Στις μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας με στόχο την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους. Έδωσε έμφαση στη λειτουργικότητα των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, την αξιολόγηση των δημόσιων νοσοκομείων, τις αεροδιακομιδές στα νησιά και την έναρξη λειτουργίας της νέας τηλεφωνικής γραμμής του υπουργείου Υγείας, «1566».
Αναφερόμενος στο «βραχιολάκι» που εφαρμόζεται ήδη στα ΤΕΠ του Ευαγγελισμού και σε άλλα μεγάλα νοσοκομεία, σημείωσε πως «τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει και στο νοσοκομείο “Αττικόν” και στη συνέχεια θα επεκταθεί σε 100 νοσοκομεία».
Όπως εξήγησε, το σύστημα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τη διαδρομή κάθε ασθενούς και συμβάλλει στον εντοπισμό σημείων συμφόρησης. «Παίρνουμε τα στοιχεία ώστε να μπορούμε να παρέμβουμε και να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες προς τους ασθενείς που είναι στα επείγοντα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Επεσήμανε ότι η εφαρμογή του επεκτείνεται συνεχώς και μέχρι το 2026 προβλέπεται να καλύπτει όλα τα Τμήματα Επειγόντων της χώρας.
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς, ο υφυπουργός έκανε γνωστό ότι «έχουν σταλεί τα πρώτα sms στους ασθενείς και έχουμε μια πολύ καλή συμμετοχή μέχρι στιγμής. Περισσότεροι από ένας στους τρεις, περισσότεροι από 30% έχουν απαντήσει. Είναι πολύ καλό για τις πρώτες ημέρες και θα έχουμε τα πρώτα συμπεράσματα σε λίγο χρόνο».
Πρόσθεσε ότι «η αξιολόγηση δεν είναι ούτε καταγραφή γνώμης ούτε δημοσκόπηση, είναι εργαλείο διοίκησης. Αυτό σημαίνει ότι όταν παίρνουμε από την εμπειρία των ασθενών, για παράδειγμα, ότι το φαγητό δεν είναι καλό, θα πρέπει να υπάρξει χρόνος αντίδρασης και να διορθωθεί. Αν το πρόβλημα συνεχίζει, ναι, θα υπάρξουν ποινές και μπορεί να φτάσουμε μέχρι και παύση διοικητή».
Μεγάλη αποδοχή του 1566
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στην έναρξη λειτουργίας της νέας τηλεφωνικής γραμμής «1566», μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες για ζητήματα Υγείας.
«Το 1566 την πρώτη ημέρα λειτουργίας του δέχτηκε γύρω στις 2.500 τηλεφωνήματα και εξυπηρετήθηκαν όλοι. Θα αντικαταστήσει όλες τις τηλεφωνικές γραμμές που υπήρχαν έως σήμερα. Όλα πλέον θα γίνονται σε έναν αριθμό που μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες για κάθε θέμα, εκτός από ιατρικές συμβουλές», σημείωσε.