«Μια τέτοια διάκριση όπως του Λάνθιμου στρέφει το βλέμμα στην Ελλάδα, βάζει στο ραντάρ του διεθνούς κοινού τον ελληνικό κινηματογράφο.Ο Λάνθιμος έχει ένα πολύ συγκεκριμένο ύφος, έναν συγκεκριμένο τρόπο, ένα όραμα κι ένα ταλέντο που τον κάνουν να ξεχωρίζει από άλλους σκηνοθέτες. Έχει κερδίσει το διεθνές φάσμα του κινηματογράφου. Αν και πρέπει να πούμε ότι μόνο το όνομά του είναι ελληνικό. Πρόκειται για μια ‘ξένη’ ταινία», παρατηρεί ο Σοφία Σταυριανίδου.
Για την ίδια, το «κλειδί» της επιτυχίας του ανοίγματος του ελληνικού σινεμά τα τελευταία 10-12 χρόνια στον κόσμο έγκειται σε μεγάλο βαθμό στη διευρυμένη πια ματιά και τεχνογνωσία της νέα γενιάς παραγωγών. Των ανθρώπων εκείνων δηλαδή που βρίσκονται πίσω από την ταινία και συμβάλουν στην υλοποίησή της. «Σκηνοθέτες καλούς είχε πάντα η Ελλάδα. Αυτό που έλειπε ήταν παραγωγοί με γνώσεις, σπουδές, τεχνογνωσία και εξωστρέφεια» παρατηρεί. Και προς αποφυγή γκρίνιας -ως είθισται συχνά σε συζητήσεις περί τέχνης εν Ελλάδι- για την ίδια είναι χρήσιμη φυσικά και η στήριξη πλέον νέων Ελλήνων κινηματογραφιστών από φορείς όπως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και πιο νέων, από φορείς όπως από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ).
To Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου στην Φρανκφούρτη 16 και 17 Σεπτεμβρίου και την Κολωνία 23 και 24 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού υπ. Πολιτισμού και τη στήριξη των δραστήριων προξενείων Φρανκφούρτης και Ντίσελντορφ. Στην Κολωνία για τη μεταφορά του εργάστηκε η ελληνογερμανική πολιτιστική ομάδα ΠΟΠ ενώ τη χρηματοδότηση ανέλαβε ο δήμος Κολωνίας, που έχει αδελφοποιηθεί με την Θεσσαλονίκη.