ΟΤΑ

Συνάντηση με Σταϊκούρα ζητά ο Πελετίδης για την διέλευση του τρένου εντός της Πάτρας

Συνάντηση με Σταϊκούρα ζητά ο Πελετίδης για την διέλευση του τρένου εντός της Πάτρας

Πηγή Φωτογραφίας: otavoice.gr

Συνάντηση για το θέμα της διέλευσης του τρένου εντός της Πάτρας ζητά με επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρα, ο Δήμαρχος Πατρέων

Συνάντηση για το θέμα της διέλευσης του τρένου εντός της Πάτρας ζητά με επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρα, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης. Η επιστολή κοινοποιείται και στην Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κυρία Χριστίνα Αλεξόπουλου.

Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος αναφέρει:

«Κύριε Υπουργέ, Σε συνέχεια των πολλαπλών συναντήσεων με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα θέλαμε μια συνάντηση μαζί σας, για να σας ενημερώσουμε για τις θέσεις του Δήμου μας, σχετικά: α) Με τον κρίσιμης σημασίας τρόπο διέλευσης του τρένου από την πόλη μας και β) Τα εγκαταλειμμένα σιδηροδρομικά έργα σε κοινότητες της περιοχής του Ρίου Πατρών, καθώς και τη διαμόρφωση της επιφάνειας των υπογειοποιημένων τμημάτων του τρένου.

Ο Δήμος Πατρέων, το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς και το σύνολο των φορέων της πόλης μας, ζητούν την πλήρη υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο έως το νέο λιμάνι, με ταυτόχρονη δημιουργία «γραμμικού» πάρκου στην επιφάνειά της, με πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο. Αυτός είναι ο τρόπος που πρέπει να συνδέσει το Πανεπιστήμιο, το μεγάλο Περιφερειακό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, τις μεγάλες αθλητικές εγκαταστάσεις, τις πολυσύχναστες παραλίες, με το σύνολο της πόλης μας, ώστε να μην υποβαθμιστεί για εκατονταετίες ο οικιστικός ιστός της Πάτρας.

Η χάραξη αυτή έχει ενσωματωθεί στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο προβλέπει, εκτός των άλλων, τη δημιουργία δικτύου ποδηλατικών διαδρομών, με κύριο άξονα τον ποδηλατόδρομο μήκους 12 χιλιομέτρων, από τον Άγιο Βασίλειο και το Ρίο έως το Νέο Λιμάνι. Με την υλοποίηση του Σχεδιασμού που προτείνουμε, η λειτουργία, η ποιότητα ζωής και η εικόνα της παραλιακής ζώνης και γενικότερα της Πάτρας θα βελτιωθεί ριζικά. Για τις μέχρι τώρα κατευθύνσεις, έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω: 1. Συμφωνούμε στο Σχεδιασμό για υπόγειο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου έως την Ακτή Δυμαίων και την εν συνεχεία επιφανειακή σύνδεσή του με το λιμάνι της Πάτρας.

2. Θεωρούμε απαράδεκτη την επιφανειακή διέλευση του τρένου από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου, δεδομένου ότι: α) Το 1/3 περίπου του τμήματος, αποτελείται από σημαντικού κόστους ράμπες προσαρμογής στα εκατέρωθεν υπόγεια τμήματα. β) Αποκόπτονται ουσιαστικά οι εκατέρωθεν παραλιακές γειτονιές και η συνοχή της πόλης στο αναφερόμενο τμήμα.

Θεωρούμε θεμελιώδη για το μέλλον, την ενοποίηση των δύο υπόγειων τμημάτων Ρίου και Πάτρας σε τμήμα τριών χιλιομέτρων και την κατασκευή υπογείως, των σταθμών Καστελλοκάμπου και Μποζαϊτίκων. Σημειωτέων, ότι το κόστος των έργων στο ανωτέρω τμήμα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, δεδομένου ότι έτσι αναιρείται η κατασκευή ανισόπεδης διάβασης στην οδό Ζαΐμη, στην οδό Καστελλοκάμπου, στην οδό Σκλάβου και στην οδό Ανδρονίκου, μετά των συνοδών έργων τους. Επίσης, αναιρείται η κατασκευή πέντε πεζογεφυρών που προβλέπονται με τον τρέχοντα σχεδιασμό.

3. Ο Δήμος μας έχει ζητήσει από την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., τη σύμφωνη γνώμη της για την παραχώρηση για χρήση, της επιφάνειας της μελλοντικά υπογειοποιημένης σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να την συμπεριλάβουμε στην υπό εκπόνηση μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, ώστε στη συνέχεια να υλοποιήσουμε τα έργα που θα απαιτηθούν. Αυτό πρέπει να γίνει από σήμερα. Είμαστε στη διάθεσή σας, να διαμορφώσουμε την επιφάνεια έως το Ρίο (γραμμικό πάρκο), με δικές μας δαπάνες, όπως και τα έργα μετακίνησης δικτύων από τη ΔΕΥΑΠ. Αυτό, θα μειώσει το κόστος κατασκευής και θα βοηθήσει να έχουμε οικονομικούς πόρους για τη συνολική υπογειοποίηση του τρένου στο κομμάτι που αναφερόμαστε.

4. Η υπογειοποίηση του τμήματος Ρίου – Κανελλοπούλου και η δημιουργία στην επιφάνεια του γραμμικού πάρκου, με ανάπλαση, πεζοδρόμους, ασφαλή ποδηλατόδρομο, μήκους περίπου οκτώ χιλιομέτρων, προβλέπεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο ολοκληρώνεται σε μερικούς μήνες, όπως και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ΓΠΣ) της πόλης μας. Αυτός ο σχεδιασμός πρέπει να γίνει τώρα, που εξελίσσεται ο Ανταγωνιστικός Διάλογος για την εργολαβία. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στο ανωτέρω τμήμα δεν γίνονται εργασίες εδώ και μία πενταετία, θεωρούμε ότι ενισχύεται ο προτεινόμενος από εμάς σχεδιασμός. Εκτός αυτών, θέλουμε να συζητήσουμε μαζί σας, το θέμα των επί χρόνια εγκαταλειμμένων σιδηροδρομικών έργων. Αποτέλεσμα της εγκατάλειψης είναι ότι στις πολυπληθείς Κοινότητες Αραχωβιτίκων, Αγίου Βασιλείου, Ακταίου και Ρίου Πατρών, υπάρχει κίνδυνος σοβαρών ατυχημάτων.

Για το ίδιο θέμα, είχαμε απευθυνθεί στον τότε Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, με την από 31/08/2020 επιστολή μας, καθώς και στον κ. Γεραπετρίτη, με την από 7/4/2023 επιστολή μας. Οι κάτοικοι της περιοχής, έχουν αποστείλει επίσης αντίστοιχα αιτήματα, προς την ΕΡΓΟΣΕ και το Εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην περιοχή. Είναι, τέλος, ανάγκη να αποκατασταθούν άμεσα οι παράπλευροι δρόμοι στην υπό κατασκευή σιδηροδρομική γραμμή, καθώς και να υπάρξει ενημέρωση για το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα εντός των οικισμών. Παρακαλούμε για τις θέσεις σας, ώστε να ενημερώσουμε σχετικά τους δημότες μας».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments