Nέα της αγοράς

Ξιφαράς στο 7th EcoMobility Conference: Το πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά ταξί, τα ΜΜΜ και τα ταξί

Ξιφαράς στο 7th EcoMobility Conference: Το πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά ταξί, τα ΜΜΜ και τα ταξί

Πηγή Φωτογραφίας: [351833] 7ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΔΕΛΦΩΝ / ΤΡΙΤΗ ΗΜΕΡΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΙΩΑΝΝΗΣ ΞΙΦΑΡΑΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI) // ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ, Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ

Στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο 7ο EcoMobility Conference που συνδιοργανώνουν η HAEE και το Insider.gr.

Στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο 7ο EcoMobility Conference που συνδιοργανώνουν η HAEE και το Insider.gr.

O κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια τεχνολογία που έχει ως στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την βελτίωση της καθημερινότητάς μας στις πόλεις, την μείωση του θορύβου, χαρακτηριστικά που εξαρτώνται άμεσα από την κυκλοφορία οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, δίνεται προτεραιότητα στα οχήματα που κυκλοφορούν περισσότερο και παράγουν τους περισσότερους ρύπους. Όπως εξήγησε, στην Αθήνα, για παράδειγμα, ενώ είναι αδειοδοτημένα λιγότερα από 15.000 ταξί, τα ταξί εκτελούν τα περίπου το 35% των οχηματοχιλιομέτρων στην πόλη και ως εκ τούτου είναι σημαντικό η διείσδυση ηλεκτροκίνησης να επιταχυνθεί στα ταξί, να προχωρήσει στα ΜΜΕ και να εγκαθιδρυθεί στην καθημερινότητά μας μέσα από τα ΙΧ. Στο πλαίσιο αυτό «πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών από το 2019 και μετά είναι να κάνουμε μια ουσιαστική μεταστροφή του στόλου ΜΜΕ σε ηλεκτροκίνητα οχήματα», όπως σημείωσε.

Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ταξί

Αναφερόμενος στα ηλεκτρικά ταξί, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι η επιδότηση των 22.500 δεν είχε την αναμενόμενη επιδότηση και αυτό οφείλεται σε συγκεκριμένα πρακτικά ζητήματα. Πρώτον, η φόρτιση χρειάζεται χρόνο, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο κατά τις νυχτερινές ώρες και είναι εφικτό μόνο για οδηγούς που είναι ταυτόχρονα και ιδιοκτήτες και όχι για την πλειοψηφία των ταξί. Τα δεύτερα θα πρέπει να καταφύγουν σε fast charging, μια λύση η οποία είναι ακριβή. Παράλληλα, το γεγονός ότι το επιδοτούμενο πρόγραμμα ζητά τα χρήματα μπροστά αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα αλλά όπως σημείωσε μέσα από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες και έχουν γίνει αρκετές χιλιάδες πληρωμές, κάτι που θα εφαρμοστεί και στα ταξί. Παράλληλα, αναζητείται τρόπος να επιδοτηθεί η τιμή του οχήματος κατά την αγορά, δηλαδή θα είναι σα να παίρνει έκπτωση ο ιδιοκτήτης χωρίς να χρειάζεται να βάλει χρήματα μπροστά ενώ εξετάζεται και το θέμα της τοποθέτησης ταχυφορτιστών στις πιάτσες με τον ΔΕΔΔΗΕ να εξετάζει ήδη τις περιοχές που μπορούν να λάβουν πιο γρήγορα αδειοδότηση.

Περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία στις ελληνικές πόλεις

Το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των στόλων λεωφορείων σε όλη την Ελλάδα βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη. Πριν από λίγους μήνες υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία έρχονται εντός Μαρτίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία αρχές Μάϊου. Αυτά τα ηλεκτρικά λεωφορεία εντάσσονται στο σύνολο των 1.300 που θα κυκλοφορήσουν στις ελληνικές πόλεις. Συγκεκριμένα έχουν εγκριθεί 300 φυσικού αερίου (για τα 200 εγκρίθηκε η υπογραφή σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο), προχωρά ο διαγωνισμός για άλλα 750 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα έχουν παραδοθεί στους οργανισμούς μέχρι το τέλος της τετραετίας. Ο διαγωνισμός θα βγει στους επόμενους μήνες και παράλληλα τρέχει και πρόγραμμα 100 εκατ. για χρηματοδότηση ηλεκτρικών λεωφορείων για αρκετές πόλεις που έχουν νοσοκομεία, βιομηχανικές περιοχές κλπ.

Πώς θα λυθεί το πρόβλημα στα επαγγελματικά οχήματα στις εταιρείες κούριερ

Λύση αναζητείται και για τα επαγγελματικά οχήματα, όπως σημείωσε ο κ. Ξιφαράς. Όπως εξήγησε, οι εταιρείες κούριερ που χρησιμοποιούν βανάκια μέχρι 3,5 τόνους χρησιμοποιούν επαγγελματίες χωρίς επαγγελματικό δίπλωμα καθώς εμπίπτουν στο επιτρεπόμενο όριο. Με τα ηλεκτρικά όμως βανάκια και την αύξηση του βάρους λόγω της μπαταρίας, υπό τις παρούσες συνθήκες απαιτείται επαγγελματικό δίπλωμα, κάτι που προσπαθεί το υπουργείο να λύσει με ειδικό αίτημα προς την ΕΕ να νομοθετηθεί να αυξηθεί στους 4,5 τόνους το όριο για μη επαγγελματικό δίπλωμα.

Πηγή: insider.gr//Πένη Χαλάτση

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments