Nέα της αγοράς

Τριακόσια νέα λεωφορεία με leasing και μεγάλος διαγωνισμός για ηλεκτρικά

Τριακόσια νέα λεωφορεία με leasing και μεγάλος διαγωνισμός για ηλεκτρικά

Πηγή Φωτογραφίας: ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ (ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ)

Το leasing ήταν μια προσωρινή λύση αλλά θα μείνει έως το 2034 στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Προχωρά, παράλληλα, ο μεγάλος διαγωνισμός για λεωφορεία με ηλεκτροκίνηση και με υδρογόνο. Έρχονται και τρόλεϊ νέας γενιάς.

Το leasing ήρθε για να μείνει…ως το 2034 στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προικοδοτεί με 181,12 εκατ. ευρώ τις Οδικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας για τη δεκαετή μίσθωση 300 νέων λεωφορείων. Σε αναμονή των 440 ολοκαίνουργιων οχημάτων, ηλεκτρικών και CNG, που θα εντάσσονται σταδιακά από τον Απρίλιο στα δρομολόγια, ο πιο απαρχαιωμένος στόλος της Ευρώπης εκσυγχρονίζεται. Παράλληλα, «κλειδώνει» το μείγμα του επόμενου διαγωνισμού για ακόμα 750 πιο «πράσινα» λεωφορεία, που βάζει στο παιχνίδι και το υδρογόνο.

Από λύση ανάγκης, καθώς μέσα στην πανδημία οι αστικές συγκοινωνίες χρειάστηκαν τονωτικές ενέσεις μετά από δώδεκα χρόνια απαξίωσης, το leasing μπαίνει στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Το πείραμα, που ξεκίνησε σε μικρότερη κλίμακα από τη Θεσσαλονίκη, θεωρείται επιτυχημένο κι έτσι, πλησιάζοντας στη λήξη της υφιστάμενης χρηματοδοτικής μίσθωσης 300 οχημάτων, ο κύβος ερρίφθη για την επόμενη μέρα.

Συνολικά, 300 καινούργια λεωφορεία θα πάρουν από το 2025 -βάσει σχεδιασμού- τη θέση των ισάριθμων οχημάτων που διαθέτει σήμερα η ΟΣΥ μέσω leasing. Σε αυτή τη φάση, όμως, όλες οι κινήσεις γίνονται στην κατεύθυνση των καινούργιων και μη ρυπογόνων οχημάτων, ενώ όταν υπεγράφη το προηγούμενο leasing το 2021 τα λεωφορεία ήταν 10ετίας.

Για την ανάθεση μέσω διεθνούς διαγωνισμού της σύμβασης για τις υπηρεσίες μίσθωσης δεκαετούς διάρκειας 300 καινούργιων αστικών λεωφορείων, εγκρίθηκαν συνολικά 181,12 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), μοιρασμένα σχεδόν ισόποσα στα επόμενα 10 έτη. Από το πρώτο ως και το ένατο έτος έχουν εγκριθεί 20,68 εκατ. ενώ στο τελευταίο έτος αντιστοιχούν 15,68 εκατ.

Εντωμεταξύ, με την τριετία της υφιστάμενης χρηματοδοτικής μίσθωσης να ολοκληρώνεται τον Απρίλιο, αναμένεται μέχρι να φτάσουν τα νέα οχήματα να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα παράτασής της κατά ένα έτος, ώστε να μην δημιουργηθούν τρύπες στα δρομολόγια. Αν και εκτιμάται ότι ο διαγωνισμός που θα διενεργήσει η ΟΣΥ μπορεί να ολοκληρωθεί και εντός εξαμήνου από την έναρξή του, το 2025 θεωρείται η ασφαλής πρόβλεψη για την άφιξη των νέων οχημάτων.

Εκείνο είναι και το χρονικό σημείο για τις αποφάσεις της ΟΣΥ, σχετικά με το εάν θα αγοράσει ή όχι κάποια από τα οχήματα της τρέχουσας σύμβασης leasing, όπως προβλέπεται. Υπενθυμίζεται ότι αυτά τα λεωφορεία δρομολογήθηκαν εξαρχής σε 20 γραμμές μεγάλης πληρότητας, καλύπτοντας σημαντικά κομμάτια του συγκοινωνιακού έργου.

Πηγή: businessdaily.gr//ΟΛΓΑ ΚΛΩΝΤΖΑ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments