SPOTLIGHTS

Προσωπικός αριθμός: Την Τρίτη ανοίγει η πλατφόρμα – Πώς θα λειτουργεί

Προσωπικός αριθμός: Την Τρίτη ανοίγει η πλατφόρμα – Πώς θα λειτουργεί

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay, Προσωπικός αριθμός: Την Τρίτη ανοίγει η πλατφόρμα – Πώς θα λειτουργεί

«Πρέπει να τακτοποιηθούν τα μητρώα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου υπήρχαν διπλά ΑΜΚΑ. Το ΑΚΜΑ δεν σβήνει ποτέ, απλά απενεργοποιείται», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαστεργίου

O προσωπικός αριθμός θα κάνει «επίσημη πρώτη», την Τρίτη 3 Ιουνίου, οπότε και ανοίγει η σχετική πλατφόρμα για τη δήλωση, γνωστοποίησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

«Πρέπει να τακτοποιηθούν τα μητρώα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου υπήρχαν διπλά ΑΜΚΑ. Το ΑΚΜΑ δεν σβήνει ποτέ, απλά απενεργοποιείται», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαστεργίου, μιλώντας στο Mega.

Πώς θα λειτουργεί

Ακολουθούν απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα για τον νέο αριθμό

  • Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός;

Είναι ένας μοναδικός αριθμός ταυτοποίησης για κάθε πολίτη, που αντικαθιστά τους επιμέρους αριθμούς που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα στις συναλλαγές με το Δημόσιο (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμός ταυτότητας κ.ά.).

  • Τι αλλάζει για τους πολίτες;

Οι πολίτες θα χρειάζεται να θυμούνται μόνο έναν αριθμό. Ο Προσωπικός Αριθμός θα είναι το «ψηφιακό κλειδί» για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου και, σταδιακά, και για υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα.

  • Αν αλλάξω ταυτότητα, θα αλλάξει και ο Προσωπικός Αριθμός;

Οχι. Ο Π.Α. είναι μόνιμος, μοναδικός και αμετάβλητος για όλη τη διάρκεια της ζωής του πολίτη, ανεξαρτήτως αλλαγών σε ταυτότητα, τόπο διαμονής ή άλλο μητρώο.

  • Πώς θα αποδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός;

Η απόδοση θα γίνεται μέσω της νέας εφαρμογής myInfo του gov.gr. Ο πολίτης θα συμμετέχει στη διαμόρφωση του αριθμού και θα μπορεί να επιβεβαιώσει ή να διορθώσει προσωπικά του στοιχεία.

  • Πότε ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας myInfo;

Αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του Ιουνίου 2025.

  • Ποια είναι η μορφή του Προσωπικού Αριθμού;

Ο Π.Α. αποτελείται από 12 ψηφία: 3 αλφαριθμητικά στοιχεία (εκ των οποίων τα 2 τα επιλέγει ο πολίτης), τον ΑΦΜ του πολίτη και το τρίτο αλφαριθμητικό στοιχείο προκύπτει αυτόματα (ως check digit).

  • Ποιος αποφασίζει τον Προσωπικό μου Αριθμό; Τον επιλέγω εγώ;

Ναι, ο πολίτης μπορεί να επιλέξει δύο από τα τρία αλφαριθμητικά ψηφία που θα προηγούνται του ΑΦΜ. Το τρίτο ψηφίο παράγεται αυτόματα από το σύστημα. Η επιλογή γίνεται κατά την έκδοση του αριθμού μέσω της εφαρμογής myInfo.

  • Σε ποιους αποδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός;

Σε όλα τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ, είτε είναι Ελληνες είτε αλλοδαποί.

  • Τι απαιτείται για την έκδοση Π.Α. μέσω της εφαρμογής myInfo;

Κωδικοί taxisnet και καταχωρημένος αριθμός κινητού στο ΕΜΕπ (Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας).

  • Πού θα βλέπω τον Προσωπικό Αριθμό μου;

Στις νέες ταυτότητες (στην πίσω πλευρά) και στην ψηφιακή ταυτότητα στο gov.gr wallet, ως το μοναδικό αναγνωριστικό του πολίτη στον ψηφιακό κόσμο.

  • Ποιες ταυτότητες καταργούνται;

Οι παλαιές «μπλε» ταυτότητες θα καταργηθούν σταδιακά, σύμφωνα και με ευρωπαϊκή οδηγία. Η νέα ταυτότητα είναι υποχρεωτική και συνδυάζεται με την απονομή του Προσωπικού Αριθμού.

  • Τι θα γίνει με όσους ήδη έχουν εκδώσει την καινούργια ταυτότητα;

Οσοι έχουν βγάλει την καινούργια ταυτότητα, δεν χρειάζεται να εκδώσουν καινούργια καθώς ο Π.Α. θα αναγράφεται για καθαρά τυπικούς λόγους. Είναι τρόπον τινά «αποθηκευτικός χώρος». Οποιος έχει ήδη εκδώσει τη νέα ταυτότητα, θα μπορεί να θυμάται αλλιώς τον Π.Α. του.

  • Πόσες νέες ταυτότητες έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα;

Περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια νέες ταυτότητες έχουν ήδη παραληφθεί από τους πολίτες.

  • Μπορώ να εκδώσω νέα ταυτότητα εκτός του τόπου κατοικίας μου;

Ναι. Ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, προτείνεται να αξιοποιηθούν τα αστυνομικά τμήματα σε τουριστικούς προορισμούς, που έχουν μικρότερο φόρτο.

  • Πού μπορώ να απευθυνθώ για έκδοση ταυτότητας;

Στις 371 Υπηρεσίες Εκδοσης που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα. Στόχος είναι η επέκταση του ωραρίου (ακόμη και Κυριακές) ώστε να εξυπηρετείται το κοινό χωρίς καθυστερήσεις.

  • Πρέπει να αλλάξω ταυτότητα για να αποκτήσω τον Προσωπικό Αριθμό;

Οχι απαραίτητα. Μπορείς να εκδόσεις τον Προσωπικό Αριθμό μέσω του gov.gr, ακόμη και πριν αλλάξεις ταυτότητα. Ωστόσο, ο αριθμός θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες, επομένως η μετάβαση είναι απαραίτητη μεσοπρόθεσμα, βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας.

  • Τι εξυπηρετεί αυτή η αλλαγή;

α) Διευκολύνει τη διαλειτουργικότητα των κρατικών μητρώων, β)Μειώνει την ταλαιπωρία των πολιτών, γ) Βοηθά στη διόρθωση σφαλμάτων που υπάρχουν στα επίσημα μητρώα (Μητρώο Πολιτών, ΑΑΔΕ, ΑΜΚΑ, ΕΛ.ΑΣ. κ.ά.)

  • Υπάρχουν προβλήματα που αναμένεται να διορθωθούν;

Ναι. Πάνω από 2 εκατ. πολίτες θα επωφεληθούν από τουλάχιστον μία διόρθωση. Χιλιάδες έχουν πολλαπλές εγγραφές σε τουλάχιστον ένα μητρώο.

  • Τι γίνεται αν υπάρχουν λάθη στα στοιχεία μου (π.χ. ημερομηνία γέννησης);

Μέσω της εφαρμογής myInfo, θα μπορείς να κάνεις επιβεβαίωση των προσωπικών σου στοιχείων και να υποβάλεις αίτημα διόρθωσης σε όποιο μητρώο έχει ανακρίβεια (όνομα, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, ΑΔΤ κ.λπ.).

  • Θα καταργηθούν τελικά ο ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ;

Οχι άμεσα. Ο Προσωπικός Αριθμός συμπληρώνει τα υφιστάμενα μητρώα και θα μπορεί να αντικαθιστά τη χρήση τους στις συναλλαγές, χωρίς να τους καταργεί ως καταχωρίσεις. Σταδιακά, όμως, θα τους υπερκαλύψει.

  • Γιατί υπήρξε καθυστέρηση στην ανακοίνωση του Π.Α.;

Επρεπε να ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο που αφορούσε και στις ταυτότητες και στον Π.Α., ενώ επίσης υπήρχε μία τεχνητή πολυπλοκότητα στην υλοποίηση του project.

  • Ποιες είναι οι βασικές φάσεις για την έκδοση του ΠΑ;

*Είσοδος στο myInfo,

*Ασφαλής πρόσβαση με διπλή ταυτοποίηση,

*Επισκόπηση των στοιχείων στα κρατικά μητρώα,

* Επιβεβαίωση / διόρθωση στοιχείων, αυτόματος συγχρονισμός μητρώων και έκδοση Π.Α.

  • Πώς θα ξέρω ότι ο Προσωπικός Αριθμός μου αποδόθηκε επιτυχώς;

Κατά την έκδοση μέσω gov.gr, εμφανίζεται μήνυμα επιβεβαίωσης, ενώ ο αριθμός θα αναγράφεται και στο ψηφιακό gov.gr wallet. Σταδιακά, θα χρησιμοποιείται σε κάθε δημόσια υπηρεσία που το υποστηρίζει.

  • Τι πρέπει να κάνετε αν υπάρχουν λάθη στα στοιχεία σας;

Μπορείτε να ζητήσετε διόρθωση μέσα από την πλατφόρμα ή να απευθυνθείτε στην αρμόδια υπηρεσία (π.χ. δήμος, ΑΑΔΕ, ΗΔΙΚΑ).

  • Υπάρχουν ειδικές διαδικασίες για κάποιες ομάδες πολιτών;

Ναι. Για παράδειγμα:

Ανήλικα τέκνα: μέσω του γονέα/κηδεμόνα (myInfo ή ΚΕΠ),

Πολίτες χωρίς taxisnet ή κινητό: με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ (για εσωτερικό) ή Προξενική Αρχή (για εξωτερικό),

Δικαστικοί συμπαραστάτες: παρουσία και ταυτοποίηση με δικαστική πράξη.

  • Ο Προσωπικός Αριθμός προστατεύεται από κινδύνους παραβίασης δεδομένων;

Ο Π.Α. ενσωματώνει υψηλά πρότυπα ψηφιακής ασφάλειας, καθώς συνδέεται με ταυτοποίηση μέσω Taxisnet και διπλό παράγοντα (OTP). Παράλληλα, δεν ενσωματώνει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα στη δομή του.

  • Μπορώ να τον χρησιμοποιήσω και στον ιδιωτικό τομέα;

Προς το παρόν, ο Π.Α. θα αφορά κυρίως το Δημόσιο. Ωστόσο, προβλέπεται επέκταση και σε συναλλαγές με φορείς του ιδιωτικού τομέα, για παράδειγμα τράπεζες ή ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να μη ζητούνται πολλαπλοί αριθμοί.

  • Τι γίνεται αν κάποιος είναι κάτοικος εξωτερικού ή δεν έχει κινητό ή Taxisnet;

Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να εκδώσει τον Π.Α. με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ ή Προξενική Αρχή, ανάλογα με τη χώρα διαμονής και την ιδιότητά του (π.χ. ανήλικος, δικαστικός συμπαραστάτης κ.λπ.).

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments