«Λαμπούμπου», το made in China τέρας της παγκοσμιοποίησης

Πηγή Φωτογραφίας: Unsplash//«Λαμπούμπου», το made in China τέρας της παγκοσμιοποίησης
Η Corriere della Sera έγραψε ότι η κινεζική κούρσα για ήπια δύναμη σε καιρούς παγκοσμιοποίησης έχει έναν απίθανο και αστείο σύμμαχο: τα λούτρινα τερατάκια «Λαμπούμπου», για τα οποία οι Δυτικοί καταναλωτές κάνουν ουρές σε καταστήματα μεγαλουπόλεων όπως το Λος Αντζελες και το Μιλάνο.
Τα κουκλάκια αυτά κατασκευάζονται στην Κίνα από τη φημισμένη και στον υπόλοιπο κόσμο εταιρεία Pop Mart. Και οι διασημότητες κάθε είδους συνέβαλαν να γίνουν viral. «Λαμπούμπου» ζώθηκαν και περπάτησαν στα ακριβότερα χαλιά οι Ριάνα, Ντέιβιντ Μπέκαμ, Ντούα Λίπα. Κατόπιν αυτών των συνταρακτικών για την παγκόσμια ανάπτυξη δρασκελισμών, ο κινεζικός Τύπος πανηγύρισε. «Το γούνινο ξωτικό με τα εννέα δόντια, δημιουργία του κινεζικού οίκου παιχνιδιών Pop Mart, έχει γίνει σημείο αναφοράς για την κινεζική ποπ κουλτούρα, που κάνει διείσδυση στο εξωτερικό» έγραψε ο σύντροφος ρεπόρτερ με μεγάλο οίστρο. Αλλά τα πράγματα δεν είναι χειρότερα (καλύτερα) στην ίδια την Κίνα. Επί σειρά μεταμαοϊκών ετών οι Κινέζοι προτιμούσαν οτιδήποτε Δυτικό τούς γυάλιζε στο μάτι σαν χάντρα, σήμερα όμως τρελαίνονται για το «Λαμπούμπου». Το κρεμάνε και στις τσάντες τους, διότι… μπορούν.
Και όταν λέμε μπορούν, εννοούμε ότι πλέον έχουν τη δυνατότητα (με την ευλογία του Κόμματος) να καταναλώνουν. Πολλά «Λαμπούμπου» και στις τσάντες των Κινέζων, στο Πεκίνο (σήκω, Μάο, να τα δεις!…).
Η Κίνα είχε θέσει στόχο να γίνει μεταποιητική δύναμη τη δεκαετία του ’80, έτσι διατήρησε τις τιμές καταναλωτή υψηλές και ενεθάρρυνε την αποταμίευση με σκοπό την επένδυση σε κατασκευές και εργοστάσια. Τώρα όμως οι καταναλωτικές δαπάνες έχουν αυξηθεί περισσότερο από 8% ετησίως και ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη αγορά. Τα τελευταία χρόνια η αύξηση των καταναλωτικών δαπανών έχει επιβραδυνθεί στις περισσότερες χώρες, λόγω της μείωσης των πραγματικών εισοδημάτων και ενδεχομένως της γήρανσης του πληθυσμού, αλλά στην Κίνα λιγότερο. Και οι επενδύσεις έχουν επίσης αυξηθεί στην Κίνα. Μάλιστα το μερίδιο του ΑΕΠ που επενδύεται σε υποδομές, ακίνητα και εξαγωγικούς τομείς έχει αυξηθεί ακόμη ταχύτερα, με μέσο όρο 10% ετησίως από το 2000.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας