Τεχνολογία

Άλτμαν για OpenAI: “Oλόκληρες κατηγορίες επαγγελμάτων θα εξαφανιστούν εντελώς”

Άλτμαν για OpenAI: “Oλόκληρες κατηγορίες επαγγελμάτων θα εξαφανιστούν εντελώς”
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, προειδοποιεί ότι ολόκληρες κατηγορίες επαγγελμάτων ενδέχεται να εξαφανιστούν λόγω της τεχνητής νοημοσύνης

Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, προειδοποιεί ότι ολόκληρες κατηγορίες επαγγελμάτων ενδέχεται να εξαφανιστούν λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, επαναλαμβάνοντας τις ευρέως διαδεδομένες ανησυχίες ότι η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην αγορά εργασίας.

Κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης επίσκεψής του στην Ουάσινγκτον, ο Άλτμαν δήλωσε στην αντιπρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ για θέματα εποπτείας, Μισέλ Μπόουμαν, ότι «ορισμένοι τομείς» της αγοράς εργασίας θα «εξαφανιστούν εντελώς», καθώς θα αντικατασταθούν από πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης.

Ο Άλτμαν χαρακτήρισε τις θέσεις υποστήριξης πελατών ως «κατηγορία όπου απλά λέω, ξέρεις, όταν καλείς την υποστήριξη πελατών, είσαι στο σωστό μέρος και η τεχνητή νοημοσύνη, και αυτό είναι εντάξει».

«Τώρα καλείς ένα από αυτά τα πράγματα και σου απαντά η τεχνητή νοημοσύνη», είπε. «Είναι σαν ένα εξαιρετικά έξυπνο, ικανό άτομο. Δεν υπάρχει τηλεφωνικό κέντρο, δεν υπάρχουν εκτροπές κλήσεων. Μπορεί να κάνει όλα όσα θα μπορούσε να κάνει οποιοσδήποτε υπάλληλος εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας».

Ο δισεκατομμυριούχος, ο οποίος είναι απίθανο να έχει μιλήσει προσωπικά με έναν υπάλληλο εξυπηρέτησης πελατών στο τηλέφωνο εδώ και αρκετό καιρό, ουσιαστικά έριξε τους ανθρώπους στα βαθιά με τις δηλώσεις του.

«Δεν κάνει λάθη», πρόσθεσε. «Είναι πολύ γρήγορο. Καλείς μία φορά, το πράγμα γίνεται, τελείωσε».Πόσο κοντά βρίσκεται η τεχνολογία της OpenAI σε αυτόν τον στόχο είναι αμφισβητήσιμο. Οι επικριτές λένε ότι η τεχνητή νοημοσύνη τείνει να αντικαθιστά την ανθρώπινη εργασία με μια εναλλακτική λύση που είναι αναξιόπιστη και επιρρεπής σε απρόσμενες ακραίες περιπτώσεις.

Υπάρχουν επίσης πρακτικές σκέψεις: έχουμε ήδη δει εταιρείες να δέχονται τεράστια αρνητική προσοχή για την προσπάθειά τους να απολύσουν τους εργαζόμενους υπέρ της ανεπαρκώς δοκιμασμένης τεχνητής νοημοσύνης.

Απολύσεις εργαζομένων

Έχει φτάσει στο σημείο όπου οι εταιρείες παραδέχονται ότι υπαναχωρούν από τις υποσχέσεις τους να απολύσουν τους εργαζόμενους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Fintech Klarna, Σεμπάστιαν Σιεμιάτκοφσκι, ο οποίος προηγουμένως καυχιόταν ότι ένας βοηθός τεχνητής νοημοσύνης θα έκανε τη δουλειά 700 ανθρώπων, κατέληξε να ανατρέψει την πορεία, ανακοινώνοντας ότι «από την άποψη της εταιρικής εικόνας… πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να είναι σαφές στους πελάτες σας ότι θα υπάρχει πάντα ένας άνθρωπος, αν το επιθυμούν».

Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε πέρυσι έδειξε ότι η πλειονότητα των πελατών δεν επιθυμεί οι εταιρείες να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για την εξυπηρέτηση πελατών.

Και ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει; Τα εμφανή προβλήματα που μαστίζουν τα διαθέσιμα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης σημαίνουν ότι η τεχνολογία προκαλεί χάος και απογοήτευση. Νωρίτερα φέτος, για παράδειγμα, ένας πελάτης διαπίστωσε ότι αποσυνδέονταν μυστηριωδώς από το λογισμικό κωδικοποίησης Cusor, το οποίο λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη. Ένας υπάλληλος εξυπηρέτησης πελατών που λειτουργούσε με τεχνητή νοημοσύνη του είπε ότι ήταν «αναμενόμενη συμπεριφορά» σύμφωνα με μια νέα πολιτική σύνδεσης — η οποία αποδείχθηκε ότι ήταν παραίσθηση της τεχνητής νοημοσύνης που παρουσίαζε δυσλειτουργία.

Εν ολίγοις, ο Άλτμαν φαντάζεται ένα μέλλον που δεν υπάρχει ακόμα και που μπορεί να υλοποιηθεί ή όχι. Αλλά είναι ένα μέλλον που θέλει να δει: ως ηγέτης μιας από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο, έχει πολλά να κερδίσει.

Πηγή: Pagenews.gr