Οικονομία

Ψηφιακό πελατολόγιο: Υποχρεωτικό από 1 Ιουλίου

Ψηφιακό πελατολόγιο: Υποχρεωτικό από 1 Ιουλίου

Πηγή Φωτογραφίας: [372967] ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΑΔΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Μέχρι το 2012 υπήρχε υποχρέωση πελατολογίου, η οποία καταργήθηκε

Από 1η Ιουλίου καθίσταται η υποχρεωτική λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου σε συνεργεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και ενοικιάσεις αυτοκινήτων, όπως επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΑΑΔΕ, Όμηρος Τσάπαλος. Ο ίδιος μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, ανέφερε ότι το μέτρο στοχεύει στην αντιμετώπιση της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, με τη χρήση δωρεάν λογισμικού από την ΑΑΔΕ.

Μιλώντας για την εφαρμογή του μέτρου, ο Όμηρος Τσάπαλος ανέφερε ότι οι δηλώσεις εισοδήματος για τον κλάδο της αυτοκίνησης είναι ενδεικτικές εκτεταμένης φοροδιαφυγής: «Το μέσο μηνιαίο εισόδημα που δηλώνεται είναι 665 ευρώ. Αν αφαιρέσουμε τα Σαββατοκύριακα, μιλάμε για ημερομίσθιο 28-29 ευρώ», σημείωσε.

Στη συνέχεια, όπως είπε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΑΑΔΕ: «Ένας στους δύο επαγγελματίες παρουσίασε φορολογική παράβαση σε πρόσφατους ελέγχους», γεγονός που, όπως είπε, καθιστά αναγκαία την παρέμβαση της ΑΑΔΕ. Ο εκπρόσωπος Τύπου της ΑΑΔΕ δήλωσε ότι το ψηφιακό σύστημα έχει ήδη λειτουργήσει πιλοτικά, με θετικά αποτελέσματα: «Έχουν εγγραφεί πάνω από 4.000 επιχειρήσεις και έχουν γίνει 185.000 εγγραφές οχημάτων», ανέφερε. «Ο μέσος χρόνος εγγραφής, σύμφωνα με τα τεστ της ΑΑΔΕ, είναι μόλις 40 δευτερόλεπτα».

Τι θα γίνει με τις αντιδράσεις επαγγελματιών

Αναφερόμενος στις αντιδράσεις επαγγελματιών, ο Όμηρος Τσάπαλος τόνισε: «Υπήρξε δοκιμαστική περίοδος 2-3 μηνών ώστε να εξοικειωθούν με το λογισμικό. Είναι δωρεάν και εύχρηστο». Το νέο σύστημα παρέχει πλήρη παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο, όπως εξήγησε: «Θα καταγράφονται η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων, ο λόγος εισόδου, η διάρκεια παραμονής και το κόστος» και συμπλήρωσε πως «ο έλεγχος θα μπορεί να γίνεται απομακρυσμένα, σε real time». Ο Όμηρος Τσάπαλος υπενθύμισε ότι μέχρι το 2012 υπήρχε υποχρέωση πελατολογίου, η οποία καταργήθηκε: «Επανερχόμαστε στο μέτρο με ψηφιακό, ευέλικτο και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο», δήλωσε.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το ψηφιακό πελατολόγιο δεν θα περιοριστεί στον κλάδο της αυτοκίνησης. Όπως ανακοίνωσε ο Όμηρος Τσάπαλος, σε δεύτερη φάση θα εφαρμοστεί και σε άλλες δραστηριότητες με υψηλό ρίσκο φοροδιαφυγής, όπως δεξιώσεις, μουσικές εκδηλώσεις, γάμοι και βαφτίσεις. «Εκεί όπου συνεργάζονται πολλά επαγγέλματα, όλοι θα οφείλουν να δηλώνουν τους πελάτες τους».

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments