήση ενώ συνολικά η «φωτεινή» διαδικασία δημιουργίας της αντιμικροβιακής επικάλυψης διαρκεί περί τη μία ώρα σε θερμοκρασία δωματίου, ανέφερε ο πρώτος συγγραφέας της μελέτης Τέιλορ Ράιτ, διδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Χημείας του UBC. Ο ερευνητής προσέθεσε ότι η επίστρωση καθιστά επίσης το ύφασμα υδρόφοβο, γεγονός που σημαίνει πως τα παθογόνα είναι λιγότερο πιθανό να κολλήσουν επάνω του.

Εφαρμογή σε μια… ηλεκτρική κουζίνα

Ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα της πρωτοποριακής επίστρωσης είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε όλα τα είδη υφασμάτων, όπως τα βαμβακερά, τα πολυεστερικά, τα τζιν και το μεταξωτά – πιθανές εφαρμογές της θα αφορούν νοσοκομειακά υφάσματα, υφάσματα για μάσκες προστασίας αλλά και για αθλητικά ρούχα.

Μάλιστα, όπως γράφει η Θεοδώρα Τσώλη στο Βήμα, τη στιγμή που άλλες τέτοιου είδους τεχνολογίες απαιτούν πολλή ενέργεια ή ακριβό εξοπλισμό για την ανάπτυξή τους, η μέθοδος των επιστημόνων του UBC είναι σχετικώς εύκολη στην εφαρμογή της και με χαμηλό κόστος. «Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα ποτήρι ζέσεως και ένας ηλεκτρικός λαμπτήρας. Είμαι σίγουρος ότι μπορώ να ολοκληρώσω τη διαδικασία δημιουργίας της επίστρωσης σε μια απλή οικιακή ηλεκτρική κουζίνα» σημείωσε ο Ράιτ.

Το πείραμα της βακτηριακής «σούπας»

Προκειμένου να εξετάσουν τις αντιμικροβιακές ιδιότητες της επίστρωσης οι ερευνητές εμβάπτισαν επιστρωμένο ύφασμα σε βακτηριακές «σούπες» που περιείχαν το βακτήριο Escherichia coli (Ecoliκαθώς και τον χρυσίζοντα σταφυλόκοκκο ανθεκτικό στη μεθικιλλίνη (MRSA) – αμφότερα αυτά τα βακτήρια αποτελούν κύριους «ενόχους» ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων.

Ανακάλυψαν ότι μετά από 30 λεπτά, παρέμενε στο ύφασμα το 85% των βακτηρίων E.coli, ποσοστό που έπεσε στο 3% όταν το ύφασμα εκτέθηκε σε πράσινο φως επί 30 λεπτά. Αντιστοίχως, το 95% των βακτηρίων MRSA παρέμενε στο ύφασμα προτού αυτό εκτεθεί σε πράσινο φως – μετά την έκθεση το ποσοστό μειωνόταν στο 35%. Μετά από τέσσερις ώρες δεν υπήρχαν ζωντανά βακτήρια επάνω στο ύφασμα.

Έκθεση σε πράσινο φως

Με δεδομένο ότι το φως του ήλιου ή το φθορίζον φως διαθέτουν μικρότερο ποσοστό πράσινου φωτός, η ερευνητική ομάδα αναμένει παρόμοια αλλά λιγότερο καλά αποτελέσματα όταν το ύφασμα εκτεθεί σε αυτές τις πηγές φωτός. Για αυτό προτείνει όταν χρειάζεται μια έξτρα προστασία να τοποθετείται το ύφασμα σε ένα δωμάτιο στο οποίο υπάρχει ένας λαμπτήρας πράσινου φωτός – ο οποίος κοστίζει μερικές δεκάδες ευρώ.

Μείωση κατά 90% της μολυσματικότητας του SARSCoV-2

Οι επιστήμονες εξέτασαν επίσης αν η επίστρωση που ανέπτυξαν μπορεί να μειώσει τη μολυσματικότητα του ιού των… ημερών μας, του SARS-CoV-2. Ετσι εμβάπτισαν ένα επιστρωμένο ύφασμα σε ένα διάλυμα που περιείχε σωματίδια του ιού και στη συνέχεια εξέθεσαν το διάλυμα αυτό σε ζώντα κύτταρα ώστε να φανεί αν ήταν ικανό να τα μολύνει. Όπως είδαν, όταν το ύφασμα τοποθετείτο κάτω από πράσινο φως επί δύο ώρες, καταγραφόταν μείωση ως και κατά 90% στη μολυσματικότητα του SARS-CoV-2.

Επιστρωμένες μάσκες προσώπου, το νέο «όπλο» ενάντια στην COVID

«Η κατασκευή μασκών προσώπου με βάση αυτή τη νέα τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει σημαντική προσθήκη στο ‘οπλοστάσιό’ μας ενάντια στην COVID-19, ιδίως σε ότι αφορά παραλλαγές του SARSCoV-2 με υψηλή μεταδοτικότητα όπως η Ομικρον» τόνισε ο δρ Φρανσουά Ζαν, καθηγητής Ιολογίας στο UBC, εκ των συγγραφέων της μελέτης.

Νοσοκομειακά υφάσματα και αθλητικά ρούχα

Η νέα επίστρωση μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στα υφάσματα των αθλητικών ρούχων, καλύπτοντας επιφάνειές τους οι οποίες εκτίθενται στον ιδρώτα – με τον τρόπο αυτό θα εξολοθρεύονται τα βακτήρια που σχετίζονται με την άσχημη οσμή του ιδρώτα. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές, ήδη εταιρείες κατασκευής νοσοκομειακών υφασμάτων αλλά και αθλητικών ειδών έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη τεχνολογία και το Πανεπιστήμιο έχει υποβάλει αίτηση για κατοχύρωση πατέντας στις ΗΠΑ.

Latest News

04.12.2022 | 13:51

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τον Κοβνάτσκι που απασχολεί τον Ολυμπιακό

04.12.2022 | 13:42

Δώρο Χριστουγέννων: Πότε μπαίνει στους λογαριασμούς

04.12.2022 | 13:17

Δημόσιο: Ανοίγει τη Δευτέρα ο β' κύκλος κινητικότητας - Ποιοι εξαιρούνται

04.12.2022 | 13:12

Αεροταξί: Ήρθαν για να μείνουν - Το 2030 θα έχουν παραδοθεί στο κοινό

04.12.2022 | 13:09

Κατασκευές: Υποδομές έργων νέας γενιάς αξίας 2,5 δισ. ευρώ

04.12.2022 | 13:08

Ποιες πληρωμές πρέπει να γίνουν μέχρι το τέλος του έτους

04.12.2022 | 12:59

Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του κυβερνητικού έργου σε ανάρτηση Μητσοτάκη

04.12.2022 | 12:49

Ανδρουλάκης: Μήνυμα στην Τουρκία ότι η Ελλάδα είναι ισχυρή αποτρεπτική δύναμη

04.12.2022 | 12:11

Μακρόν: Έτοιμος να προσφέρει «εγγυήσεις» στις «ανησυχίες» της Μόσχας

04.12.2022 | 12:03

Ιράν: Καταργήθηκε η αστυνομία ηθών

04.12.2022 | 10:54

Οι έφηβοι γέρασαν κατά τρία χρόνια στη διάρκεια των lockdowns

04.12.2022 | 10:42

Νούλαντ: Ανειλικρινής ο Πούτιν για τις ειρηνευτικές συνομιλίες - Σε νέο επίπεδο «βαρβαρότητας» ο πόλεμος

04.12.2022 | 10:15

Δένδιας: Εφικτή η επίλυση των διαφορών αν η Τουρκία αποδεχθεί το Διεθνές Δίκαιο

21.09.2022 | 12:40

Πλακιωτάκης: Η Τουρκία ανέχεται αδίστακτα κυκλώματα διακινητών μεταναστών

21.09.2022 | 12:33

Οικονόμου: «Δεν θα αφήσει τίποτα αναπάντητο ο κ. Μητσοτάκης»

16.09.2022 | 14:51

Οικονόμου: Να αποδοκιμάσει ο ΣΥΡΙΖΑ τον βουλευτή του Χουσεΐν Ζεïμπέκ

16.09.2022 | 13:40

ΥΠΕΞ σε Τουρκία: Δεν δεχόμαστε παραινέσεις

16.09.2022 | 12:55

Τουρκία: Είμαστε στο πλευρό της τουρκικής μειονότητας στη Θράκη

16.09.2022 | 12:12

Τουρκικό Υπ. Εξωτερικών: Η Ελλάδα διαπράττει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας

MUST READ

Γερμανία: Στα ύψη οι τιμές ρεύματος τον Ιανουάριο

Ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί πάροχοι μετακυλίουν στους καταναλωτές το αυξημένο κόστος προμήθειας ρεύματος - Πολλοί καταναλωτές μιλούν για υπερδιπλασιασμό τιμών.

04.12.2022 | 08:57

DW: Ένας χρόνος διακυβέρνησης Σολτς

Ένας πρώτος χρόνος κυβερνητικού έργου, όπου κυριολεκτικά ήρθαν τα πάνω- κάτω, με τον ρωσικό πόλεμο στην Ουκρανία να ξεσπά μόλις τον δεύτερο μήνα της γερμανικής κυβέρνησης ανατρέποντας παγιωμένες πρακτικές και αξίες της μεταπολεμικής Γερμανίας

04.12.2022 | 08:46

Euronews: Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ αποκαλύπτει νέο stealth B-21 Raider

Το κοινό έριξε μια πρώτη ματιά στο Raider σε μια αυστηρά ελεγχόμενη τελετή στο εργοστάσιο 42 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στο Palmdale της Καλιφόρνια την Παρασκευή

04.12.2022 | 08:34

ΗΠΑ: Απρόθυμος ο Σι να δεχθεί δυτικά εμβόλια για τον Covid

Ο Σι «δεν είναι πρόθυμος να πάρει ένα καλύτερο εμβόλιο από τη Δύση και αντ' αυτού βασίζεται σε ένα εμβόλιο στην Κίνα που είναι απλώς όχι τόσο αποτελεσματικό έναντι της Omicron»

04.12.2022 | 08:18

Νίκη ή ελιγμός: Το Ιράν αναθεωρεί την υποχρέωση της μαντίλας

Ο Πρόεδρος Ραϊσί το Σάββατο σε τηλεοπτικά σχόλιά του είπε ότι τα δημοκρατικά και ισλαμικά ιδρύματα του Ιράν είναι συνταγματικά εδραιωμένα, αλλά υπάρχουν μέθοδοι εφαρμογής του συντάγματος που μπορούν να είναι ευέλικτες

04.12.2022 | 08:09

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πολιτική

Μητσοτάκης για τις τράπεζες: Πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη τους

02.12.2022 | 13:47

Με την πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου συναντήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Καραμανλής: H Οδική Ασφάλεια είναι πλέον εθνικός μας στόχος

01.12.2022 | 16:22

Από την πρώτη ημέρα ανάληψης των υπουργικών καθηκόντων στους τομείς των Υποδομών και Μεταφορών διαπιστώθηκε η ανάγκη για την ουσιαστική προαγωγή της οδικής ασφάλειας

Πολιτική

Οικονόμου: «Οι εκλογές θα γίνουν το 2023 όσο πιο κοντά στο τέλος της τετραετίας»

02.12.2022 | 11:02

«Νομίζω από την άνοιξη και μετά αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι είναι πιθανόν να έχουμε τις εκλογικές διαδικασίες δεδομένου ότι θα έχουμε μία εκλογική αναμέτρηση που πιθανότατα θα είναι δύο γύρων», είπε επίσης.

Πολιτική

Ανδρουλάκης: Ο κ. Μητσοτάκης ας σταματήσει να κάνει τον τροχονόμο των κερδών των τραπεζών

02.12.2022 | 19:56

Για εμπαιγμό των πολιτών κατηγόρησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, με αφορμή την αναφορά του πρωθυπουργού για τη στάση των τραπεζών έναντι των δανειοληπτών

Πολιτική

Κώτσηρας: Θωρακίζουμε την προστασία των ανηλίκων

02.12.2022 | 13:33

Πριν από λίγες ημέρες στο Κοινοβούλιο, ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης είχε επιμείνει ιδιαίτερα στην αυστηροποίηση του ποινικού πλαισίου αντιμετώπισης των αδικημάτων εναντίον των ανηλίκων

Τσίπρας: Η κοινωνία έχει ανάγκη ένα ισχυρό και αποτελεσματικό ΕΣΥ

01.12.2022 | 15:26

Την πρόθεσή του να καταργήσει τις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Υγείας, για την δευτεροβάθμια περίθαλψη- εφόσον προκύψει μια «προοδευτική» κυβέρνηση εξέφρασε από τη βουλή, ο Αλέξης Τσίπρας.

Οι έφηβοι γέρασαν κατά τρία χρόνια στη διάρκεια των lockdowns