Τι αλλάζει σε Facebook και Instagram

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay, Τι αλλάζει σε Facebook και Instagram
Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, προετοιμάζεται να αξιοποιήσει τα δημόσια δεδομένα των ενήλικων ευρωπαίων χρηστών των κοινωνικών αυτών δικτύων ως πρώτη ύλη για την εκπαίδευση των προηγμένων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης της. Πρόκειται για μια κίνηση μεγάλης κλίμακας που έχει προκαλέσει αντιδράσεις και ανησυχίες όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικότητας, παρά τη νομική κάλυψη που επικαλείται η εταιρεία μέσω του «νόμιμου συμφέροντος» σύμφωνα με τον GDPR (Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων).
Οι χρήστες παίρνουν ουσιαστικά στα χέρια τους την προστασία του ψηφιακού τους απορρήτου, έχοντας ωστόσο περιορισμένο χρόνο να αντιδράσουν, τη στιγμή που η μη αντίδραση συνεπάγεται τη μετατροπή των αναρτήσεών τους σε δεδομένα εκπαίδευσης, ενώ μηνύματα ιδιωτικά, λογαριασμοί ανηλίκων και συνομιλίες WhatsApp προς το παρόν εξαιρούνται. Η αυστριακή ΜΚΟ NOYB έχει καταθέσει σχετικές καταγγελίες σε εννέα χώρες, ενώ δικαστήρια, όπως αυτό της Κολωνίας, επιδεικνύουν διφορούμενη στάση, αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο για περαιτέρω νομικές εξελίξεις.
Η Meta αναπτύσσει το δικό της chatbot: Meta AI
Η Meta ετοιμάζει ένα νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Meta AI. Πρόκειται για ένα chatbot που μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις, να δημιουργεί κείμενα, ακόμα και εικόνες βάσει περιγραφών. Θα προσφέρει για παράδειγμα βοήθεια για τη συγγραφή ενός email, τον σχεδιασμό μιας εξόδου ή τη δημιουργία μιας εικονογράφησης όντας ουσιαστικά ανταγωνιστής του ChatGPT ή του Google Gemini και θα τροφοδοτείται από τα δεδομένα των κοινωνικών μας δικτύων.
Η πρώτη ύλη
Για την ανάπτυξη του Meta AI θα χρησιμοποιούνται πληροφορίες που έχει κοινοποιήσει, όπως το όνομά μας, η φωτογραφία προφίλ μας και αναρτήσεις σε δημόσιες ομάδες Facebook ή σε δημόσια προφίλ Instagram. Τα μηνύματα σε ιδιωτικές ομάδες ή σε ιδιωτικά προφίλ δεν συμπεριλαμβάνονται. Σύμφωνα με τη Meta, αυτό είναι απαραίτητο για να βοηθήσει την τεχνητή νοημοσύνη της να κατανοήσει καλύτερα τις ευρωπαϊκές γλώσσες και κουλτούρες.
Εμπόδια από τους ευρωπαϊκούς ρυθμιστές
Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα τις προθέσεις της στις 14 Απριλίου. Ηθελε να ξεκινήσει αυτό το σχέδιο νωρίτερα, αλλά πέρυσι αναγκάστηκε να το αναβάλει λόγω ανησυχιών των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών Αρχών που θεώρησαν ότι οι χρήστες δεν είχαν αρκετό χρόνο για να αντιταχθούν. Τώρα επανέρχεται και παρότι η Ολλανδική Αρχή Προστασίας Δεδομένων εξετάζει ακόμα τη νομιμότητα, δεν έχουν επιβληθεί απαγορεύσεις.
Πώς μπορούμε να αντιδράσουμε;
Απαιτείται συμπλήρωση μιας ειδικής αίτησης (φόρμας) μέσα από τις ρυθμίσεις του Facebook ή του Instagram. Στο Instagram πρέπει να μπει κανείς στο προφίλ του και να κάνει τη σχετική διαδικασία μέσω του Κέντρου Απορρήτου, ενώ και στο Facebook η διαδικασία είναι παρόμοια μέσω των Ρυθμίσεων Απορρήτου. Ο σύνδεσμος για τη συμπλήρωση της αίτησης εμφανίζεται σε παράγραφο που αναφέρει ρητά τη δυνατότητα αντίθεσης.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας