Πολιτική

Μαρινάκης: Κανένα εναέριο μέσο δεν πετάει χωρίς προηγούμενο έλεγχο – Είναι όλα διαθέσιμα

Μαρινάκης: Κανένα εναέριο μέσο δεν πετάει χωρίς προηγούμενο έλεγχο – Είναι όλα διαθέσιμα

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)

Το σύνολο των εναέριων μέσων είναι καθημερινά διαθέσιμο, επιχειρούν όμως και σε μικρότερα μέτωπα προκειμένου να αντιμετωπίζονται άμεσα τα δεκάδες μέτωπα φωτιά που ξεσπούν καθημερινά

Καθημερινά διαθέσιμο είναι το σύνολο των ενααερίων μέσων, που φέτος φθάνουν τα 89, σχεδόν κατά 50% περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, είπε στον Σκάι 100,3 ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

Αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των δύο πιλότων που έχασαν χθες τη ζωή τους κατά την πτώση του Canadair στην Κάρυστο, απαντώντας στην ερώτηση του Βασίλη Χιώτη, ότι υπάρχει η αίσθηση ότι από τα 89 εναέρια μέσα πετούν καθημερινά πολύ λιγότερα, ο κ.Μαρινάκης απάντησε ότι με βάση τα στοιχεία της Πυροσβεστικής κατά μέσο όρο έχουμε 50 με 60 πυρκαγιές καθημερινά. Σε κάποιες έχουμε άμεση κατάσβεση και πηγαίνουν ένα, δύο εναέρια μέρα, πηγαίνουν σε μικρότερης κλίμακας φωτιές και τις αντιμετωπίζουμε άμεσα. Πρέπει να γίνεται σωστή διαχείριση, όταν έχουμε ακραίο κίνδυνο, πρέπει να αντιληφθούμε ότι μπορεί να υπάρχει ανάγκη άμεσης επέμβασης.

Το σύνολο των εναερίων μέσων είναι διαθέσιμα κάθε μέρα, με βάση τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Χρησιμοποιούνται σε περισσότερες επιχειρήσεις από όσες φαίνονται.

-Την ημέρα της μεγάλης έξαρσης της φωτιάς στη Ρόδο, οπότε είχαμε εκκένωση 19.000  ανθρώπων και συνθήκες megafire ήταν στο νησί περισσότερα από δέκα εναέρια μέσα, το κράτος ήταν παρών, όπως είχε υποχρέωση να είναι. Οι πυροσβέστες είδαν φαινόμενα επέκτασης της πυρκαγιάς ακόμη και από μεγάλα φυσικά αναχώματα. Η φωτιά στη Ρόδο είναι megafire με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, φαινόμενο που αφορά τα τελευταια χρόνια περιοχές της Μεσογείου που πλήττονται. Όπως λένε οι ειδικοί, σε πολύ μεγάλες πυρκαγιές, τα εναέρια μέσα δεν αποτελούν και πανάκεια, λόγω έντασης και θερμικού φορτίου δεν είναι τόσο αποτελεσματικά, όσο για παράδειγμα στο Διακοφτό. Στη Ρόδο επιχειρούν τα περισσότερα δυνατά εναέρια μέσα.

Ο καύσωνας επηρεάζει τη δυνατότητά τους να επιχειρήσουν;

Έχουμε εκτός από ικανότατους πιλότους και ικανότατους τεχνικούς. Για να απογειωθεί ένα μέσο δίνουν την πιστοποίηση συνυπολογίζοντας όλα τα επιμέρους, δεν απογειώνεται εναέριο μέσο αν δεν πληρούνται οι όροι.  Έχουν καταλήξει οι ειδικοί στα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους;

Καλύτερο να περιμένουμε τα πορίσματα των ανθρώπων που είναι η δουλειά τους να το κάνουν.

Ρεπορτάζ λέει ότι η συντήρηση των συγκεκριμένων έχει ανατεθεί σε γαλλική εταιρεία, για την οποία είχε διαπιστωθεί ότι υπήρχαν αστοχίες

Έχει σταματήσει η γραμμή παραγωγής για τα καναντέρ, είμαστε από τις πρώτες χώρες που έχουμε εξασφαλίσει επτά καναντέρ, όταν ξαναρχίσει η παραγωγή. Προφανώς γίνεται ο απαιτούμενος έλεγχος πριν πετάξει οποιοδήποτε εναέριο μέσο. Υπάρχουν εξειδικευμένοι τεχνικοί. Αν έχει εντοπιστεί το οτιδήποτε, τότε το συγκεκριμένο μέσο δεν θα είναι σε καμία επιχείρηση. Καθημερινός ο έλεγχος σε κάθε επιχείρηση.

Γιατί δεν πήραμε παραπάνω από τα 49;

Έχουμε στόχο να αυξηθούν περισσότερο τα εναέρια μέσα, τα φαινόμενα εντείνονται, ήρθαν για να μείνουν. Είναι νέα πραγματικότητα. Χθες θρηνήσαμε δύο πιλότους στην προσπάθειά τους να σώσουν ζωές και περιουσίες. Η κυβέρνηση θα προσπαθήσει χρόνο με το χρόνο να τα αυξήσει περισσότερο.

-Εχετε καταγραφή των ζημιών;

-Αυτή τη στιγμή η καταγραφή δεν είναι δυνατή σε Ρόδο και Κέρκυρα, σε Δυτική Αττική, Σαρωνικό, Λουτράκι έχουμε 197 οικήματα, εκ των οποίων 50 είναι κόκκινα, 55 κίτρινα. Δεν υπάρχει ακόμη απολογισμός για το σύνολο των εκτάσεων που έχουν καεί.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments