Οικονομία

Κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικών για τα περιθώρια κέρδους

Κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικών για τα περιθώρια κέρδους

Πηγή Φωτογραφίας: Στιγμιότυπα από σούπερ μάρκετ στην περιοχή του Κολωνού, Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI)

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.

Σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και μιας ομάδας προμηθευτικών επιχειρήσεις -η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων– παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα. Αποτέλεσμα αυτής της διελκυστίνδας είναι το γεγονός ότι δεν έχουν συνομολογηθεί οι ετήσιες συμφωνίες, ενώ έχει παρέλθει και ο Μάρτιος.

Βασική αιτία της προστριβής μεταξύ των δύο μερών, που εντοπίζεται στις επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού, αποτελεί ο κίνδυνος της μείωσης του μικτού περιθωρίου κέρδους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τη συνέπεια της εφαρμογής του μέτρου, με το οποίο μειώθηκαν κατά 30% οι προσφορές των προμηθευτικών επιχειρήσεων, με προφανή στόχο να γίνουν μειώσεις στις λιανικές τιμές. Αυτή είναι και η επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, με τις οποίες συνομίλησε το BD, η μείωση των προσφορών επί τιμολογίου συμπαρασύρει σε μείωση και το μικτό κέρδος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ – διότι είναι ποσοστό επί της προτεινόμενης τιμής.

Αυτό είναι ιδιαίτερα βαρύ για να το αποδεχτούν οι αλυσίδες και ιδιαίτερα οι μεγάλες, διότι οι επτά κατηγορίες προϊόντων στις οποίες εφαρμόζεται αποτελούν δύο σοβαρούς «πυλώνες» της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων. Η μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα «χτυπήσει» και στο καθαρό περιθώριο, το οποίο είναι εξαιρετικά αναιμικό.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ορισμένες εκ των κορυφαίων αλυσίδων διατηρούν μονομερώς το περσινό ύψος των προσφορών και σχεδιάζουν να ζητήσουν τη διαφορά από τους προμηθευτές τους. Οι δεύτεροι ωστόσο είναι οι πλέον σκληροί διαπραγματευτές της αγοράς. Είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων και οι μάνατζερ τους λογοδοτούν στους επικεφαλής τους στο εξωτερικό. Κι αν αποδεχθούν την πρόταση των αλυσίδων αυτό σημαίνει ότι τα κέρδη που θα παρουσιάσουν στους μητρικούς ομίλους θα είναι μειωμένα.

Είναι προφανές ότι η θέση τους είναι δύσκολη. Το αποτέλεσμα αυτής της ισχυρής διάστασης συμφερόντων είναι οι συζητήσεις να έχουν «παγώσει». Και ορισμένες αλυσίδες να κινούνται μονομερώς. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, υπάρχει κίνδυνος οι σχέσεις των δύο πλευρών να διαταραχθούν μετά από πολλά χρόνια.

Πηγή: businessdaily.gr//Δημήτρης Χαροντάκης

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments