Έκοψαν στα δύο βουνό στην Κίνα για να περάσει αυτοκινητόδρομος

Σε ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα οδοποιίας των τελευταίων ετών, η Κίνα προχώρησε σε μια εντυπωσιακή κατασκευαστική επιλογή: «έκοψε» κυριολεκτικά ένα βουνό στα δύο για να περάσει ο νέος αυτοκινητόδρομος Liuzhi–Anlong Expressway στην επαρχία Γκουϊτζού. Η απόφαση των αρχών να μην διανοιχθεί σήραγγα, αλλά να αφαιρεθεί ολόκληρη η κορυφή του βουνού, έχει προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον και αντιδράσεις.
Η διαδρομή, συνολικού μήκους 152 χιλιομέτρων, σχεδιάστηκε για να συνδέσει απομονωμένες περιοχές της επαρχίας με το εθνικό δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας και τις σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας. Κεντρικό έργο του αυτοκινητόδρομου αποτελεί η γέφυρα του Μεγάλου Φαραγγιού Χουατζιάνγκ, που όταν ολοκληρωθεί θα είναι η ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο, με ύψος που ξεπερνά τα 600 μέτρα.
Η παρέμβαση έγινε σε ιδιαίτερα δύσβατη κορυφογραμμή, όπου κρίθηκε πως η δημιουργία σήραγγας θα αύξανε υπερβολικά το κόστος και τη χρονική διάρκεια κατασκευής. Έτσι, οι μηχανικοί προχώρησαν σε σειρά ελεγχόμενων εκρήξεων και χρήση βαρέων μηχανημάτων για να απομακρυνθεί τεράστιος όγκος βράχων. Το αποτέλεσμα είναι ένας δρόμος τεσσάρων λωρίδων που διέρχεται ανάμεσα σε απόκρημνα κάθετα τοιχώματα ύψους έως 200 μέτρων.
Οι αρχές υποστηρίζουν πως το εγχείρημα βασίστηκε σε γεωλογικές μελέτες που επιβεβαίωσαν ότι το πέτρωμα ήταν κατάλληλο, ενώ με αυτόν τον τρόπο μειώθηκαν οι τεχνικές προκλήσεις και επιταχύνθηκε η πρόοδος του έργου. Η νέα διαδρομή αναμένεται να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από 3 ώρες σε μόλις 90 λεπτά.
Ωστόσο, η παρέμβαση δεν έχει μείνει ασχολίαστη. Περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τις επιπτώσεις στο ευαίσθητο καρστικό οικοσύστημα της περιοχής, που φιλοξενεί σπάνια είδη άγριας πανίδας. Γίνεται λόγος για διατάραξη φυσικών οικοτόπων και απουσία σχεδίου περιβαλλοντικής αποκατάστασης.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, με τις κινεζικές αρχές να το χαρακτηρίζουν ως υπόδειγμα ταχείας και αποτελεσματικής υλοποίησης εθνικών υποδομών.
Παρά τις ανησυχίες, το έργο προβάλλεται στην Κίνα ως σύμβολο τεχνολογικής υπεροχής και αποφασιστικότητας στην αναβάθμιση των υποδομών, ειδικά σε απομακρυσμένες ή υποβαθμισμένες περιοχές. Η κυβέρνηση προωθεί τέτοιου είδους παρεμβάσεις στο πλαίσιο της στρατηγικής «ανάπτυξης με ισόρροπη γεωγραφική κατανομή», ενισχύοντας την πρόσβαση, την οικονομική δραστηριότητα και τον τουρισμό σε περιοχές που μέχρι πρότινος παρέμεναν απομονωμένες. Ωστόσο, παραμένει ανοιχτό το ερώτημα αν μπορεί να υπάρξει ισορροπία ανάμεσα στην ανάπτυξη και τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Technology (@technology)
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας