Πολιτική

Οι προσδοκίες Μητσοτάκη από τη συνάντηση με Μελόνι

Οι προσδοκίες Μητσοτάκη από τη συνάντηση με Μελόνι

Πηγή Φωτογραφίας: [363224] ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΤΖΟΡΤΖΙΑ ΜΕΛΟΝΙ (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI)

Η παραπομπή ή μη του Κώστα Αχ. Καραμανλή συνεχίζει να αποτελεί πρόβλημα για την κυβέρνηση, ενώ η σχέση του ελληνικού δημοσίου με την Hellenic Train επανεξετάζεται. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανησυχεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αυστηροποίηση της γερμανικής μεταναστευτικής πολιτικής.

Η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας ως κύριο εργαλείο τις κυλιόμενες δημοσκοπήσεις, προσπαθεί να εστιάσει στοχευμένα σε συγκεκριμένα κοινά με παροχές και μέτρα, όπως αυτά που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, θεωρώντας ότι είναι πιο εύκολο να τα κερδίσει. Στο Μέγαρο Μαξίμου, η τρέχουσα προτεραιότητα είναι να αυξήσουν τα ποσοστά της Νέας Δημοκρατίας στην εκτίμηση ψήφου πάνω από το 30%. Εάν τα ποσοστά παραμείνουν κάτω από αυτό το όριο, υπάρχει κίνδυνος να σταθεροποιηθούν σε χαμηλά επίπεδα και να χάσουν την εικόνα της πολιτικής κυριαρχίας.

Μια τέτοια κατάσταση θα καθιστούσε ακόμη πιο δύσκολη την προσπάθεια για ανάκαμψη και συσπείρωση ενόψει των επόμενων εκλογών. Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, «οι εκλογές κερδίζονται από τώρα και όχι κατά την προεκλογική περίοδο, που θα είναι αργά». Ορισμένες πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν την κυβέρνηση κοντά στο επιθυμητό ποσοστό, γεγονός που τους προσφέρει ικανοποίηση, καθώς πιστεύουν ότι τα ανακοινωθέντα μέτρα αποδίδουν και ότι βρίσκονται σε σωστό δρόμο.

Επιδίωξη η αυτοδύναμη κοινοβουλευτική πλειοψηφία

Ο Μάκης Βορίδης δήλωσε ότι ο στόχος είναι να αυξηθεί το ποσοστό του 30% που επιθυμούν να επιτύχουν, σε 35% μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, προκειμένου να εξασφαλίσουν αυτοδυναμία στις εκλογές. Αυτή είναι η στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας για το 2027, καθώς οι συνεργασίες δεν αποτελούν προτεραιότητα, δεδομένου ότι το ΠΑΣΟΚ έχει απορρίψει κατηγορηματικά αυτή την προοπτική, παρά τις προηγούμενες προσπάθειες προσέγγισης. Εφόσον δεν υπάρχουν πιθανοί κυβερνητικοί εταίροι, θεωρούν ότι η στρατηγική της αυτοδυναμίας είναι μονόδρομος και πρέπει να καταβληθούν όλες οι προσπάθειες τώρα για να διατηρηθεί αυτή η προοπτική. Αυτό εξηγεί και την επιθετική ρητορική που έχει υιοθετηθεί πρόσφατα από ορισμένους υπουργούς και βουλευτές, οι οποίοι σκοπίμως πολώνουν το κλίμα για να συσπειρώσουν το κοινό τους, προβάλλοντας το δίλημμα «Μητσοτάκης ή χάος» και προσπαθώντας να παρουσιάσουν το κυβερνών κόμμα ως τον μοναδικό εκπρόσωπο του ορθολογισμού.

Η ιδιαιτερότητα της περίπτωσης του Κώστα Αχ. Καραμανλή

Η σκιά των Τεμπών παραμένει παρούσα, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να περιορίσει την επικοινωνιακή της επιρροή, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Τα λάθη στη διαχείριση της επόμενης ημέρας έχουν προκαλέσει σοβαρές συνέπειες, και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, ειδικά όσο η κυβέρνηση αρνείται να τα αναγνωρίσει. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η παρέμβαση στον τόπο του δυστυχήματος πριν ολοκληρωθεί η έρευνα, κάτι που δεν έπρεπε να συμβεί. Όταν ξεκινήσει η δίκη, αναμένεται να προκύψουν νέες αποκαλύψεις σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρόμου. Το κύριο πρόβλημα για το Μέγαρο Μαξίμου αυτή τη στιγμή είναι η παραπομπή του Κώστα Αχ. Καραμανλή, καθώς η υπόθεσή του έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη ζημιά στην κυβέρνηση.

Θα παραπεμφθεί ο πρώην υπουργός Μεταφορών για κακούργημα, όπως ζητούν οι συγγενείς του και φαίνεται να υποστηρίζει και η αντιπολίτευση; Θα έχει το θάρρος η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας να τον απαλλάξει, όπως επιθυμεί ο ίδιος; Ή θα επιλέξουν να τον παραπέμψουν για πλημμέλημα, προσπαθώντας να διευθετήσουν την κατάσταση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και με τη λιγότερη δημοσιότητα; Αυτή είναι η πρόταση πολλών στη Νέα Δημοκρατία, οι οποίοι πιστεύουν ότι αυτή η επιλογή θα τους βοηθήσει να ξεφύγουν από τη δύσκολη θέση.

Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, η οποία κατηγορείται για το κακούργημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών με θανατηφόρο έκθεση, καθώς και ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, κατά την απολογία τους παρουσίασαν έγγραφα που είχαν συντάξει και αποστείλει στο γραφείο του υπουργού Μεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2021. Σε αυτά, εισηγούνταν την αύξηση της χρηματοδότησης του ΟΣΕ και την πραγματοποίηση προσλήψεων, επισημαίνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων αν δεν υλοποιούνταν αυτές οι προτάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συγκεκριμένα ενημερωτικά σημειώματα και οι προειδοποιήσεις προς τον πρώην υπουργό δεν ήταν τα μόνα που είχε λάβει. Κατά τη διάρκεια της δίκης, θα αποκαλυφθούν και άλλα έγγραφα, αλλά ο εφέτης ανακριτής επέλεξε αυτά για να στείλει τη δικογραφία στη Βουλή – αν και όχι με την απαιτούμενη ταχύτητα, σύμφωνα με τους συγγενείς – μετά τις συγκεκριμένες απολογίες, που πραγματοποιήθηκαν δύο χρόνια αργότερα.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments