Σε εφαρμογή πιλοτικό πρόγραμμα 24ωρης επιτήρησης υποδομών του ΑΔΜΗΕ μέσω drones

Πηγή Φωτογραφίας: ΑΘΗΝΑ - ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ)
Πιλοτικό πρόγραμμα 24ωρης επιτήρησης όλων των κρίσιμων υποδομών του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones), εγκαινιάζει ο ΑΔΜΗΕ. Σύμφωνα με ανακοίνωση η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού και της τεχνολογικής αναβάθμισης των υποδομών του ΑΔΜΗΕ, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας, την πρόληψη βλαβών και την ταχύτερη απόκριση σε κρίσιμα περιστατικά.
Η χρήση των drones δίνει τη δυνατότητα ακριβούς και ταχύτατης επιθεώρησης των γραμμών υψηλής τάσης και των πυλώνων σε δυσπρόσιτες περιοχές, μειώνοντας έτσι το λειτουργικό κόστος και τον χρόνο που απαιτείται για τις περιοδικές επιθεωρήσεις.
Αυξάνεται το προσδόκιμο του κύκλου της λειτουργικής ζωής
Αυτός ο νέος τρόπος ψηφιακής παρακολούθησης των υποδομών θα οδηγήσει σε αύξηση του κύκλου λειτουργικής ζωής τους, χάρη στον αποτελεσματικό και έγκαιρο εντοπισμό δολιοφθορών και συμβάντων, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την ασφάλεια του τεχνικού προσωπικού του ΑΔΜΗΕ.
Με τη χρήση οπτικών και θερμικών-υπέρυθρων καμερών, τα drones θα μπορούν να πραγματοποιούν θερμοσκοπήσεις στον εξοπλισμό των Κέντρων Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) και των γραμμών μεταφοράς, ενώ η τεχνολογία Beyond Visual Line of Sight (BVLOS) θα τους επιτρέπει να επιχειρούν πέραν του οπτικού πεδίου.
Κατά την πρώτη φάση του προγράμματος θα επιτηρούνται οι εγκαταστάσεις και οι γραμμές της Αττικής, μέσα από την ανάπτυξη ενός σύγχρονου Κέντρου Επιχειρήσεων και Διαχείρισης και 7 Τοπικών Κέντρων. Οι χειριστές των drones θα επιτηρούν συνεχώς τις υποδομές και τον εξοπλισμό του Διαχειριστή, ενώ σε περίπτωση εντοπισμού τεχνικών προβλημάτων ή κακόβουλων ενεργειών, θα ειδοποιούνται οι επιτηρητές στο Επιχειρησιακό Κέντρο για την κεντρική διαχείριση του συμβάντος.
Τα μέσα εναέριας επιθεώρησης θα έχουν επιχειρησιακή πτητική ικανότητα έως 8 χλμ. περιμετρικά από το σημείο εκκίνησης, με περαιτέρω επιτήρηση σε απόσταση άλλων 10 χλμ. Θα διαθέτουν οπτικές και θερμικές-υπέρυθρες κάμερες για τις συνεχείς θερμοσκοπήσεις του εξοπλισμού των ΚΥΤ και των γραμμών μεταφοράς, καθώς και δυνατότητα πτήσης πέραν της οπτικής επαφής (BVLOS/ Beyond Visual Line of Sight).
«Η νέα αυτή επιχειρησιακή δυνατότητα αναβαθμίζει την αποδοτικότητα και την αξιοπιστία του συστήματος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του», σημείωσε στην ανακοίνωσή του ο ΑΔΜΗΕ.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας