Nέα της αγοράς

«Σκοτεινά» πλοία κάνουν παράνομες μεταφορές αξίας πολλών δισ. δολαρίων

«Σκοτεινά» πλοία κάνουν παράνομες μεταφορές αξίας πολλών δισ. δολαρίων

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay, Ο αριθμός των πλοίων που κρύβουν τις τοποθεσίες τους απενεργοποιώντας ή χειραγωγώντας τα συστήματα αυτόματης ταυτοποίησής τους (AIS) για να παρακάμψουν τις δυτικές κυρώσεις σε χώρες

Ο αριθμός των πλοίων που κρύβουν τις τοποθεσίες τους απενεργοποιώντας ή χειραγωγώντας τα συστήματα αυτόματης ταυτοποίησής τους (AIS) για να παρακάμψουν τις δυτικές κυρώσεις σε χώρες, αλλά και να μεταφέρουν παράνομα προϊόντα, έχει αυξηθεί, σύμφωνα με την εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας Windward.

Ο αριθμός των πλοίων που κρύβουν τις τοποθεσίες τους απενεργοποιώντας ή χειραγωγώντας τα συστήματα αυτόματης ταυτοποίησής τους (AIS) για να παρακάμψουν τις δυτικές κυρώσεις σε χώρες, αλλά και να μεταφέρουν παράνομα προϊόντα, έχει αυξηθεί, σύμφωνα με την εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας Windward.

Οι ειδικοί υποπτεύονται ότι πολλά από αυτά τα πλοία είναι δεξαμενόπλοια που εμπλέκονται σε παράνομη δραστηριότητα για να συγκαλύψουν την προέλευση του πετρελαίου που μεταφέρουν, αποφεύγοντας τις κυρώσεις των δυτικών χωρών κατά της Ρωσίας και της Βενεζουέλας.

Όπως αναφέρει το CNBC, πρόκειται για τα αποκαλούμενα «σκοτεινά» πλοία, που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο προκειμένου να αποφύγουν το πλαφόν των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, δεξαμενόπλοια που διανέμουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα, αλλά και φορτηγά πλοία που εμπορεύονται λαθραία προϊόντα, όπως σιτηρά από την Ουκρανία, τα οποία αποκαλύπτονται από δορυφόρους που εντοπίζουν πότε τα πλοία αναφέρουν ψευδή τοποθεσία.

Σύμφωνα με τις απαιτήσεις  Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), τα μεγάλα σε όγκο πλοία πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) και να μεταδίδουν τις τοποθεσίες τους για την αποφυγή συγκρούσεων. Ωστόσο, έχει παρατηρηθεί ότι ορισμένα απενεργοποιούν τους αναμεταδότες θέσης τους ή εμπλέκονται σε «πλαστογράφηση» του AIS, δηλαδή να αναφέρουν ότι βρίσκονται σε μια τοποθεσία αλλά στην πραγματικότητα να βρίσκεται σε μια άλλη – πιθανών εκατοντάδες μίλια μακριά.

Στοιχεία από την εταιρεία Windward καταγράφει αύξηση 12% στη «χειραγώγηση» της τοποθεσίας μεταξύ πετρελαιοφόρων και πλοίων που μεταφέρουν ξηρό φορτίο όπως σιτηρά για το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι και αύξηση 82% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Η ομάδα G7 περιόρισε τις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου στα 60 δολάρια το βαρέλι για να μειώσει τα έσοδα του Κρεμλίνου από τα οποία χρηματοδοτεί την εισβολή στην Ουκρανία, αλλά σύμφωνα με τον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Windward, Άμι Ντάνιελ, η παράνομη διακίνηση ρωσικού πετρελαίου θα μπορούσε να αξίζει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια.

Το περασμένο έτος, η τεχνολογία της Windward εντόπισε περισσότερα από 1.100 δεξαμενόπλοια συνδεδεμένα με τη Ρωσία που απενεργοποίησαν ή χειραγωγώγησαν το AIS τους, είπε ένας εκπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC μέσω email.

«Είναι εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου», είπε ο Άμι Ντάνιελ στο CNBC μέσω βιντεοκλήσης. Για παράδειγμα, «500 πλοία θα μπορούσαν να μεταφέρουν 800 εκατομμύρια βαρέλια» καταλήγοντας σε ένα πρόχειρο υπολογισμό των 48 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σε ένα άρθρο, η Windward ανέφερε ότι τα δεδομένα της έδειξαν ότι ο αριθμός των «σκοτεινών» μεταφορών ειδών πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο που υποδηλώνει επιχείρηση λαθρεμπορίου, είχε αυξηθεί στη Θάλασσα Αλμποράν βόρεια του Μαρόκου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Με αυτόν τον τρόπο συγκαλύπτεται η προέλευση του εμπορεύματος.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments