Πολιτική

Μητσοτάκης για Πατρών – Πύργου: Δέσμευση που γίνεται πράξη [vid,pics]

Μητσοτάκης για Πατρών – Πύργου: Δέσμευση που γίνεται πράξη [vid,pics]

Πηγή Φωτογραφίας: ΓτΠ//Μητσοτάκης για Πατρών - Πύργου: Δέσμευση που γίνεται πράξη [vid,pics]

Είναι ένα έργο, το οποίο στη συνείδηση των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας προσομοίαζε μάλλον με το "Γεφύρι της Άρτας". Όμως φτάσαμε στο σημείο να μπορούμε να το ολοκληρώσουμε και να το παραδίδουμε με πολύ μεγάλη χαρά και με πολύ μεγάλη υπερηφάνεια». Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός

«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς στις 12 το μεσημέρι παραδίδεται στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα, για την ακρίβεια 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του υπερσύγχρονου, νέου αυτοκινητοδρόμου, που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.

Είναι ένα έργο, το οποίο στη συνείδηση των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας προσομοίαζε μάλλον με το “Γεφύρι της Άρτας”. Όμως φτάσαμε στο σημείο να μπορούμε να το ολοκληρώσουμε και να το παραδίδουμε με πολύ μεγάλη χαρά και με πολύ μεγάλη υπερηφάνεια». Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας τη συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό της Πάτρας MAX FM.

Όπως πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, «θέλω να θυμίσω ότι από το 2019, όταν μας εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά οι συμπολίτες μας να αναλάβουμε την διακυβέρνηση του τόπου, είχα αναλάβει την προσωπική δέσμευση ότι θα κινήσω γη και ουρανό, προκειμένου αυτό το έργο να ολοκληρωθεί» και συνέχισε: «Θυμόμαστε όλοι πολύ καλά την πονεμένη ιστορία αυτού του δρόμου, τις κατατμήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση και τη μεγάλη δυσκολία την οποία αντιμετωπίσαμε, ώστε να μπορέσει το έργο να επανεκκινήσει και κυρίως να επανενταχθεί σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Τελικά τα καταφέραμε και όλα αυτά σήμερα ανήκουν στην ιστορία».

Αναφερόμενος σε όσους έχασαν τη ζωή τους στην παλαιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου είπε ότι «ο δρόμος παραδίδεται κυκλοφορία και νομίζω ότι είναι η καλύτερη απόδοση μνήμης στους δεκάδες συμπολίτες μας που έχασαν την ζωή τους σε έναν παλιό, απαρχαιωμένα δρόμο, επειδή κάποιοι προηγούμενοι καθυστέρησαν και δεν κατάφεραν να προσφέρουν στη Δυτική Ελλάδα έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, όπως αυτός που θα ξεκινήσει να λειτουργεί σήμερα».

Σχετικά με τα μέτρα οδικής ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί στην παλαιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «η παλιά εθνική οδός θα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, αφού πριν από λίγα χρόνια είχαμε πάρει την απόφαση να επενδύσουμε σημαντικούς πόρους, ώστε να αναβαθμίσουμε την οδική ασφάλεια του υφιστάμενου δρόμου, ο όποιος θα εξακολουθεί να αξιοποιείται».

«Και πράγματι», συνέχισε, «τα έργα αυτά είχαν προκαλέσει τότε και κάποιες αντιδράσεις, αλλά αποδείχθηκε τελικά ότι ήταν σωτηρία, αφού μειώσαμε δραστικά τα θανατηφόρα τροχαία στην παλιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου» και συμπλήρωσε: «Ακριβώς το ίδιο μοντέλο παρεμβάσεων, έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, χρησιμοποιούμε και στο βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει αντίστοιχα έργα. Και είναι και αυτός ένας δρόμος που δυστυχώς συνδέεται με πολλά θανατηφόρα και βαριά τροχαία και πιστεύω ότι και εκεί θα έχουμε πολύ θετικά αποτελέσματα».

Επανερχόμενος στο έργο του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, είπε ότι «από σήμερα η Δυτική Ελλάδα θα έχει ένα υπερσύγχρονο δρόμο που θα αλλάξει πραγματικά την ζωή των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επισκεπτών».

Άλλωστε, όπως επεσήμανε, «όλη η ακτή της Δυτικής Ελλάδας, από την Αχαΐα μέχρι την Ηλεία, είναι ένας γρήγορα να αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός» και πρόσθεσε: «Επίσης να μην ξεχνάμε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει πολύ μεγάλη σημασία και για τα νησιά της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς, διότι η βασική σύνδεση παραμένει από το λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο τώρα πια είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμο».

Όσον αφορά την ολοκλήρωση των εργασιών στα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα που αποτελούν το τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου προς στην Πάτρα, ο πρωθυπουργός είπε ότι «πρόθεσή μας είναι να μπορέσουμε αυτό να το δώσουμε στην κυκλοφορία ανήμερα της μεγάλης γιορτής της Πάτρας, του Αγίου Ανδρέα, στις 30 Νοεμβρίου του 2025, δηλαδή σε λίγους μήνες από τώρα, ώστε να έχουμε πια ολοκληρώσει όλον τον δρόμο και να κλείσει οριστικά αυτή η εκκρεμότητα».

Μιλώντας για το πώς υποδέχθηκαν οι κάτοικοι το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Αμαλιάδα μετά την χθεσινοβραδινή τελετή των εγκαινίων, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Η πρώτη αντίδραση των συμπολιτών που συνάντησα, μου θύμισε λίγο την αντίδραση που εισέπραξα στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Δηλαδή, μέχρι να δουν το έργο δεν πίστευαν ότι πράγματι αυτό το οποίο πάρα πολλοί τους είχαν υποσχεθεί στο παρελθόν, αυτή τη φορά έγινε πραγματικότητα. Αυτό σίγουρα μας δίνει μεγάλη χαρά, αλλά μας γεμίζει και με ευθύνη».

Σε αυτό το σημείο ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην νότια επέκταση του αυτοκινητόδρομου και σημείωσε: «Προφανώς η δουλειά μας δεν σταματάει εδώ, αλλά πρέπει να εξετάσουμε και τον τρόπο με τον οποίο ο δρόμος θα φτάσει τελικά, όχι μόνο στην Αρχαία Ολυμπία, αλλά μέχρι και την Τσακώνα. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι η νότια επέκταση του δρόμου, όμως πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να λύσουμε και αυτό το πρόβλημα και να εξασφαλίσουμε την χρηματοδότηση. Θα αρχίσουμε από τώρα να μελετάμε την περαιτέρω επέκταση του δρόμου προς τα νότια, ώστε να γίνει η οριστική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την περιοχή της Μεσσηνίας».

Αναλυτικά ολόκληρη η συνέντευξη του πρωθυπουργού

Αλέξανδρος Κογκόλης: Κύριε Πρωθυπουργέ, καλή σας ημέρα από την Πάτρα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Κύριε Κογκόλη, καλημέρα, καλό μήνα σε εσάς και στους ακροατές σας.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Καλό μήνα. Τολμώ να πω ότι είναι μία ιστορική στιγμή για την Αχαΐα, για τη Δυτική Ελλάδα, για τον δυτικό άξονα της χώρας, που τα προηγούμενα χρόνια θρηνούσαμε στην άσφαλτο πολλούς δικούς μας ανθρώπους.

Χθες εγκαινιάσατε την Πατρών – Πύργου και σε λίγη ώρα παραδίδεται στην κυκλοφορία. Τι σηματοδοτεί η παράδοση αυτού του εμβληματικού έργου για την περιοχή, αλλά και για τη χώρα;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Έχετε δίκιο, κ. Κογκόλη, να λέτε ότι σήμερα είναι μια πολύ σημαντική μέρα για την Δυτική Ελλάδα, καθώς στις 12:00 το μεσημέρι παραδίδεται στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα, για την ακρίβεια τα 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, του υπερσύγχρονου νέου αυτοκινητοδρόμου που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.

Ένα έργο το οποίο στη συνείδηση των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδος προσομοίαζε, μάλλον, με το γιοφύρι της Άρτας. Φτάσαμε, όμως, στο σημείο να μπορούμε να το ολοκληρώσουμε και να το παραδίδουμε με πολύ μεγάλη χαρά και με πολύ μεγάλη υπερηφάνεια.

Θέλω να θυμίσω ότι από το 2019, όταν μας εμπιστεύθηκαν για πρώτη φορά οι συμπολίτες μας να αναλάβουμε την διακυβέρνηση του τόπου, είχα αναλάβει την προσωπική δέσμευση ότι θα κινήσω γη και ουρανό, προκειμένου το έργο αυτό να ολοκληρωθεί.

Θυμάστε κι εσείς καλά, έχετε ασχοληθεί πολύ με το δρόμο αυτόν, την πονεμένη του ιστορία, τις κατατμήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση και τη μεγάλη δυσκολία την οποία αντιμετωπίσαμε, ώστε να μπορέσει το έργο να επανεκκινήσει και κυρίως να επανενταχθεί σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Τα καταφέραμε όμως. Όλα αυτά σήμερα ανήκουν στην ιστορία. Ο δρόμος παραδίδεται στην κυκλοφορία. Και νομίζω ότι είναι η καλύτερη, θα έλεγα, απόδοση τιμής στη μνήμη, στους δεκάδες συμπολίτες μας που έχασαν τη ζωή τους σε έναν παλιό, απαρχαιωμένο δρόμο, επειδή κάποιοι προηγούμενοι καθυστέρησαν και δεν κατάφεραν να προσφέρουν στην Δυτική Ελλάδα έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, όπως αυτός που θα ξεκινήσει να λειτουργεί σήμερα.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Πέρα από τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και μετά την ολοκλήρωσή του, για τη συντήρηση, για τη λειτουργία του, πέρα από το οικονομικό πεδίο και τις μεταφορές, θα ήθελα να εστιάσουμε, κ. Πρόεδρε, στην οδική ασφάλεια και να συμπεριλάβω το εξής γεγονός: ότι και στον παλιό δρόμο -προφανώς θα χρησιμοποιείται για ενδοδημοτικές μετακινήσεις- τα έργα οδικής ασφάλειας που έγιναν πριν από λίγα χρόνια εκμηδένισαν τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι πολύ σημαντικό αυτό το οποίο λέτε, γιατί και η παλιά εθνική οδός θα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται και τότε είχαμε πάρει την απόφαση να επενδύσουμε σημαντικούς πόρους, ώστε να αναβαθμίσουμε την οδική ασφάλεια του υφιστάμενου δρόμου, ο οποίος θα εξακολουθεί να αξιοποιείται.

Και πράγματι τα έργα αυτά -ίσως θυμάστε, τότε είχαν προκαλέσει και κάποιες αντιδράσεις-, απεδείχθη τελικά ότι ήταν σωτήρια. Μειώσαμε δραστικά τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην παλιά εθνική Πατρών – Πύργου.

Και πρέπει να σας πω ότι ακριβώς το ίδιο μοντέλο παρεμβάσεων, έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, χρησιμοποιούμε και στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει αντίστοιχα έργα. Είναι και αυτός ένας δρόμος που, δυστυχώς, συνδέεται με πολλά θανατηφόρα και βαριά τροχαία ατυχήματα. Πιστεύω ότι και εκεί θα έχουμε πολύ θετικά αποτελέσματα.

Από σήμερα, όμως, η Δυτική Ελλάδα θα έχει έναν υπερσύγχρονο δρόμο, ο οποίος θα αλλάξει πραγματικά νομίζω τη ζωή των κατοίκων, των επαγγελματιών, των επισκεπτών στη Δυτική Ελλάδα. Γιατί γνωρίζετε πολύ καλά ότι όλη η ακτή της Δυτικής Ελλάδας, από την Αχαΐα μέχρι την Ηλεία, είναι ένας γρήγορα αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Εξαιρετική περιοχή. Και το Σαββατοκύριακο νομίζω θα γεμίσουν οι παραλίες της. Αυτό περιμέναμε, αυτό λέγαμε οι δημοσιογράφοι χθες.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Νομίζω ότι και οι πολίτες της Πάτρας πια θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να πηγαίνουν στις παραλίες της Ηλείας, αλλά βέβαια έχει και πολύ μεγάλη σημασία -μην το ξεχνάμε αυτό- και για τα νησιά της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς, διότι η βασική σύνδεση παραμένει από το λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο τώρα πια είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμο.

Να ενημερώσω απλά τους ακροατές σας ότι μένουν 10 χιλιόμετρα δρόμου ακόμα, το τελευταίο κομμάτι προς την Πάτρα. Πρόθεσή μας είναι να μπορέσουμε αυτό να το δώσουμε στην κυκλοφορία ανήμερα της μεγάλης γιορτής της Πάτρας, του Αγίου Ανδρέα, στις 30 Νοεμβρίου του 2025, σε λίγους μήνες από τώρα, ώστε να έχουμε πια ολοκληρώσει όλο τον δρόμο και να κλείσει πια οριστικά αυτή η εκκρεμότητα.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Χθες που ξεναγηθήκαμε ως δημοσιογράφοι στον νέο σύγχρονο άξονα, όταν φτάσαμε στην Κυλλήνη, κάναμε το σταυρό μας, δεν το πιστεύαμε, διότι για να πάμε σε κάποιο νησί του Ιονίου κάναμε τουλάχιστον μία ώρα, και παραπάνω, για να φτάσουμε εκεί. Χθες το πολύ σε 40 λεπτά. Λέγαμε «τι έγινε;», είχαμε σαστίσει εκείνη την ώρα κυριολεκτικά.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ξέρετε, αυτός ο δρόμος δεν φαίνεται κιόλας πολύ, επειδή είναι άλλη η χάραξη, θα τον δουν οι πολίτες για πρώτη φορά όταν τον χρησιμοποιήσουν.

Η αντίδραση των συμπολιτών που συνάντησα, γιατί έκανα μετά μία βόλτα για έναν γρήγορο καφέ στην Αμαλιάδα, μου θύμισε λίγο, ξέρετε, την αντίδραση που εισέπραξα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μέχρι που να το δουν δεν το πίστευαν ότι πράγματι αυτό το οποίο πάρα πολλοί τους είχαν τάξει στο παρελθόν αυτή τη φορά έγινε πραγματικότητα.

Αυτό σίγουρα μας δίνει μεγάλη χαρά αλλά μας γεμίζει και με ευθύνη, διότι προφανώς η δουλειά μας δεν σταματάει εδώ. Πρέπει να εξετάσουμε και τον τρόπο με τον οποίο ο δρόμος θα φτάσει τελικά όχι μόνο στην Ολυμπία αλλά και μέχρι την Τσακώνα.

Δύσκολο κομμάτι η νότια επέκταση του δρόμου, όμως πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να λύσουμε και αυτό το πρόβλημα, να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση και θα αρχίσουμε από τώρα να μελετάμε και την περαιτέρω επέκταση του δρόμου προς τα νότια, ώστε να γίνει και η οριστική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδος με την περιοχή της Μεσσηνίας.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Βλέπω τώρα ότι η διαχείριση του νερού, ελέω και κλιματικής κρίσης, είναι ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα. Σε ό,τι αφορά στην Αχαΐα μελετάται η επέκταση του φράγματος του Πηνειού, το οποίο θα μπορούσε να υδροδοτήσει επαρκέστερα το νομό και παράλληλα δεν θα χάνονται τεράστιες ποσότητες νερού. Είναι ένα πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών. Και η ερώτηση είναι η εξής: να αναμένουμε θετικά νέα μαζί με την επαρκέστερη αξιοποίηση του φράγματος Πείρου – Παραπείρου;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Και δικαιολογημένο, θα έλεγα, αίτημα διότι το νερό δεν πρέπει να γνωρίζει σύνορα ούτε γεωγραφικές και περιφερειακές ενότητες και πρέπει να αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προς όφελος όλων όσοι μπορούν να αξιοποιήσουν νερό το οποίο αποθηκεύεται και υπό άλλες προϋποθέσεις μπορεί να πήγαινε χαμένο.

Ξέρετε ότι κάνουμε μία πολύ μεγάλη, μία εθνική προσπάθεια να χαράξουμε μία τελείως διαφορετική στρατηγική για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων της πατρίδας μας. Η Δυτική Ελλάδα, ευτυχώς, σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας είναι προικισμένη με αρκετές βροχές. Άρα, το ζήτημα εδώ είναι πώς θα αξιοποιήσουμε το νερό, πώς θα το συλλέξουμε, πώς θα αξιοποιήσουμε τα υφιστάμενα έργα, αλλά κυρίως πώς θα ενισχύσουμε τα δίκτυα διανομής και άρδευσης, έτσι ώστε ένα μεγάλο κομμάτι του νερού να μην χάνεται, επειδή, δυστυχώς, στο παρελθόν δεν είχαμε επενδύσει ακριβώς σε τέτοιες υποδομές

Αλέξανδρος Κογκόλης: Από εκεί και πέρα, θα ήθελα να μείνω στα έργα υποδομών και να σας ρωτήσω το εξής: γίνεται πολύ συζήτηση στην Πάτρα για την δημιουργία μαρίνας mega yacht και κρουαζιέρας στο παλιό λιμάνι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Οργανισμού Λιμένος Πατρών και του Υπερταμείου, κάτι που ο Δήμος Πατρέων αρνείται ζητώντας ταυτόχρονα την παράδοση ολόκληρη του παλιού παραλιακού μετώπου, και των δύο κομματιών αυτών δηλαδή. Υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσουν αυτές οι υποδομές;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Κοιτάξτε, αν κάτι νομίζω απέδειξε και η ιστορία του δρόμου Πάτρας – Πύργου, του νέου αυτοκινητόδρομου, είναι ότι η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα, μέσα από τη λογική και των συμβάσεων παραχώρησης, είναι απαραίτητη. Και ο δρόμος αυτός είναι ένας υπερσύγχρονος ασφαλής δρόμος ο οποίος κατασκευάστηκε με τη λογική της σύμβασης παραχώρησης. Διότι αν δεν υιοθετούσαμε αυτή τη λογική, η χώρα πολύ απλά δεν θα είχε αυτοκινητοδρόμους.

Κατά συνέπεια, θεωρώ ότι η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση υποδομών, όπως τα λιμάνια, για νέες επενδύσεις που δημιουργούν θέσεις εργασίας, είναι τελικά προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.

Και θέλω να πιστεύω και να ελπίζω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο θα γίνει αντιληπτό από όλους, και από τους τοπικούς φορείς, διότι τελικά αυτά τα έργα έχουν ένα σαφέστατο θετικό αναπτυξιακό πρόσημο.

Και αν έπρεπε να κάνω και μια γενικότερη αναφορά, κ. Κογκόλη, θα έλεγα ότι ακριβώς αυτή η πολιτική είναι που μας επέτρεψε να μπορέσουμε να κατεβάσουμε την ανεργία από το 17% στο 8%. Έβλεπα τα νούμερα και για τη Δυτική Ελλάδα…

Αλέξανδρος Κογκόλης: Εκεί θα ήθελα να πάω τώρα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: …όπου η αποκλιμάκωση της ανεργίας είναι ακόμα πιο γρήγορη. Εκεί η ανεργία ήταν στο 25% κι έχει πάει στο 10%. Άρα, η Δυτική Ελλάδα δημιουργεί πιο γρήγορα θέσεις εργασίας από ό,τι η υπόλοιπη επικράτεια.

Είχαμε ρεκόρ 25ετίας στην ΕΡΓΑΝΗ το προηγούμενο εξάμηνο στο ισοζύγιο θέσεων εργασίας οι οποίες δημιουργήθηκαν, αλλά αυτές οι θέσεις δεν δημιουργούνται από το πουθενά. Δημιουργούνται από ιδιωτικές επενδύσεις και από τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος αισθάνεται ασφάλεια να μπορεί να επενδύει και να αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του κάθε τόπου.

Και πιστεύω ότι και η Δυτική Ελλάδα και η Πάτρα, τόσο εμβληματική μεγάλη πόλη, με σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, θα κινηθεί ακριβώς, και πρέπει να κινηθεί, σε αυτή τη λογική.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Βέβαια η πρόκληση είναι ακόμη ανοιχτή. Μπορεί να μειώθηκε η ανεργία στη Δυτική Ελλάδα και στην Αχαΐα κατά 15 ποσοστιαίες μονάδες και να κάνουμε «πρωταθλητισμό», γιατί κοίταζα τα σχετικά στοιχεία στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων, υπάρχουν μπροστά μας, όμως, αρκετά βήματα ακόμη να κάνουμε…

Κυριάκος Μητσοτάκης: Βεβαίως, γι’ αυτό και λέμε ότι η δουλειά προφανώς ποτέ δεν σταματά. Γι’ αυτό και χθες, στην ομιλία την οποία έκανα με αφορμή τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου, είπα ότι είναι μια μέρα χαράς, αλλά σε έναν-δύο μήνες ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα έχει ενσωματωθεί πλήρως στην πραγματικότητα της Δυτικής Ελλάδος. Θα θυμόμαστε όλο και πιο αχνά το πώς ήταν η ζωή μας πριν τον αυτοκινητόδρομο. Άρα, πρέπει πάντα να κοιτάμε μπροστά και να βλέπουμε τα επόμενα βήματα.

Προφανώς και δεν είμαστε ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι συνολικά στην επικράτεια η ανεργία είναι ακόμα πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου σε όλη τη χώρα και στη Δυτική Ελλάδα.

Μιλώντας, χθες, με κάποιους ξενοδόχους, σημαντικούς επενδυτές στην περιοχή της Κυλλήνης, ήταν ενθουσιασμένοι με τον δρόμο, διότι προφανώς τώρα είναι πολύ πιο εύκολο και οι ίδιοι να επενδύσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω τις δικές τους δραστηριότητες.

Αυτό σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας και τελικά σημαίνει και καλύτερους μισθούς, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και με την εφαρμογή της κάρτας εργασίας, η οποία πια μπήκε καθολικά και στην εστίαση και στον κλάδο του τουρισμού, οι εργαζόμενοι πια είναι διασφαλισμένοι. Και ξέρουν πολύ καλά ότι οι υπερωρίες τις οποίες θα κάνουν θα τις πληρώνονται. Γι’ αυτό και είδαμε και αυτή την δραματική αύξηση των δηλωθεισών υπερωριών τους τελευταίους μήνες, σε συνδυασμό με κάποια κίνητρα τα οποία δώσαμε και στους εργοδότες σε σχέση με τις εργοδοτικές τους εισφορές.

Όλα αυτά λοιπόν τελικά είναι πολιτικές οι οποίες αποβαίνουν προς όφελος όλης της κοινωνίας. Όταν μια περιοχή αναπτύσσεται, όταν γίνονται επενδύσεις, δημιουργούνται θέσεις εργασίας, αυξάνονται οι μισθοί, βελτιώνεται το διαθέσιμο εισόδημα.

Αυτό το οποίο κάνουμε σε ολόκληρη τη χώρα, προφανώς θέλουμε να το κάνουμε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση στη Δυτική Ελλάδα, διότι εκεί είχαμε να αντιμετωπίσουμε και μια Περιφέρεια η οποία βρισκόταν σε υστέρηση.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Θα μου επιτρέψετε, κ. Πρωθυπουργέ, να κλείσω με μια τελευταία ερώτηση με την ανοιχτή πρόκληση, την εθνική πρόκληση όπως την έχετε χαρακτηρίσει, που είναι το δημογραφικό. Με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του νομού, η ίδια πρόκληση είναι μπροστά μας και για την Αχαΐα. Να εστιάσουμε στα μέτρα που υλοποιούνται και σε όσα σχεδιάζετε;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Κοιτάξτε, θα χρειαζόμασταν πάρα πολλή ώρα να μιλήσουμε για όλο το πλέγμα παρεμβάσεων που δρομολογούμε σε σχέση με το δημογραφικό ζήτημα.

Έχουμε μια εθνική στρατηγική, η οποία θα έλεγα ότι ξετυλίγεται σε πολλούς διαφορετικούς άξονες. Το πρώτο μας μέλημα είναι πως θα βοηθήσουμε τις νέες οικογένειες να πάρουν την απόφαση είτε να αποκτήσουν το πρώτο τους παιδί είτε να πάνε από το πρώτο παιδί στο δεύτερο παιδί είτε από το δεύτερο στο τρίτο παιδί.

Παραδείγματος χάρη, αυτές τις ημέρες ξεκινάει η διαδικασία των vouchers για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Αυτό έχει τεράστια σημασία για μία οικογένεια, να ξέρει ότι μπορεί να αφήσει το παιδί της κάπου με ασφάλεια.

Σε ένα περιβάλλον πια όπου πολύ συχνά και οι δύο γονείς εργάζονται η φροντίδα των νέων παιδιών έχει πολύ μεγάλη σημασία. Δεν αρκεί μόνο να δίνουμε, και το κάνουμε, 2.400 ευρώ σε κάθε νέα γέννα η οποία γίνεται για να υποστηρίξουμε τις οικογένειες στα πρώτα τους βήματα, όταν προσθέτουν ένα παιδί στην οικογένειά τους. Χρειάζεται ένα συνολικό πλαίσιο υποστήριξης των εργαζόμενων γονιών, δεν λέω μόνο της εργαζόμενης μητέρας, στα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού.

Το ζήτημα της στέγης είναι ένα ζήτημα το οποίο μας απασχολεί πάρα πολύ. Η οικογένεια πρέπει να έχει περισσότερες δυνατότητες να μπορεί να αποκτήσει το δικό της σπίτι. Τα προγράμματα «Σπίτι μου Ι»  και «Σπίτι μου ΙΙ» είχαν τεράστια επιτυχία και πάρα πολύ μεγάλη απορρόφηση. Είναι ένας οδηγός για το πώς θέλουμε να κινηθούμε από εδώ και στο εξής.

Και μιας και μιλάμε για το δημογραφικό πρόβλημα, να μην ξεχνάμε ότι το γεγονός ότι δεν κάνουμε πολλά παιδιά δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα, είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα. Αλλά είναι μια πτυχή μόνο του προβλήματος.

Η άλλη πτυχή, στην οποία αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, είναι η ενεργός γήρανση. Είναι η συμμετοχή των συνταξιούχων στην αγορά εργασίας. Ήταν πάρα πολύ επιτυχημένο το μέτρο το οποίο πήραμε να μην περικόπτεται η σύνταξη ενός συνταξιούχου ο οποίος επιλέγει να εργάζεται, εφόσον ο ίδιος το επιθυμεί προφανώς.

Άρα, αυτό είναι ένα πολύ σύνθετο ζήτημα, με πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, και θα πρέπει να κάνετε και λίγο υπομονή και ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης της Θεσσαλονίκης, να δούμε τι θα σκεφτούμε για το πώς θα στηρίξουμε περισσότερο κυρίως τις οικογένειες με παιδιά.

Αλέξανδρος Κογκόλης: Κύριε Πρωθυπουργέ, κ. Μητσοτάκη, σας ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη. Καλή σας ημέρα από την Πάτρα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Εγώ σας ευχαριστώ, κ. Κογκόλη, και «καλοτάξιδος» ο καινούργιος δρόμος.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments