Η Ευρώπη σε νέο τελωνειακό περιβάλλον: Προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay/Η Ευρώπη σε νέο τελωνειακό περιβάλλον: Προκλήσεις για τις επιχειρήσεις
Καθώς το νέο καθεστώς δασμών του Ντόναλντ Τραμπ τίθεται σε ισχύ, οι παραγωγοί σε όλη την Ευρώπη αισθάνονται τον αντίκτυπο, με ορισμένους να αναστέλλουν τις αποστολές, άλλους να αυξάνουν τις τιμές ή να υφίστανται απώλειες στα περιθώρια κέρδους. Ορισμένοι φοβούνται ότι δε θα επιβιώσουν.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλουν δασμό 15% στις περισσότερες ευρωπαϊκές εξαγωγές, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης σειράς δασμών που αποσκοπούν στην αναδιάρθρωση του παγκόσμιου εμπορίου. Αν και είναι χαμηλότεροι από τους ακόμη υψηλότερους δασμούς που είχαν απειληθεί, οι δασμοί αυτοί είναι οι υψηλότεροι από τη δεκαετία του 1930.
«Οι εταιρείες συνειδητοποιούν ότι έχουμε να κάνουμε με ιστορικά υψηλότερους δασμούς», δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, Άντριου Γουίλσον.
«Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι αυτό θα αλλάξει, εκτός αν υπάρξουν καταστροφικές συνέπειες για την αμερικανική οικονομία».
Προσέθεσε ότι το επιμελητήριο παρατηρεί καθυστερήσεις στις αποστολές και ότι οι εταιρείες επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους για την εφοδιαστική αλυσίδα. Το εμπόριο με τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι πλέον «απίστευτα πιο δύσκολο».
«Η πολυπλοκότητα των επιχειρηματικών συναλλαγών με τις ΗΠΑ έχει φτάσει σε επίπεδα που κανείς δε θα μπορούσε να φανταστεί», δήλωσε.
Στην κοιλάδα του Μοζέλ, ο οινοποιός Γιοχάνες Σέλμπαχ δήλωσε ότι οι δασμοί βλάπτουν τον κλάδο και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Είχαν ελπίδες για δασμούς μηδενικού επιπέδου, αλλά προς το παρόν αντιμετωπίζουν δασμούς 15%, ενώ συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για συγκεκριμένους κλάδους.
«Οι δασμοί βλάπτουν τους Αμερικανούς και βλάπτουν εμάς», δήλωσε ο Σέλμπαχ σε μια αποθήκη γεμάτη με κιβώτια κρασιού με τη λέξη «USA» γραμμένη με μαύρα γράμματα.
«Χιλιάδες οικογένειες που παράγουν κρασί στην Ευρώπη και χιλιάδες οικογένειες που ασχολούνται με την εισαγωγή, τη χονδρική πώληση, τη λιανική πώληση και την εστίαση στις ΗΠΑ εξαρτώνται από τη ροή από τις δύο πλευρές», είπε, προσθέτοντας ότι θα πληγούν οι θέσεις εργασίας και τα κέρδη.
Διαφορετικοί τομείς αντιμετωπίζουν διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας. Οι πολυτελείς μάρκες υψηλής ποιότητας έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα να προσαρμόσουν τις τιμές τους στους δασμούς. Οι μεγάλες εταιρείες μπορούν να απορροφήσουν μέρος της απώλειας περιθωρίου κέρδους ή να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής τους στις Ηνωμένες Πολιτείες, αν και συχνά όχι το σύνολο των απωλειών.
Ακόμη και μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων όπως η Procter & Gamble έχουν προειδοποιήσει για αυξήσεις των τιμών στις ΗΠΑ. Η Adidas δήλωσε ότι ενδέχεται να αυξήσει τις τιμές της.
Ο παγκόσμιος δείκτης δασμών του Reuters δείχνει ότι τουλάχιστον 99 από τις σχεδόν 300 εταιρείες που παρακολουθούνται έχουν ανακοινώσει αυξήσεις τιμών ως απάντηση στον εμπορικό πόλεμο, οι περισσότερες από τις οποίες προέρχονται από την Ευρώπη.
Ο Τραμπ έχει δηλώσει ότι οι δασμοί είναι μια απάντηση στις επίμονες εμπορικές ανισορροπίες των ΗΠΑ και στη μείωση της παραγωγικής δύναμης των ΗΠΑ, και ότι οι κινήσεις αυτές θα φέρουν θέσεις εργασίας και επενδύσεις στη χώρα.
Ωστόσο, οι αποκλίνοντες αμερικανικοί δασμοί σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένουν μια πρόκληση, με μεγάλα βιομηχανικά κέντρα όπως το Μεξικό, ο Καναδάς, η Ινδία και το Βιετνάμ να έχουν υψηλότερα ποσοστά από άλλα όπως η Νότια Κορέα ή η Ευρώπη.
Οι μικρότεροι παίκτες συχνά δεν μπορούν να κάνουν γρήγορες αλλαγές στην παραγωγή και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Ο Ουγκώ Ντραπιέ, παραγωγός σαμπάνιας που διευθύνει τη δική του εταιρεία Champagne Drappier, επεσήμανε ότι το αφρώδες ποτό μπορεί να παραχθεί μόνο σε μια συγκεκριμένη περιοχή της Γαλλίας.
«Είναι μια βιομηχανία που απασχολεί πολλούς εργαζομένους που δεν μπορούν να μεταφερθούν, ακριβώς επειδή η εργασία γίνεται εδώ. Δεν έχουμε την επιλογή να μεταφέρουμε τα αμπέλια σαμπάνιας σε άλλο μέρος του κόσμου», είπε.
Ανέφερε ότι ορισμένες παραγγελίες έχουν καθυστερήσει λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς, αν και διατηρεί την ελπίδα ότι οι εμπορικές διαπραγματεύσεις θα εξελιχθούν θετικότερα, καθώς το ποσοστό 15% είναι καλύτερο από τις προηγούμενες απειλές για 30%.
Ο Λοράν Κοέν, διευθύνων σύμβουλος της οικογενειακής εταιρείας αρωματοποιίας Corania, με έδρα βόρειο προάστιο της Μασσαλίας, αναζητά νέες αγορές και τρόπους για να διατηρήσει τις δραστηριότητές της στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο των πωλήσεών της.
Αυτό μπορεί να σημαίνει μείωση των περιθωρίων κέρδους και αύξηση των τιμών στις ΗΠΑ, όπως ανέφερε.
«Επικροτώ το γεγονός ότι δε βρισκόμαστε πλέον σε κατάσταση αβεβαιότητας», τόνισε, αναφερόμενος στη συμφωνία για το εμπόριο με τις ΗΠΑ.
«Ωστόσο, με δασμούς 15% στα προϊόντα μας, τα οποία είναι προσιτά αρώματα, θα πρέπει τώρα να επιδείξουμε τεράστια ευρηματικότητα για να συνεχίσουμε να δραστηριοποιούμαστε στην αγορά των ΗΠΑ».
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας