SPOTLIGHTS

Κυκλοφοριακή Ανάσα για την Αττική: Οι Προτεραιότητες της Κυβέρνησης

Κυκλοφοριακή Ανάσα για την Αττική: Οι Προτεραιότητες της Κυβέρνησης
Έργα σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου, με έμφαση στον κόμβο Μεταμόρφωσης, τη Λεωφόρο Κύμης, τον Σκαραμαγκά και την Παράκαμψη Αττικής

Μεγάλες Κυκλοφοριακές Τομές στην Αττική: Το Σχέδιο Πενταετίας για Δρόμους και Μετρό-Από τη Μεταμόρφωση και τον Σκαραμαγκά, έως το Ίλιον, το Ελληνικό και την Παράκαμψη Αττικής – Οι κρίσιμες παρεμβάσεις που θα αλλάξουν τον χάρτη της πρωτεύουσας

Σε έναν από τους πιο επιβαρυμένους κυκλοφοριακά αστικούς ιστούς της Ευρώπης, το Υπουργείο Υποδομών επανεκκινεί μια σειρά παρεμβάσεων σε καίρια σημεία της Αττικής, επιδιώκοντας την αποσυμφόρηση βασικών οδικών αρτηριών και την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής υποδομής, με ορίζοντα την επόμενη πενταετία. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν έργα όπως ο ανασχεδιασμός του κόμβου Μεταμόρφωσης, η κατασκευή του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, η παράκαμψη Αττικής (Ελευσίνα–Οινόφυτα), η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος και η ενίσχυση του μετρό με νέες γραμμές.

Ανασχεδιασμός Κόμβου Μεταμόρφωσης: Ανάσα για την Αττική Οδό

Ο κόμβος της Μεταμόρφωσης, που συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ), παραμένει εδώ και χρόνια ένα από τα πιο επιβαρυμένα σημεία του λεκανοπεδίου. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού, προχωρά σε έργα αναβάθμισης με τη δημιουργία δύο χωριστών εξόδων σε απόσταση περίπου 150 μέτρων, ώστε να διαχωρίζεται η κυκλοφορία προς τη Λαμία και την Ελευσίνα. Οι τελικές μελέτες ολοκληρώνονται εντός των επόμενων μηνών και το έργο αναμένεται να ξεκινήσει το 2025, με διάρκεια κατασκευής περίπου τέσσερις μήνες.

Λεωφόρος Κύμης: Έργο-κλειδί χωρίς χρηματοδότηση

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης παραμένει ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου, καθώς θεωρείται κομβική για την αποφόρτιση της Αττικής Οδού. Αν και υπάρχει προσωρινός ανάδοχος (κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ–ΑΚΤΩΡ) εδώ και τέσσερα χρόνια, η πρόοδος φρενάρεται από την έλλειψη διαθέσιμων πόρων αλλά και προσφυγές που έχουν κατατεθεί, μεταξύ άλλων από τον Δήμο Ηρακλείου.

Παράκαμψη Αττικής: Ελευσίνα–Οινόφυτα

Η πρότυπη πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα–Οινόφυτα, που κατατέθηκε το 2023, παραμένει σε φάση αξιολόγησης, καθώς δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη το θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων. Το έργο είναι τεχνικά ώριμο και στοχεύει στην εκτροπή μεγάλου μέρους της βαριάς κυκλοφορίας από τον κορεσμένο Κηφισό. Ο νέος οδικός άξονας θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος που θα εξυπηρετεί κυρίως φορτηγά. Σημειώνεται πως η γέφυρα της Βαρυμπόμπης πρέπει να αντικατασταθεί, αλλά υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από τον Δήμο Κηφισιάς, κυρίως για το ζήτημα των διοδίων, των οποίων η μη είσπραξη κοστίζει 25 εκατ. ευρώ ετησίως στα δημόσια ταμεία.

Κόμβος Σκαραμαγκά: Τριπλή λύση στο κυκλοφοριακό

Έργο άμεσης προτεραιότητας αποτελεί και η κατασκευή τριπλού ανισόπεδου κόμβου στον Σκαραμαγκά. Με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και εκτιμώμενο κόστος 65 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός τοποθετείται εντός του 2025, με διάρκεια κατασκευής τουλάχιστον τρία έτη. Η αναβάθμιση θα αποσυμφορήσει τη Λεωφόρο Αθηνών και τη Λεωφόρο Σχιστού, ενώ θα εξασφαλίσει πρόσβαση προς την Περιφερειακή Αιγάλεω, που σήμερα εξυπηρετείται μέσω Ασπροπύργου.

Επέκταση Μετρό προς Ίλιον

Η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον (Παλατιανή – Ίλιον – Άγιος Νικόλαος) είναι το μοναδικό έργο μέσου σταθερής τροχιάς με πλήρεις περιβαλλοντικές άδειες. Ωστόσο, το έργο των 550 εκατ. ευρώ δεν έχει προκηρυχθεί, λόγω έλλειψης οριστικής χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021–2027. Αν προχωρήσει εντός του 2025, θα ξεκινήσει το 2026 και θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης Ίλιον–Ελληνικό σε 30–35 λεπτά και Ίλιον–Ομόνοια σε μόλις 15 λεπτά. Πάντως, αμφίβολο παραμένει αν μπορεί να χρηματοδοτηθεί παράλληλα με τη Γραμμή 4 στην Αθήνα και την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης.

Σήραγγα Ηλιούπολης και Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Η Σήραγγα Ηλιούπολης, έργο κομβικής σημασίας για τη σύνδεση της Αττικής Οδού με το Ελληνικό, παραμένει στα χαρτιά, καθώς απαιτεί χρηματοδότηση ύψους 450–500 εκατ. ευρώ. Η μελέτη έχει χρηματοδοτηθεί από τη Lamda Development, αλλά η Πολιτεία δεν έχει ακόμη προχωρήσει επίσημα στην αξιολόγησή της.

Αντίθετα, προχωρά σταδιακά η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος από την ΑΒΑΞ. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2026, αλλά η πλήρης λειτουργία μετατίθεται για το 2028, καθώς απομένουν κρίσιμα τεχνικά και θεσμικά ζητήματα όπως η σύνδεση με την υπάρχουσα Ποσειδώνος, η μετακίνηση γραμμών Τραμ και η επιλογή operator.

Σχέδια για Μετρό προς Γλυφάδα και εντός του Ελληνικού

Η επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα παραμένει σε προκαταρκτικό στάδιο, με τις μελέτες να μην έχουν ακόμη ξεκινήσει και χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα ή χρηματοδότηση. Η Lamda Development ενδιαφέρεται να φέρει το Μετρό μέσα στη νέα πόλη του Ελληνικού, προσφέροντας να χρηματοδοτήσει σχετικές μελέτες, όπως έκανε με τη Σήραγγα Ηλιούπολης, προκειμένου να εξασφαλιστεί συγκοινωνιακή σύνδεση του έργου-ορόσημο με το δίκτυο σταθερής τροχιάς.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο