Άποψη

Εμπιστοσύνη: Το εκλογικό διαβατήριο

Εμπιστοσύνη: Το εκλογικό διαβατήριο
Εμπιστοσύνη: Ο Δημήτρης Μιχαλέλης γράφει στο pagenews.gr σχετικά με την πορεία προς τις κάλπες, τα δεδομένα και τις προϋποθέσεις που μπορεί ν’ αλλάξουν. Υπάρχει όμως κάτι που θα αποτελέσει τη «Λυδία λίθο».

Είτε γίνουν το Μάιο, είτε το Σεπτέμβριο, είτε το Μάρτιο του 2023, είτε τον Ιούνιο του ίδιου έτους, υπάρχει κάτι που δεν αλλάζει. Όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές. Το κριτήριο στο οποίο θα επενδύσουν οι δυο μονομάχοι για να πείσουν τους πολίτες.

Μπροστά στην κάλπη

Υπάρχουν διάφορες απόψεις αναλυτών, εκλογολόγων και δημοσιολογούντων για το ποιος παράγοντας είναι εκείνος που κυριαρχεί στην τελική επιλογή των πολιτών όταν βρίσκονται μπροστά στην κάλπη: άλλοι λένε ότι η ψήφος είναι τιμωρητική, άλλοι ότι δίδεται στη βάση του ατομικού συμφέροντος, άλλοι ανάλογα με την ελπίδα που δημιουργήθηκε, άλλοι για το συναίσθημα που ενέπνευσαν οι υποψήφιοι. Στο τέλος όμως μάλλον όλοι καταλήγουν να κάνουν την επιλογή, σκεπτόμενοι ποιος είναι καλύτερος από τον άλλον. Ποιόν «εμπιστευόμαστε» δηλαδή. Δεν είναι απαραίτητο να είναι καλός. Αλλά να είναι καλύτερος από κάθε άλλη διαθέσιμη επιλογή…

Στη ΝΔ το κατάλαβαν αυτό από νωρίς, ενώ στον ΣΥΡΙΖΑ καθυστέρησαν, αλλά συνειδητοποίησαν ότι η τελική αναμέτρηση θα είναι σαν μια…μοναμαχία. Μπορεί να είναι άδικο για κάποια στελέχη των κομμάτων, πλην όμως ας το δούμε κι έτσι: Πρωθυπουργό επιλέγει ο Πολίτης, δηλαδή επιλέγει εκείνον που πιστεύει ότι μπορεί να τα πάει καλύτερα.

Η στρατηγική

Για να μπορέσει η Κυβέρνηση να χτίσει αυτό το αφήγημα η προσέγγιση ήδη γίνεται με δυο τρόπους: και με την…αρνητική διαφήμιση (ότι ο Αλέξης Τσίπρας ως επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ δεν παρείχε κι άρα δεν μπορεί να παρέχει εμπιστοσύνη) και με τη…θετική διαφήμιση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αλλωστε, στα σχδόν τρία χρόνια διακυβέρνησης, η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήρθαν αντιμέτωποι με ουκ ολίγες κρίσεις, η διαχείρηση των οποίων έδωσε την «άνεση» στα κυβερνητικά στελέχη να υποστηρίξουν ότι ηταν καλύτερη από κάποια παρεμεφερή γεγονότα επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Κι αν σε κάτι συμφωνούν όλες οι μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις είναι ότι ο Πρωθυπουργός εμφανίζεται να υπερέχει ως προς την καταλληλότητα και εμπιστοσύνη, έναντι του Αλέξη Τσίπρα, ασχέτως αν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δείχνει να έχει καλύτερη εικόνα από το κόμμα του…

Για του λόγου το αληθές δυο τελευταίες δημοσκοπήσεις έδειξαν:

– Η Marc (13/3): η δημοφιλία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη φθάνει στο 45,5% ενώ αυξημένη είναι η δημοφιλία του αρχηγού του Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη (43,7%), ο οποίος προηγείται σημαντικά του Αλέξη Τσίπρα που (με 29,2%) είναι στην τρίτη θέση

– Η Pulse (28/2): Στο ερώτημα για τον καταλληλότερο πρωθυπουργό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ευρύ προβάδισμα απέναντι στον Αλέξη Τσίπρα, 40%-25%. Και οι δύο εμφανίζονται ενισχυμένοι κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση. Κανέναν από τους δύο απαντά το 32%.

Κρυφές δημοσκοπήσεις

Ενδεικτικές είναι αυτές οι δημοσκοπήσεις, που όμως δείχνουν την εικόνα. Κι αυτήν θέλουν να την ενισχύσουν στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου –τις τελευταίες ημέρες- είδαν «κρυφές μετρήσεις» που εμφανίζουν τον Πρωθυπουργό, αλλά και την Κυβέρνηση ενισχυμένους, λόγω της στάσης στο θέμα του πολέμου.

Το γεγονός δεν παρασύρει τους συνεργάτες του Πρωθυπουργού, που ξέρουν ότι σε περιόδους κρίσης οι πολίτες συσπειρώνονται γύρω από τους αρχηγούς. Γι αυτό και θέλουν να δώσουν μονιμότερα χαρακτηριστικά στην εικόνα εμπιστοσύνης που απολαμβάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, αυτό θα γίνει με τρείς τρόπους:

– Με τη σθεναρή και σταθερή στάση και συμπεριφορά του Πρωθυπουργού στην αντιμετώπιση των θεμάτων κρίσης και ακρίβειας με παράλληλη ενίσχυση του διεθνούς προφίλ και των επαφών του στο εξωτερικό.

– Με ενίσχυση των σχέσεων με τη βάση, μέσω περιοδειών και προσυνεδριακών διαδικασιών.

– Με προβολή συνεπούς πολιτικής και οικονομικής στρατηγικής.

Η προοπτική

Ήδη, ενόψει του 14ου Συνεδρίου της ΝΔ (6-8 Μαΐου) έχουν προγραμματιστεί δυο προσυνέδρια που αντικατοπτρίζουν όσα ακριβώς είπαμε παραπάνω και αποκαλύπτουν τον τρόπο με τον οποίο θέλει να οικοδομήσει το προφίλ εμπιστοσύνης και προοπτικής, η ΝΔ. Το πρώτο προσυνέδριο (2 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη) θα έχει δυο άξονες; Αφενός καθημερινότητα πολιτών, μειώσεις φόρων, επενδύσεις και νέες δουλειές. Αφετέρου τα μεγάλα έργα υποδομής που αλλάζουν την εικόνα της χώρας. Δυο εβδομάδες μετά (16 Απριλίου στο Ηράκλειο Κρήτης) θα γίνει το δεύτερο προσυνέδριο με θέματα: τουρισμός/ναυτιλία και πρωτογενής τομέας παραγωγής.

Μέχρι τότε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει κρίσιμες συνεδριάσεις σε Συμβούλια Κορυφής, όπου και θα ληφθούν αποφάσεις για το επόμενα χρόνια. Οι αποφάσεις μπορεί να δώσουν ουσιαστικό περιεχόμενο, καθορίζοντας πλέον και την πολιτικο-οικονομική στρατηγική της κυβέρνησης. Αλλά μέχρι τότε, είναι καίριας σημασίας για το Μέγαρο Μαξίμου να διατηρηθεί και να ενισχυθεί το απόθεμα εμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του Πρωθυπουργού.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments