Στην Ελλάδα θα παράγεται από τον ερχόμενο Οκτώβριο το νέο υγρό απορρυπαντικό ρούχων Skip της Unilever, γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον επενδύσεις στις εν Ελλάδι εγκαταστάσεις της πολυεθνικής, καθώς και σε αύξηση των απασχολουμένων, μερικούς μήνες μάλιστα μετά την αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», οι ποσότητες που θα παράγονται στο εργοστάσιο της Unilever στην περιοχή του Ρέντη θα αφορούν αρχικά την κάλυψη των αναγκών της εγχώριας αγοράς, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο μελλοντικά να αυξηθεί η παραγωγή για την πραγματοποίηση εξαγωγών σε άλλες χώρες – αγορές του πολυεθνικού κολοσσού. Σήμερα το εν λόγω προϊόν εισάγεται στην Ελλάδα από την Ιταλία. Για τις ανάγκες της νέας παραγωγής θα προστεθεί μία ακόμη βάρδια στο εργοστάσιο και η εταιρεία θα προχωρήσει σε αύξηση των θέσεων εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της συνολικής αναδιάρθρωσης της οργανωτικής δομής της Unilever παγκοσμίως, πέρυσι εφαρμόστηκε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, καθώς επηρεάστηκαν από τις αλλαγές περί τις 75 θέσεις εργασίας, κυρίως υπαλλήλων γραφείων, ενώ εξαιρέθηκαν από τις αλλαγές οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Ρέντη και στα κέντρα διανομής της εταιρείας στις περιοχές Ρέντη και Σχηματαρίου.
Εξαγωγική δραστηριότητα
Σημειώνεται ότι ήδη το εργοστάσιο της Unilever στου Ρέντη διαθέτει εξαγωγική δραστηριότητα, κυρίως στα τρόφιμα, εξυπηρετώντας αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Τσεχία, η Ρουμανία κ.ά. Η νέα παραγωγική δραστηριότητα θα ενισχύσει περαιτέρω το οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας σε τοπικό επίπεδο μέσω των συνεργασιών με ελληνικές επιχειρήσεις για την παραγωγή επιμέρους απαραίτητων υλικών για το απορρυπαντικό. Στο εργοστάσιο στου Ρέντη, το μοναδικό πλέον που έχει η Unilever στην Ελλάδα μετά την πώληση της «Ελαΐς» το 2017 στην Upfield του KKR και μετέπειτα του εργοστασίου της Pummaro στη Γαστούνη τo 2022, παράγονται τόσο απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (Skip, OMO, Klinex) όσο και τρόφιμα (υπό το σήμα Hellmann’s).
Υπενθυμίζεται ότι εν μέσω οικονομικής κρίσης και ενώ υπήρχε κύμα φυγής πολυεθνικών επιχειρήσεων από την Ελλάδα, η «Ελαΐς – Unilever Hellas», όπως λεγόταν τότε η θυγατρική στην Ελλάδα, υπό τη διοίκηση του Σπύρου ∆εσύλλα, είχε αναλάβει σημαντικό μέρος της παραγωγής πολλών κωδικών της πολυεθνικής που μέχρι τότε παράγονταν στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα είχε αναπτύξει πολλές συνεργασίες με άλλες ελληνικές βιομηχανίες για την παραγωγή στην Ελλάδα –για λογαριασμό της Unilever– σειράς προϊόντων της που επίσης παράγονταν στο εξωτερικό. Μετά τις αλλαγές στην οργανωτική δομή της Unilever πέρυσι, με τη νέα διοικητική μονάδα που έχει δημιουργηθεί (Business Unit Ελλάδας, Κύπρου, Βαλκανίων και Βαλτικών χωρών), η Ελλάδα έχει ηγετικό ρόλο με ευθύνη πλέον 14 αγορών από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Πηγή: Pagenews.gr