Η Βαρκελώνη μειώνει τα κρουαζιερόπλοια εξαιτίας του υπερτουρισμού

Πηγή Φωτογραφίας: ΑΡΓΟΛΙΔΑ -το κρουαζιερόπλοιο Nauticaν στο λιμάνι του Ναυπλίου .(EUROKINISSI-ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ)
Το λιμάνι της Βαρκελώνης, το πλέον πολυσύχναστο της Ευρώπης, όσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια, σχεδιάζει να μειώσει τη χωρητικότητα του επιβατικού τερματικού σταθμού, έως το 2030, στο πλαίσιο στρατηγικής για τον περιορισμό της αλματώδους αύξησης αφίξεων και της αντιμετώπισης των συνεπειών του υπερτουρισμού.
Οπως ανακοινώθηκε, ο δήμος και η λιμενική Αρχή συμφώνησαν να μειώσουν τον αριθμό των τερματικών σταθμών από επτά σε πέντε, με αποτέλεσμα να περιοριστεί η μέγιστη δυναμικότητα εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας από 37.000 σε 31.000 άτομα την ημέρα έως το τέλος της δεκαετίας, μετέδωσε το Reuters.
21% αύξηση των αφίξεων
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2025 σημειώθηκε αύξηση 21% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 20% στους επιβάτες, οι οποίοι ανήλθαν σε 1,2 εκατομμύρια, μια δραματική επιτάχυνση σε σύγκριση με τη συνολική άνοδο 20% που καταγράφηκε την εξαετία 2018–2024. Το φαινόμενο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από κατοίκους και φορείς της πόλης, με διαδηλώσεις και δημόσιο διάλογο για τον κορεσμό που προκαλείται σε ιστορικά και πολιτιστικά σημεία, όπως η βασιλική Sagrada Famillia του Γκαουντί.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία, τίθενται όρια στην ανάπτυξη των κρουαζιερόπλοιων στην πόλη», δήλωσε ο δήμαρχος της Βαρκελώνης, Ζαουμέ Κολμπόνι, παρουσιάζοντας τη νέα συμφωνία. Ο αριστερός δήμαρχος είχε δηλώσει στο Reuters ήδη από πέρυσι ότι αναζητούσε νέα συμφωνία με το λιμάνι, προκειμένου να περιοριστούν οι σύντομες, μονοήμερες επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων, οι οποίες επιβαρύνουν σημαντικά την πόλη, χωρίς αντίστοιχο οικονομικό όφελος. Βάσει του σχεδίου, τρεις τερματικοί σταθμοί θα συγχωνευθούν σε έναν, ενώ το λιμάνι θα δίνει πλέον προτεραιότητα σε κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν τη Βαρκελώνη ως βάση εκκίνησης και άφιξης.
Στόχος είναι η παραμονή των επισκεπτών για περισσότερες ημέρες, με αντίστοιχα αυξημένη οικονομική συνεισφορά. Η αναβάθμιση του λιμανιού, σύμφωνα με τις Αρχές, θα περιλαμβάνει και υποδομές για τη σύνδεση των πλοίων με το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει θέσει προθεσμία το 2030 για την εγκατάσταση τέτοιων υποδομών σε όλα τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια. Ωστόσο, πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι οι περισσότερες λιμενικές Αρχές στην Ευρώπη καθυστερούν σημαντικά στην υλοποίηση του στόχου.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας