Διεθνή

BLOOMBERG: Το ρίσκο της Ευρώπης με νέες κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο

BLOOMBERG: Το ρίσκο της Ευρώπης με νέες κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Το μέτρο, σε συνδυασμό με το ανώτατο όριο τιμών στις εξαγωγές ρωσικών καυσίμων, έχει σχεδιαστεί για να ανοίξει μια αρκετά μεγάλη τρύπα στα ενεργειακά έσοδα της Μόσχας.

Η εκστρατεία των δυτικών εθνών να στερήσουν πόρους από τη Ρωσία και να αναγκάσουν τον Πούτιν να εγκαταλείψει τον πόλεμό του στην Ουκρανία φτάνει σε μια ευαίσθητη φάση. Από τις 5 Φεβρουαρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συμμετάσχει με το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ στην απαγόρευση των θαλάσσιων εισαγωγών ρωσικού ντίζελ και άλλων προϊόντων πετρελαίου, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Το μέτρο, σε συνδυασμό με το ανώτατο όριο τιμών στις εξαγωγές ρωσικών καυσίμων, έχει σχεδιαστεί για να ανοίξει μια αρκετά μεγάλη τρύπα στα ενεργειακά έσοδα της Μόσχας.

Η άλλη όψη: Εάν οι Ευρωπαίοι αγοραστές δεν μπορούν να βρουν εναλλακτικές προμήθειες, οι κυρώσεις κινδυνεύουν να επιβαρύνουν νέες βιομηχανίες που εξαρτώνται από το ντίζελ, όπως η γεωργία και οι οδικές μεταφορές και να δυσκολέψουν τις κυβερνήσεις να περιορίσουν τον πληθωρισμό.

Το Bloomberg θέτει έξι ερωτήματα για το ευρωπαϊκό ρίσκο των κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο

1. Δεν είναι ήδη το ρωσικό πετρέλαιο υπό ευρωπαϊκές κυρώσεις;

Ναι, αλλά αυτά ισχύουν για το ακατέργαστο αργό πετρέλαιο, το οποίο υπόκειται σε ευρωπαϊκές απαγορεύσεις και ανώτατο όριο τιμής 60 δολ. ανά βαρέλι που επιβάλλεται σε οντότητες που εξακολουθούν να αγοράζουν από τη Ρωσία. Οι νέες κυρώσεις θα επηρεάσουν τα θαλάσσια ρωσικά διυλισμένα καύσιμα.

2. Πώς θα λειτουργήσει το ανώτατο όριο τιμής;

Με τον ίδιο τρόπο όπως το ανώτατο όριο στο αργό που επιβλήθηκε από χώρες όπως η G7 και η Ε.Ε. Οποιοσδήποτε πληρώνει πάνω από το ανώτατο όριο για προϊόντα που αποστέλλονται από τη Ρωσία δεν θα μπορεί να λάβει ασφάλιση και χρηματοδότηση από βασικά συμμετέχοντα κράτη. Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση, δεδομένου ότι περισσότερο από το 95% των θαλάσσιων πετρελαιοφόρων παγκοσμίως είναι ασφαλισμένα μέσω του Λονδίνου.

3. Πώς θα αντικαταστήσουν οι αγοραστές της Ε.Ε. τα ρωσικά καύσιμα;

Περίπου 220 εκατομμύρια βαρέλια μεταφέρθηκαν στην Ένωση από ρωσικά λιμάνια το 2022 – αρκετά για να γεμίσουν περίπου 14.000 πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων. Οι προμηθευτές στη Μέση Ανατολή, όπου αυξάνονται τα νέα διυλιστήρια, είναι μια προφανής εναλλακτική λύση. Η Ινδία και οι ΗΠΑ θα μπορούσαν επίσης να συμβάλουν στην κάλυψη του κενού.

4. Θα είναι αρκετό;

Εξαρτάται εν μέρει από το εάν οι εταιρείες στην Κίνα χρησιμοποιούν αυξημένες ποσοστώσεις εξαγωγών για να διαθέσουν περισσότερα προϊόντα πετρελαίου στην παγκόσμια αγορά. Αυτό θα απελευθερώσει επιπλέον βαρέλια για αποστολή στην Ε.Ε. Η υψηλότερη ποσόστωση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πραγματοποιηθούν όλες οι πιθανές εξαγωγές, ειδικά με το άνοιγμα της οικονομίας της Κίνας, αφού το Πεκίνο εγκατέλειψε την αυστηρή πολιτική μηδενικών κρουσμάτων. Υπάρχει επίσης το ερώτημα εάν η Ρωσία θα συνεχίσει να εξάγει ντίζελ.

5. Ποιο είναι το ιδανικό αποτέλεσμα για την Ε.Ε.;

Εάν το ανώτατο όριο τιμής είναι πολύ χαμηλό, οι ρωσικές εταιρείες θα μπορούσαν να αρνηθούν να πουλήσουν ή να εργαστούν σκληρότερα για να βρουν τρόπους να το αντιμετωπίσουν. Εάν είναι πολύ υψηλό, θα έχουν απλώς υποστεί την ταλαιπωρία να βρουν νέους αγοραστές. Οι πιθανοί πελάτες-αντικαταστάτες των ρωσικών καυσίμων περιλαμβάνουν την Τουρκία καθώς και χώρες στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική.

6. Θα μπορούσαν να υπάρξουν ανεπιθύμητες συνέπειες;

Ορισμένα κράτη μπορεί να αναμένουν απροσδόκητο κέρδος εάν αγοράζουν ουσιαστικά ρωσικό ντίζελ σε ανώτατες τιμές για να καλύψουν τις εγχώριες ανάγκες τους και πουλήσουν καύσιμα από τα διυλιστήριά τους σε αγοραστές της Ε.Ε. σε πολύ υψηλότερη τιμή. Δεν υπάρχει επίσης κάτι που εμποδίζει τους αγοραστές εκτός Ε.Ε., όπως η Ινδία, να αγοράζουν ρωσικό αργό, να το επεξεργάζονται στα δικά τους διυλιστήρια για να παράγουν καύσιμα και στη συνέχεια να πουλούν νόμιμα αυτά τα βαρέλια σε αγοραστές στην Ε.Ε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments