Η χώρα κατακτά την 3η θέση στις προτιμήσεις των Γερμανών και των Γάλλων, ενώ παραμένει στην 5η θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο, διατηρώντας την ισχυρή της παρουσία στις μεγαλύτερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού.Η μελέτη βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποίησε η Global WebIndex (GWI) σε δείγμα 5.507 ατόμων, ηλικίας 16-64 ετών, σε Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία και Ιταλία το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025.
Οι αγορές αυτές εισέφεραν σχεδόν το 47% των τουριστικών εισπράξεων της Ελλάδας το 2024.Η άνοδος δύο θέσεων για την Ελλάδα σε Γερμανία και Γαλλία αποδίδεται εν μέρει και στην πτώση άλλων δημοφιλών προορισμών, όπως της Αυστρίας και της ίδιας της Γαλλίας, ενώ οι Ισπανοί έδειξαν μειωμένο ενδιαφέρον για τη Γερμανία.

santorini-64294_1280
Στα ποσοστά προτίμησης, η Ελλάδα κέρδισε 1,8 ποσοστιαίες μονάδες στη Γαλλία, παρέμεινε σταθερή στη Γερμανία, ενώ κατέγραψε μείωση στο Ηνωμένο Βασίλειο (-1,5 π.μ.) και στην Ισπανία (-0,5 π.μ.).
Περισσότεροι από 7 στους 10 πολίτες σε Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία και Ιταλία σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες.
Οι Γάλλοι εμφανίζουν μικρότερη πρόθεση (6 στους 10), όμως μεγάλο ποσοστό εξ αυτών (25,4%) προγραμματίζει πέντε ή περισσότερα ταξίδια, πολύ πάνω από τα αντίστοιχα ποσοστά των υπόλοιπων αγορών.
Όσον αφορά το προϋπολογισμένο κόστος διαμονής ανά διανυκτέρευση, οι επικρατέστερες απαντήσεις κυμαίνονται για τη Γερμανία μεταξύ 86-115 ευρώ και 116-145 ευρώ, για τη Γαλλία 56-115 ευρώ, ενώ οι Βρετανοί κινούνται μεταξύ 88-145 ευρώ.
Στην Ισπανία και την Ιταλία, τα προτιμώμενα ποσά είναι χαμηλότερα, με επίκεντρο τις κατηγορίες 66-105 ευρώ και 46-85 ευρώ αντίστοιχα.
Οι Γερμανοί και Βρετανοί ταξιδιώτες συνεχίζουν να οργανώνουν τα ταξίδια τους με τον πιο έγκαιρο τρόπο, ενώ οι Ισπανοί και Ιταλοί διακρίνονται από βραδύτερο ρυθμό προγραμματισμού.
Ωστόσο, καταγράφεται γενική τάση για πιο πρώιμες κρατήσεις σε όλα τα στάδια του ταξιδιού – διαμονή, μεταφορά και δραστηριότητες.
Οι διακοπές στην παραλία εξακολουθούν να είναι η δημοφιλέστερη επιλογή, ενώ ακολουθούν τα city breaks, τα ταξίδια στη φύση και οι επισκέψεις σε συγγενείς.
Το βασικό κίνητρο είναι η χαλάρωση, με τα ξενοδοχεία και μοτέλ να διατηρούν την κυρίαρχη θέση ως καταλύματα, παρά τη μικρή υποχώρηση στη ζήτηση από τη Γερμανία και τη Γαλλία. Αντιθέτως, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία εμφανίζουν αυξημένη προτίμηση στα ίδια καταλύματα.
Το αεροπλάνο παραμένει το κυρίαρχο μέσο μετακίνησης, με σαφή προτίμηση για πτήσεις έως 3 ωρών. Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας την καθιστά λιγότερο προσβάσιμη μέσω αυτοκινήτου ή τρένου σε σχέση με γειτονικούς προορισμούς, γεγονός που την επηρεάζει αρνητικά σε συγκεκριμένες αγορές.
Εντούτοις, οι αγορές της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσιάζουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για κρουαζιέρες, καθώς αυξάνεται η προτίμηση για διαμονή σε σκάφη/πλοία.
Το ταξίδι με σύντροφο και η οικογενειακή εξόρμηση παραμένουν οι κυρίαρχες επιλογές, όμως παρατηρείται αύξηση των solo ταξιδιωτών από τη Γερμανία και σταδιακή άνοδος των ταξιδιών με κατοικίδια σε όλες τις αγορές.
Πηγή: pagenews.gr
Το σχόλιο σας