Πολιτική

Επαναστατική μείωση του χρόνου αναμονής για ραντεβού με γιατρό από 2 μήνες σε 2 μόλις μέρες

Επαναστατική μείωση του χρόνου αναμονής για ραντεβού με γιατρό από 2 μήνες σε 2 μόλις μέρες

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//Επαναστατική μείωση του χρόνου αναμονής για ραντεβού με γιατρό από 2 μήνες σε 2 μόλις μέρες

Οι Έλληνες αγκάλιασαν πλατιά τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Υγείας

Στα εκπληκτικά αποτελέσματα της νέας ψηφιακής πλατφόρμας για το κλείσιμο ραντεβού με γιατρούς όλων των ειδικοτήτων του ΕΟΠΥΥ αναφέρεται ο κυριακάτικος Τύπος.

Ενδεικτικά, το πρωτοσέλιδο κεντρικό άρθρο της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» έχει ως αντικείμενο το θεαματικό έργο που επιτελείται στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών χάρη στη λειτουργία της πρωτοποριακής ψηφιακής πλατφόρμας finddoctors.gov.gr, εμπνευστής της οποίας είναι ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Σε πείσμα των έντονων αντιδράσεων των συνδικαλιστών ιατρών, τα αποτελέσματα από τους πρώτους δύο μήνες λειτουργίας της εν λόγω πλατφόρμας είναι εντυπωσιακά, καλύτερα από ό,τι είχε φανταστεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Πιο συγκεκριμένα, πριν από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας, ο μέσος χρόνος αναμονής για ραντεβού με ιατρό ήταν 2 μήνες. Τώρα, αυτός ο χρόνος έχει μειωθεί σε 2-7 ημέρες, και αυτό ισχύει για όλες τις ειδικότητες, χωρίς καμία χρέωση. Μέχρι αρχές Μαΐου, θα έχουν συνδεθεί ηλεκτρονικά όλα τα διαθέσιμα ραντεβού και με τους ιατρούς των Νοσοκομείων, γεγονός που θα αυξήσει σημαντικά τη διαθεσιμότητα και θα μειώσει περαιτέρω τον μέσο χρόνο αναμονής.

Από τη σκοπιά του υπουργείου Υγείας, η μέση μηνιαία δαπάνη έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 50%. Συγκεκριμένα, η μηνιαία δαπάνη που ήταν 5.300.000€ έχει πλέον διαμορφωθεί γύρω στα 2.500.000€. Αυτή η εξοικονόμηση πόρων επιτρέπει τη σημαντική αύξηση των αποδοχών των ιατρών που συνεργάζονται με τον ΕΟΠΥΥ.

Αυτή η μεταρρύθμιση, η οποία αντιμετώπισε σφοδρές αντιδράσεις από τους συνδικαλιστές και η έναρξή της καθυστέρησε πολλές φορές προκειμένου να επιτευχθεί μια κατάσταση ηρεμίας, τελικά οδήγησε σε  σημαντική μείωση του μέσου χρόνου αναμονής και μεγάλη ευκολία στο κλείσιμο ραντεβού με ιατρούς ή για διαγνωστικές εξετάσεις, μεγάλη μείωση της κρατικής δαπάνης και σοβαρή αύξηση των αμοιβών των ιατρών, παρά το ότι το κόστος για τον ασθενή παραμένει ακριβώς το ίδιο!

Το πείσμα και η μεθοδικότητα του Άδωνι Γεωργιάδη αποζημιώθηκαν

Η νέα μεταρρύθμιση, που αγκαλιάστηκε πλατιά από τους πολίτες μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, φέρει ανεξίτηλη την υπογραφή του Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος χρειάστηκε, ωστόσο, να ξεπεράσει σημαντικά εμπόδια έως ότου φτάσει στην επίτευξη του στόχου του.

Παίρνοντας, συγκεκριμένα, αποσπάσεις από τη μίζερη και κοντόφθαλμη κριτική αριστερών και συνδικαλιστικών κύκλων, ο υπουργός Υγείας προχώρησε αποφασιστικά στη δημιουργία και την εφαρμογή της νέας ψηφιακής πλατφόρμας. Αντίθετοι με το νέο τρόπο κλεισίματος των ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ ήταν αρκετοί ιατρικοί σύλλογοι.

Υπενθυμίζεται, εδώ, ότι η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ με ανακοίνωσή της την παραμονή της Πρωτοχρονιάς γνωστοποίησε την αλλαγή του τρόπου των ραντεβού για επισκέψεις σε συμβεβλημένους ιδιώτες γιατρούς, καθώς και της αποζημίωσης τους. Δηλαδή οι ασφαλισμένοι θα κλείνουν ραντεβού μέσω πλατφόρμας του gov.gr με χρήση κωδικών taxis και η αποζημίωση θα γίνεται μόνο γι΄ αυτά τα ραντεβού.

Η έναρξη του νέου συστήματος αρχικά είχε σχεδιαστεί για 1η Ιανουαρίου, ωστόσο το υπουργείο Υγείας αποφάσισε τα ψηφιακά ραντεβού θα ξεκινήσουν από την 1η Φεβρουαρίου 2025.

«Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) δεν στήριξε καμία μεταρρύθμιση στην υγεία για καθαρά συνδικαλιστικούς λόγους που θυμίζουν περασμένες δεκαετίες», ανέφερε, τότε, ο υπουργός Υγείας. Μάλιστα έστειλε σαφές μήνυμα στον πρόεδρο του ΠΙΣ Αθανάσιο Εξαδάκτυλο «να μην παρασύρεται από τον γενικό γραμματέα του ΠΙΣ Δημήτρη Βαρνάβα» και με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωση ξεκαθάριζε πως ο στόχος των ψηφιακών ραντεβού, είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Περίθαλψης όταν αναζητούν γιατρό

Επιπλέον, ο Άδωνις Γεωργιάδης αποσαφήνισε έγκαιρα πως η  πλατφόρμα ψηφιακού προγραμματισμού ραντεβού της ΗΔΙΚΑ έχει ως μοναδικό σκοπό τη διευκόλυνση των πολιτών στη γρήγορη και εύκολη εύρεση γιατρού, ενώ απαντώντας σε αντιδράσεις των γιατρών, κατέστησε σαφές ότι το νέο σύστημα είναι ασθενοκεντρικό. Ήδη, τον Ιανουάριο, στην πλατφόρμα finddoctors.gr είναι ενταγμένοι οι περίπου 1.300 γιατροί των Κέντρων Υγείας. Μάλιστα, εάν ένας πολίτης που είναι εγγεγραμμένος σε προσωπικό γιατρό μπει με το ΑΜΚΑ του στην πλατφόρμα του εμφανίζει αυτόματα τον προσωπικό του γιατρό και τη δυνατότητα ραντεβού.

Απαντώντας, δε, στην ένσταση, σύμφωνα με την οποία οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ασθενείς και οι πάσχοντες από χρόνια νοσήματα δεν έχουν την άνεση με την τεχνολογία, ώστε να προγραμματίζουν ψηφιακά τα ραντεβού τους μέσω της πλατφόρμας, ο Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε από την πρώτη στιγμή να αποσαφηνίσει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το τηλέφωνο. Έτσι, αν κάποιοι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας δεν ξέρουν να μπαίνουν στις πλατφόρμες, μπορούν να συνεχίσουν να κλείνουν τα ραντεβού τους τηλεφωνικά. Δεν καταργείται το τηλέφωνο. Απλώς πρέπει ο γιατρός να το καταχωρεί ηλεκτρονικά για να μπορεί να πληρωθεί από τον ΕΟΠΥΥ.

Η ίδια η ζωή ήρθε, όμως, να διαψεύσει αυτούς τους ακραίους φόβους και αυτές τις υπερβολικές ανησυχίες.

Έτσι, το finddoctors.gov.gr, στο οποίο συμμετέχουν όλες οι δημόσιες δομές Υγείας, 3.500 ιδιώτες γιατροί ειδικότητας συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ, ανακοινώθηκε πριν από ελάχιστους μήνες από τον Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος επικεντρώθηκε στην υλοποίηση του μεταρρυθμιστικού στόχου του, δηλαδή τη γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών που αναζητούν γιατρό ειδικότητας κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Όπως έχει τονίσει ο Άδωνις Γεωργιάδης, τα βήματα για τον χρήστη της πλατφόρμας είναι απλά: Αρχικά θα πρέπει να κάνει ταυτοποίηση με τα στοιχεία του μέσω gov.gr. Στη συνέχεια καταχωρεί το ΑΜΚΑ του, επιλέγει νέο ραντεβού και το σύστημα γρήγορα και εύκολα του εμφανίζει τον συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ ιατρό ο οποίος βρίσκεται πιο κοντά στον τόπο κατοικίας του και τον ενημερώνει για το πότε έχει διαθέσιμο ραντεβού. Η επιβεβαίωση του ραντεβού γίνεται με έγκριση από τον ιατρό.

«Στόχος είναι οι συμπολίτες μας να έχουν τον πιο εύκολο τρόπο για να βρίσκουν στο κοντινότερο σημείο που θέλουν, το πιο σύντομο ραντεβού», κατά τον Ά. Γεωργιάδη, που επισημαίνει πως «σκοπός μου είναι να μπορεί ο ασθενής να βρίσκει ευκολότερα το ραντεβού του χωρίς να ταλαιπωρείται και να υπάρχει φυσικά διαφάνεια».

Η δε εισαγωγή όλων των διαθέσιμων ραντεβού από δημόσια νοσοκομεία στην πλατφόρμα “FindDoctors” αποσκοπεί, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, στη διευκόλυνση των πολιτών για εύκολη αναζήτηση και κλείσιμο ιατρικών ραντεβού και εξοικονόμηση χρόνου χωρίς τηλεφωνικές επικοινωνίες ή φυσική παρουσία. Αυτό συμβάλλει και στην καλύτερη λειτουργικότητα του συστήματος καθώς πλέον υπάρχει συγκέντρωση όλων των διαθέσιμων ραντεβού ανά νοσοκομείο και ειδικότητα και άμεση επιβεβαίωση ραντεβού μέσω μηνύματος ή email.

Στα οφέλη, σύμφωνα με τον μεθοδικό υπουργό Υγείας, είναι η μείωση χρόνων αναμονής, η αποσυμφόρηση τηλεφωνικών κέντρων και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ευελιξίας του συστήματος υγείας.

Επιπλέον, τίθεται σε λειτουργία και εφαρμογή (app) για το κινητό τηλέφωνο και ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει εκεί ραντεβού χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτεται την ιστοσελίδα, με τον επίμονο υπουργό Υγείας να προσθέτει πως «θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα τηλεφωνικά ραντεβού, ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες που δεν μπορούν να κάνουν χρήση της νέας τεχνολογίας».

Όπως είναι, ακόμη, γνωστό, δημιουργείται  και ένας τετραψήφιος αριθμός του υπουργείου Υγείας, ο οποίος θα έχει στόχο να δίνει λύσεις στα προβλήματα των πολιτών σε σχέση με νοσοκομεία, κέντρα υγείας και οτιδήποτε άλλο. «Με αυτόν τον τρόπο θα λύσουμε το πρόβλημα της ενημέρωσης των πολιτών», σύμφωνα με τα λεγόμενα του Άδωνι Γεωργιάδη.

Αναφερόμενος, ειδικότερα, στο σημερινό πρωτοσέλιδο άρθρο του «Πρώτου Θέματος», ο Άδωνις Γεωργιάδης σημειώνει ότι «σήμερα, η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» έχει ως πρωτοσέλιδο της, την πλατφόρμα που φτιάξαμε, για να βρίσκετε εύκολα, δωρεάν ραντεβού, με ιατρό οποιασδήποτε ειδικότητας, εξαιρετικά εύκολα και γρήγορα.

Παρά τις μεγάλες αντιστάσεις των συνδικαλιστών ιατρών (ο ΠΙΣ προσέφυγε ήδη ή θα προσφύγει είπαν στο ΣτΕ για να ακυρώσουν την πλατφόρμα των ηλεκτρονικών ραντεβού….τί ντροπή!), τα αποτελέσματα από τους πρώτους δύο μήνες λειτουργίας της, είναι εκπληκτικά, καλύτερα από όσο και εμείς οι ίδιοι είχαμε φανταστεί.

Πριν την λειτουργία της πλατφόρμας μας, ο δηλωμένος μέσος χρόνος αναμονής για τους ασθενείς για ραντεβού με ιατρό, ήταν 2 μήνες, τώρα 2-7 ημέρες. Για όλες τις ειδικότητες και δωρεάν. Έως αρχές Μαΐου θα έχουμε συνδέσει ηλεκτρονικά και όλα τα διαθέσιμα ραντεβού και με τους ιατρούς των Νοσοκοκείων (τώρα έχουμε τους συμβεβλημένους ιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ  αλλά και των Κέντρων Υγείας), οπότε η διαθεσιμότητα θα αυξηθεί κατά πολύ και άρα ο μέσος χρόνος αναμονής θα μειωθεί κι άλλο.

Για το Υπουργείο Υγείας τώρα, η μέση μηνιαία δαπάνη έπεσε κάτω από το -50%. Συγκεκριμένα από 5.300.000€ μηνιαία δαπάνη αυτή τώρα διαμορφώνεται περίπου στα 2.500.000€…έτσι εξοικονομούμε πόρους για να αυξήσουμε την αμοιβή των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ ιατρών σημαντικά (επίσημες ανακοινώσεις σύντομα).

Δηλαδή μία μεταρρύθμιση που πολεμήθηκε σκληρά από τους συνδικαλιστές και την έναρξη της οποίας ανέβαλα αρκετές φορές, ώστε να φθάσουμε σε κάποια ηρεμία, τελικά οδήγησε σε:

  1. Μεγάλη μείωση του μέσου χρόνου αναμονής για όλους εσάς και τεράστια ευκολία στο κλείσιμο ενός ραντεβού, με ιατρό ή για διαγνωστικές εξετάσεις.
  2. Μεγάλη μείωση της Κρατικής δαπάνης.
  3. Μεγάλη αύξηση της αμοιβής των ιατρών (για σας παραμένει δωρεάν, μιλάμε για την αμοιβή που τους πληρώνουμε εμείς)

Τώρα θα σας δείξω στις φωτό, που ακολουθούν πόσο εύκολο είναι, ώστε να την μάθετε όλοι σας:

Φωτό 1: η εφαρμογή my health που πρέπει να καταβάσετε στο κινητό σας, στην αναβαθμισμένη της έκδοση.

Φωτό 2: αφού την κατεβάσετε, πάτε στην κεντρική σελίδα και πατάτε την επιλογή «Νέο Ραντεβού» περίπου στο κέντρο της αρχικής σελίδας μας.

Φωτό 3: επιλογή «Ραντεβού με Ιατρό ή για Διαγνωστικές εξετάσεις»

Φωτό 4: αφού διαλέξεις πχ «με ιατρό» σου λέει αν θες με συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ ή με Δημόσια

Δομή (τώρα με τα Κέντρα Υγείας σε λίγο και με τα Νοσοκομεία).

Φωτό 5 και υπόλοιπες….  Διαλέγεις ειδικότητα ιατρού που σε ενδιαφέρει, εγώ για παράδειγμα εδώ για να το δείτε, δοκίμασα με γαστρεντερολόγο και δερματολόγο, έχει όμως ως επιλογή όλες τις ειδικότητες. Μετά διαλέγεις Νομό που σε ενδιαφέρει και πόλη και πατάς την αναζήτηση…θα δείτε ότι και στις δύο ειδικότητες που δοκίμασα, βρήκα πολλά διαθέσιμα δωρεάν ραντεβού, σχεδόν διπλα στο σπίτι μου από αύριο κιόλας ημέρα Δευτέρα (αν δεν ήταν Κυριακή σήμερα, θα έβρισκα σίγουρα και για σήμερα).

Σας το δείχνω, όσο πιο απλά μπορώ, όλη η ταλαιπωρία που είχαμε ως τώρα για να βρούμε ένα ραντεβού με ιατρό ή για διαγνωστικές εξετάσεις, ανήκει οριστικά στο παρελθόν.

ΥΓ) στον μεγάλο πόλεμο, που δέχθηκα για αυτό το φοβερά χρήσιμο για όλους μας εργαλείο, από τους συνδικαλιστές και κυρίως από τον ΠΙΣ, θέλω να εξαιρέσω τον ΙΣΑ και κυρίως τον κ. Φώτη Πατσουράκο. Ο κ. Πατσουράκος μαζί με τον Πρόεδρο του ΙΣΑ κ. Πατούλη βοήθησαν και εμάς να κάνουμε την πλατφόρμα περισσότερο λειτουργική και τους ιατρούς να μην την φοβηθούν. Τους ευχαριστώ θερμά!».

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments